Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 2,380 záznamů.  začátekpředchozí1694 - 1703dalšíkonec  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.01 vteřin. 
Psychologické aspekty péče o seniory
LACINOVÁ, Irena
Práce se zabývá psychologickými aspekty péče o seniory v závěrečné fázi života. Zaměřuje se na pečující profesionály a pečující laiky. Teoretická část popisuje fyziologické stárnutí a jednotlivé psychologické aspekty, které se mohou během péče o seniory v závěrečné fázi života vyskytnout. V praktické části zaznívají krátké výpovědi pečujících profesionálů a pečujících laiků, kteří mají zkušenost s péčí o umírající seniory. Práce se věnuje negativní pocitům a stavům, které se u pečujících profesionálů i laiků mohou vyskytnout a mohou vést k syndromu vyhoření. Nabízí i možnosti řešení tak, aby péče v poslední fázi života přinášela všem pečujícím vedle ztráty i naději.
Volba předškolní instituce s Montessori pedagogikou z pohledu rodičů
ŠIMANOVÁ, Iva
Tato bakalářská práce se zabývá Montessori pedagogikou a postoji rodičů, z jakého důvodu volí tuto vzdělávací alternativu pro své dítě v předškolním věku. Teoretická část je věnována předškolním institucím v České republice, její charakteristice, vymezením typů předškolních zařízení jako jsou běžné mateřské školy a alternativní předškolní instituce. Jedna podkapitola je věnována současné rodině a jejímu vztahu ke vzdělávání předškolního dítěte. Dále se zmiňuji o samotné Marii Montessoriové a jejích vzdělávacích metodách a principech. V praktické části je realizováno dotazníkové šetření s rodiči, jejichž dítě navštěvuje Montessori mateřskou školu. Výzkumná část zjišťuje postoj rodičů k předškolnímu vzdělávání, důvody jejich výběru předškolní instituce a jejich následnou spokojenost s vybranou mateřskou školou.
Sociální kompetence dětí v období předškolního věku
SOBOTOVÁ, Pavla
Bakalářská práce se zabývá významem sociálních kompetencí dítěte v předškolním věku, jejich projevy a také faktory, které ovlivňují jejich rozvoj a to jak v rodině, tak v mateřské škole. V teoretické části jsou objasněny základní pojmy včetně charakteristiky předškolního dítěte a sociálních kompetencí v tomto období, zmíněna je i osobnost pedagoga a jeho vzdělání, které určuje Rámcový vzdělávací program pro předškolní vzdělávání. Praktická část se věnuje posouzení vztahu kvality rodinného prostředí a sociálních kompetencí dětí v prostředí mateřské školy za pomoci dotazníků.
Adaptace dítěte na vstup do mateřské školy
JANOUCHOVÁ, Kateřina
Tato bakalářská práce se zabývá procesem adaptace dítěte na mateřskou školu. Úvodní část je teoretická. Je zaměřena na dítě v předškolním období. Mapuje fáze procesu adaptace dítěte na mateřskou školu a faktory ovlivňující proces adaptace. Zahrnuje také doporučení pro rodiče. Další část je praktická. Zabývá se výzkumným šetřením, které pozorováním poukazuje na možné potíže v období adaptace. Výzkumné šetření bylo realizováno kombinací pozorování dětí v mateřské škole a rozhovorů s rodiči. Následují kazuistiky dětí, u kterých se při adaptaci projevily nesnáze. Následuje interpretace výzkumných dat. Závěry, návrhy a doporučení pro výchovnou praxi.
Spoluúčast rodičů na vzdělávání v mateřské škole
KAHOUNOVÁ, Ivana
Bakalářská práce se zabývá současnou participací rodičů na vzdělávání dítěte v mateřské škole. Obsahem teoretické části je charakteristika současné rodiny s předškolními dětmi, vývoj vztahu školy a rodiny, charakteristika současné mateřské školy a spoluúčasti rodičů na vzdělávání dítěte v ní. Je zde vymezeno legislativní zakotvení participace rodiny na vzdělávání v mateřské škole a její zastoupení v různých programech mateřských škol. Praktická část je věnována výzkumnému šetření, které zjišťuje, jakým způsobem rodiče participují na vzdělávání svých dětí ve vybraných mateřských školách v Českých Budějovicích a okolních obcích. Následně je porovnána spoluúčast rodičů v jednotlivých typech mateřských škol ve městě a na vesnicích.
Školní a mimoškolní aspekty rozvoje čtenářství žáků 2. stupně ZŠ
MUŽÍKOVÁ, Lucie
Cílem bakalářské práce je zjištění, zda a jak je rozvíjeno a budováno čtenářství žáků středního školního věku ve školním a mimoškolním prostředí. Práce je tvořena dvěma částmi teoretickou a empirickou. Teorie vysvětluje hlavní pojmy vztahující se ke čtenářství, uvádí psychologickou charakteristiku období pubescence a podává informace o působení školního a mimoškolního prostředí na dítě a jeho vztah k četbě. Empirická část, jež je stěžejní částí práce, se věnuje vlastnímu výzkumnému šetření žáků 2. stupně základní školy, které je zaměřeno na budování a podporu dětského čtenářství především ze strany rodiny a školy. Není vynechán ani pohled na vlastní vztah žáků k vybraným titulům určeným pro děti a mládež. Obsahem závěru této části je konfrontace výsledků výzkumného šetření s výzkumem dětského čtenářství a také podněty pro podporu čtenářství žáků základní školy, na níž bylo šetření realizováno.
Dítě s mutismem v mateřské škole
ZEMANOVÁ ZLATUŠKOVÁ, Simona
Práce se zabývá projevy mutistického dítěte v mateřské škole. Cílem je snaha o zachycení konkrétních spouštěčů vzniku mutismu a popis specifického postupu při odbourávání komunikační bariéry. V teoretické části je popsaný řečový vývoj dítěte, charakteristika mutismu, jeho dělení, etiologie a terapie. Praktická část popisuje chování dětí v mateřské škole, komunikaci s učitelkami, s personálem a s ostatními dětmi. Dále popisuje výchovné postupy a uplatňovaný výchovný styl v rodině. Jsou uvedeny i záznamy z logopedických a psychologických vyšetření dětí. V závěru jsou rozebrány edukační postupy učitelek, které byly použity při práci s těmito dětmi a jsou zde popsány pravděpodobné spouštěče vzniku mutismu u sledovaných dětí.
Dítě s ADHD v běžné MŠ a v rodině.
ŠVARCOVÁ, Eva
Práce se zaměřuje na dítě s diagnostikovanou ADHD (Attention Deficit Hyperactivity Disorder) v mateřské škole. Zjišťuje spolupráci mezi rodinou a mateřskou školou při vytváření individuálního vzdělávacího plánu. Cílem projektu je vytvořit na základě zjištěných projevů konkrétního dítěte s ADHD a na základě prostudované literatury, individuální výchovně vzdělávací program pro rodiče a pro učitelky MŠ tak, aby byla zajištěna jednotnost výchovně vzdělávacího působení rodiny a MŠ. Teoretické poznatky, které jsem čerpala z uvedené bibliografie, jsem doplnila výzkumným projektem, který zahrnoval názor pedagogický učitelky MŠ a rodičů konkrétního dítěte.
Vliv sociálního prostředí na adaptaci dítěte v MŠ
FIALOVÁ, Klára
Bakalářská práce se zabývá tím, zda sociální prostředí, ze kterého dítě nastupuje do mateřské školy, má vliv na jeho adaptaci. Práce vymezuje socializaci, sociální prostředí, kulturu, rodinu, náhradní rodinnou péči a rozdílnou adaptaci. Praktická část představuje výsledky v pozorování dětí z různého sociálního prostředí ve vybraných oblastech. Doplňující informace byly získány z dotazníků pro rodiče o jejich dítěti. Během výzkumu byl popsán průběh adaptace vzhledem k sociálnímu prostředí, ve kterém dítě vyrůstá. Cílem práce bylo zjistit, zda jsou rozdíly v adaptaci mezi dětmi, jak se rozdíly projevují a co je příčinami.
Ztráta jistoty v rodině jako spouštěč poruch chování u dětí, kterým byla nařízena ústavní či uložena ochranná výchova.
SLÁDKOVÁ, Romana
Bakalářská práce se zabývá problematikou dysfunkční rodiny a mírou jejího vlivu na poruchové chování u dětí, kterým byla nařízena ústavní či uložena ochranná výchova. Teoretická část se zaměřuje na definování rodiny, jejích poruch a funkcí, dále se zaobírá poruchami chování, ústavní a ochrannou výchovou. Praktickou část tvoří vlastní šetření, které se snaží posoudit, zda dysfunkce v rodině zejména narušení citové a socializační funkce, může být spouštěčem poruch chování u dětí, kterým byla nařízena ústavní či uložena ochranná výchova.

Národní úložiště šedé literatury : Nalezeno 2,380 záznamů.   začátekpředchozí1694 - 1703dalšíkonec  přejít na záznam:
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.