Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 2,300 záznamů.  začátekpředchozí1632 - 1641dalšíkonec  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.00 vteřin. 
Dítě předškolního věku v péči otce samoživitele
HOVORKOVÁ, Irena
Cílem bakalářské práce je vhled do problematiky otců samoživitelů a dětí předškolního věku. Teoretická část bakalářské práce obsahuje kapitoly věnující se problematice rodiny, současným trendům a především otázce otce samoživitele. Praktická část má design vícečetné případové studie. Případové studie se týkají dětí v péči otců samoživitelů. Výzkumné šetření je zpracováno kvalitativní metodou, a to prostřednictvím rozhovoru. Komunikačními partnery jsou jednak otcové samoživitelé předškolních dětí a dále učitelky těchto dětí.
Možné způsoby spolupráce rodiny a mateřské školy v oblasti environmentálně zaměřených projektů
SKALÁKOVÁ, Jana
Předkládaná bakalářská práce pojednává o možných způsobech a formách spolupráce mezi rodinou a mateřskou školou. Zároveň pojednává o zapojení rodičů do aktivit a projektů mateřské školy a o tom, jak rodiče pro tyto aktivity a projekty získat.
Adaptace tříletého dítěte v mateřské škole
DOBEŠOVÁ, Slávka
Bakalářská práce je zaměřená na adaptaci tříletého dítěte na prostředí mateřské školy. Popisuje také vhodné činnosti, které mají za cíl dětem usnadnit nástup. V teoretické části je popsán vývoj dítěte v rámci adaptace a socializace v rodině, dále přechod z rodiny do prostředí mateřské školy a možné komplikace, vhodná podpora rodičů dětem během adaptace. V praktické části je popsána adaptace dětí z mateřské školy v Hrotovicích, jejich vývoj a zapojení do režimu školky, dále pohledy rodičů na začátku nástupu a změny v adaptaci po třech měsících. Cílem této práce je popis činností vhodných pro adaptační období podložené specifikami období od dvou do tří let dítěte.
Výchova dítěte v neúplné rodině
VOJTĚCHOVÁ, Pavla
Bakalářská práce se zabývá tématem výchovy dítěte v neúplné rodině. Teoretická část se zabývá rodinou a jejími dnešními problémy a dále konkrétně rodinou neúplnou a výchovou dítěte v takové rodině. Zaměřuje se na to, jaká úskalí výchova v neúplné rodině přináší a jaký to má dopad na dítě. Konkrétním cílem praktické části práce je zjistit a porovnat dosažený stupeň vzdělání, vzdělávací a profesní aspirace a profesní uplatnění jedinců pocházejících z úplných a neúplných rodin, případně také zjistit, zda v neúplné rodině může být osamělý rodič vzorem pro profesní uplatnění svého dítěte. Výzkumné šetření obsažené v praktické části bylo provedeno v souladu s cílem pomocí smíšeného výzkumného přístupu. V kvalitativní části šetření byla využita metoda dotazování v podobě polostrukturovaného rozhovoru a v kvantitativní části metoda dotazování v podobě dotazníku. Byly zjištěny rozdíly ve vzdělávacích a profesních aspiracích či u dosaženého stupně vzdělání u jedinců z úplné a neúplné rodiny. Vliv rodiče na profesní uplatnění jedince není jednoznačný.
Rodina a sociální opora. Typologie rodin pobírajících dávky státní sociální podpory na Třeboňsku.
BEDNÁŘOVÁ, Hana
Bakalářská práce se věnuje tématu Rodina a sociální opora. V současné době by část rodin při plnění svých funkcí bez pomoci státu neobstála. Cílem práce bylo analyzovat a popsat charakteristiky rodin, které pobírají dávky státní sociální podpory a pokusit se vytvořit základní typologii těchto rodin z hlediska faktorů ovlivňujících nárok na tyto dávky. V teoretické části jsou vymezeny základní pojmy, které s rodinou, rodičovskou péčí a sociální oporou souvisejí (druhy, funkce, působení). Praktická část je věnována analýze úředních dokumentů jednotlivých příjemců dávek státní sociální podpory na Třeboňsku. Identifikované typy rodin jsou dále popsány prostřednictvím případové studie.
Výchova dítěte v problémové rodině
JÍLKOVÁ, Magdaléna
Bakalářská práce se věnuje tématu "Výchova dítěte v problémové rodině" a je zaměřena na druhy problémů v jednotlivých rodinách. Cílem bakalářské práce je zjištění daných problémů, jejich příčin, dopady na výchovu dětí, jak svoji situaci zvládají a jaká pomoc je jim nabízena. Teoretická část je věnována vymezení základního pojmu rodina, její funkce a definování druhů problémů. Praktická část se skládá z kvalitativního výzkumného šetření, jež byl veden na pozadí polostrukturovaného rozhovoru a rozpracován do podoby výpovědí jednotlivých respondentů.
Dítě, střed vesmíru? Dětství a jeho proměny v české společnosti v letech 1994-2014
PODLAHOVÁ, Kamila
Diplomová práce se bude zabývat fenoménem proměny dětství v České republice v posledním téměř čtvrtstoletí, a to z historicko-antropologické a sociálně-historické perspektivy. První kapitoly budou zaměřeny na proměny rodinného práva a práv dětí po roce 1989, zpracována bude rovněž tematika náhradní rodinné péče. V následujících kapitolách se posléze autorka zaměří na charakteristiku vzdělání a výchovy v rodině coby procesů formujících lidskou osobnost, na proměny rodiny a jejich dopady na vývoj dítěte. Pozornost bude rovněž věnována i specifikám dětského světa, charakteristického oblékáním, hračkami, hrami či odlišným vnímáním světa. Vedle interpretace zákonů, právních předpisů a opatření se stane hlavním východiskem analýza soudobých časopisů o životním stylu (především s tématem mateřství, dětí a výchovy), jejímž cílem bude odhalení hlavních proudů a proměn ve vztahu společnosti k dítěti. Součástí práce bude rovněž dotazníkové šetření. Klíčová slova:
Efektivita spolupráce rodiny a agentury domácí péče v ošetřovatelské péči o seniora v období po propuštění z nemocnice
ŠTĚPÁNOVÁ, Hana
Svou prací jsem chtěla podpořit a zviditelnit důležitost služeb poskytovaných Domácí péčí ČČK ve Strakonicích při péči o seniory v jejich vlastních domovech. Teoretická část je věnována charakteristice seniora, rodiny a domácí péče. Výzkumná část této bakalářské práce je zpracována pomocí metodiky kvalitativního výzkumu, kde dotazovanými byly sestry z domácí péče a klienti s rodinami, kteří využívali jejich služby. Cílem této práce bylo zjistit, jestli rodinní příslušníci využívají služeb domácí péče při péči o seniora, zda při této péči spolupracují a pokud ano, tak v jakých oblastech jejich spolupráce spočívá. Výsledky výzkumu vycházejí zejména z rozhovorů se sestrami z domácí péče a s rodinnými příslušníky a seniory. Jako hlavní výzkumné otázky byly položeny tyto: Jakým způsobem je pacient a jeho rodina informována o možnostech využití služeb domácí péče při propuštění z nemocničního zařízení? V jakém rozsahu využívají rodinní příslušníci služeb domácí péče? Chybí rodinným příslušníkům v nabídce služeb domácí péče určitá činnost? Jak spolupracuje rodina se sestrami z domácí péče v péči o seniora po jeho propuštění z nemocničního ošetření? Jakou činnost potřebují rodinní příslušníci vykonávat od sester domácí péče při péči o seniora po jeho propuštění z nemocničního šetření? Na základě těchto otázek jsem vytvořila podotázky k rozhovorům pro sestry z domácí péče a pro rodiny s klienty. Sestry odpovídaly na 16 otázek a rodina se seniory na 13 otázek. Tato práce je sepsána jako důkaz důležitosti a nezastupitelnosti domácí péče při ošetřování seniora v jeho přirozeném prostředí. Výsledek práce vypovídá o spokojenosti klientů s poskytovanými službami a současně o jejich nepostradatelnosti pro ně.
Psychologické aspekty péče o seniory
LACINOVÁ, Irena
Práce se zabývá psychologickými aspekty péče o seniory v závěrečné fázi života. Zaměřuje se na pečující profesionály a pečující laiky. Teoretická část popisuje fyziologické stárnutí a jednotlivé psychologické aspekty, které se mohou během péče o seniory v závěrečné fázi života vyskytnout. V praktické části zaznívají krátké výpovědi pečujících profesionálů a pečujících laiků, kteří mají zkušenost s péčí o umírající seniory. Práce se věnuje negativní pocitům a stavům, které se u pečujících profesionálů i laiků mohou vyskytnout a mohou vést k syndromu vyhoření. Nabízí i možnosti řešení tak, aby péče v poslední fázi života přinášela všem pečujícím vedle ztráty i naději.
Volba předškolní instituce s Montessori pedagogikou z pohledu rodičů
ŠIMANOVÁ, Iva
Tato bakalářská práce se zabývá Montessori pedagogikou a postoji rodičů, z jakého důvodu volí tuto vzdělávací alternativu pro své dítě v předškolním věku. Teoretická část je věnována předškolním institucím v České republice, její charakteristice, vymezením typů předškolních zařízení jako jsou běžné mateřské školy a alternativní předškolní instituce. Jedna podkapitola je věnována současné rodině a jejímu vztahu ke vzdělávání předškolního dítěte. Dále se zmiňuji o samotné Marii Montessoriové a jejích vzdělávacích metodách a principech. V praktické části je realizováno dotazníkové šetření s rodiči, jejichž dítě navštěvuje Montessori mateřskou školu. Výzkumná část zjišťuje postoj rodičů k předškolnímu vzdělávání, důvody jejich výběru předškolní instituce a jejich následnou spokojenost s vybranou mateřskou školou.

Národní úložiště šedé literatury : Nalezeno 2,300 záznamů.   začátekpředchozí1632 - 1641dalšíkonec  přejít na záznam:
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.