Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 196 záznamů.  začátekpředchozí186 - 195další  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.00 vteřin. 
Výuka metodou CLIL a její využití v matematice
POSEKANÁ, Monika
Bakalářská práce je zaměřena na popis metody CLIL (Content and Language Integrated Learning). V teoretické části jsou shrnuty principy tohoto přístupu, formy, kterých CLIL může nabývat, faktory ovlivňující jeho zavádění na školách, jeho výhody a možné překážky. Poté se práce soustředí na výuku matematiky touto metodou. Praktická část obsahuje výukové materiály pro žáky šestých tříd na téma Zobrazení těles ve volném rovnoběžném promítání a reflexi zkušeností ze Základní školy Matice školské v Českých Budějovicích, která se zúčastnila projektu zaměřeného na výuku matematiky metodou CLIL.
Použití kalkulačky na interaktivní tabuli ve výuce matematiky na 1. stupni ZŠ
HÖLZLOVÁ, Lenka
Diplomová práce se zabývá problematikou použití kalkulačky jako učební pomůcky ve výuce matematiky na 1. stupni ZŠ, a jejím přínosem pro rozvoj matematického myšlení a budování číselných pojmů. Součástí diplomové práce je sborník aktivit vytvořený pro aplikaci Kalkulačka na interaktivní tabuli. Obsahuje zajímavé úlohy na objevování světa čísel a početních operací. Sborník je určen pro učitele, kteří chtějí žákům zpestřit výuku matematiky.
Zpracování vybraných témat z matematiky pro děti s omezenou hybností rukou - první třída základní školy
TENGLOVÁ, Eliška
V úvodní teoretické části diplomové práce se věnuji matematice v první třídě základní školy a využitelnosti počítače ve výuce. Hlavní část obsahuje metodickou příručku, která pomáhá učiteli orientovat se v mnou vytvořené interaktivní učebnici a popisuje práci s jednotlivými úlohami. Další část je zaměřena na průběh ověření materiálu v praxi. V závěru práce hodnotím výsledky a rozebírám postřehy z experimentu.
Grafická podoba matematiky
BÍNA, Matěj
Práce rozšiřuje obsah vybraných knih řady učebnic Matematika pro gymnázia o grafický a interaktivní obsah. Je zamýšlena především jako materiál pro učitele matematiky na střední škole, ale díky její těsné provázanosti s výše zmíněnou řadou učebnic je vhodným doplňkem i pro studenty.
Počítadla (abakus, finger abacus aj.) ve výuce matematických operací na prvním stupni ZŠ. Návrh pracovních listů s využitím počítače.
BŘEČKOVÁ, Jana
V diplomové práci se zabývám vytvořenou interaktivní učebnicí pro 1. ročník základní školy, zaměřenou na numeraci s přechodem přes pětku a desítku s využitím interaktivní tabule a počítadel. V úvodní části píši o znalostech, jež mají žáci se vstupem do prvního ročníku, matematice na počátku školní docházky, počítadlech, interaktivní tabuli, učebnici a interaktivní učebnici. Hlavní část je věnována manuálu k interaktivní učebnici, kde popisuji prostředí, ovládání a jednotlivé příklady. Dále se zabývám výukou, která proběhla na dvou základních školách. Závěr je věnován zpětné vazbě od učitelek v podobě dotazníku, mé sebereflexi a vyhodnocení úspěšnosti výuky na základě pracovních listů.
Aritmetika a algebra v zájmové matematice pro žáky 1. stupně ZŠ
SUČÁKOVÁ, Renata
Hlavním obsahem diplomové práce je rozbor jednotlivých hodin ze zájmového kroužku matematiky s příklady řešených úloh. Práce by mohla posloužit hlavně učitelům zájmové matematiky na 1. stupni ZŠ. Diplomová práce je rozdělena do 2 částí. První část vymezuje hlavní teoretická východiska práce. Druhou částí práce je rozbor jednotlivých hodin a vybraných úloh, které žáci řešili v rámci zájmového kroužku. Součástí práce je sbírka úloh obsahující příklady z aritmetiky a algebry vhodnými pro žáky 1. stupně ZŠ.
Pracovní listy z matematiky v Derive
LUKŠOVÁ, Hana
Cílem diplomové práce je vytvoření pracovních listů pro podporu výuky matematiky na základní škole. Zaměřením těchto dokumentů je tematický celek funkce. Pracovní listy by měly najít uplatnění při výuce matematiky na základních školách {--} při samotné výuce a zejména při následném procvičování. Nutnou pomůckou k jejich aplikaci je matematický program Derive, ve kterém jsou všechny pracovní listy vytvořeny. Snahou mé práce je dosáhnout vyšší efektivity výuky matematiky a její přiblížení žákům základních škol.
Matematická příprava žáků 1. stupně NŠ pro vstup na víceletá gymnázia
CÍSAŘOVÁ, Veronika
Teoretická část diplomové práce zahrnuje učivo pátého ročníku, které je rozděleno do kapitol a obsahuje vzorové příklady. Praktická část obsahuje sbírku úloh, určenou pro žáky pátého ročníku ZŠ. Jedná se o ukázkové matematické příklady, které jsou zadávány u přijímacích zkoušek na víceletá gymnázia. Součástí diplomové práce je také výzkum, jehož předmětem bylo odzkoušení několika příkladů v praxi.
Jednota československých matematiků a fyziků
Kábová, Hana
Inventář Jednota československých matematiků a fyziků obsahuje popis archivního fondu z let 1872-1952 (1959), uloženého v Archivu Akademie věd České republiky v 80 kartonech a 2 kartotékách. Fond je zachován torzovitě, zahrnuje hlavně materiály z ediční činnosti Jednoty.
Bernard Bolzano a Paradoxy nekonečna
Fuchs, Eduard
V práci je studován vývoj pojmu nekonečno od antického pojetí potencionálního a aktuálního nekonečna až k přijetí aktuálního nekonečna v moderní teorii množin. Zvláštní pozornost je věnována postavě Bernarda Bolzana, zejména přínosu jeho knihy Paradoxy nekonečna.

Národní úložiště šedé literatury : Nalezeno 196 záznamů.   začátekpředchozí186 - 195další  přejít na záznam:
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.