Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 216 záznamů.  začátekpředchozí160 - 169dalšíkonec  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.01 vteřin. 
Studie úrovně finanční gramotnosti v České republice
Hrabovská, Marie
HRABOVSKÁ, M. Studie úrovně finanční gramotnosti v České Republice. Bakalářská práce. Brno: Mendelova univerzita, 2014 Předmětem bakalářské práce je analýza projektů a aktivit podporujících finanční gramotnost v České Republice. Na začátku se práce věnuje obecnému úvodu do problematiky finančního vzdělávání a charakteristice organizací, které se v této oblasti angažují. Dále je na základě stanovených kritérií provedena komparace aktivit vyvíjených na území České republiky a Belgického království. Diskusní závěr vyhodnocuje úroveň informovanosti v oblasti finančního vzdělávání v obou zkoumaných státech a navrhuje možnosti inovací.
Ochrana klienta bankovních (pojišťovacích, investičních) služeb
Konečná, Jitka
Tato diplomová práce se zabývá problematikou ochrany spotřebitele v oblasti čerpání bankovních služeb. Konkrétně oblastí ochrany vkladatele a ochrany dlužníka. Teoretická část pojednává o právní úpravě ochrany klientů bankovních služeb v České republice a EU, etickém kodexu, finanční gramotnosti. Praktická část je rozdělena na dvě části, v první jsou rozebrány konkrétní spotřebitelské případy rozšířené o zpracované názory respondentů z vytvořeného dotazníkového šetření, druhá část se zabývá testem finanční gramotnosti. Toto šetření bude analyzováno. Na závěr budou stanovena doporučení v oblasti ochrany bankovních klientů.
Finanční gramotnost jako nástroj pro snižování zadluženosti domácností
Čiklová, Veronika
Bakalářská práce se zabývá zadlužeností českých domácností a úrovní finanční gramotnosti české populace. V teoretické části je popsán vývoj, struktura, negativní dopady zadluženosti a především hlavní ekonomické faktory ovlivňující úvěry domácnostem. Dále je v práci identifikován vztah mezi zadlužeností a finanční gramotností a jsou popsány podniknuté kroky ke zvyšování finanční gramotnosti prostřednictvím finančního vzdělávání. Jádro práce tvoří analýza vlivu vybraných faktorů na zadluženost domácností. Na základě získaných výsledků je predikován budoucí vývoj zadluženosti českých domácností a jsou navrhnuta doporučení pro zvyšování finanční gramotnosti českých domácností.
Exekuce v teorii a v praxi
Kačmářová, Alice
Kačmářová, A., Exekuce v teorii a v praxi. Bakalářská práce. Brno: Mendelova uni-verzita v Brně, 2014.Bakalářská práce se zabývá soudní exekucí. V teoretické části je popsán ná-hled činnosti soukromého exekutora. V práci je detailně popsán průběh exekuce od zahájení po ukončení pohledávky včetně způsoby vymožení a obrana proti nařízenému exekučnímu řízení. V praktické části je objasněna zadluženost a fáze zadlužení před a po čerpání cizích zdrojů a důsledky, které zadluženost s sebou nese. Významnou kapitolou v praktické části je analýza tří modelových příkladů s doporučením.
Interaktivní aplikace v programu MAPLE pro výuku finanční matematiky
ROSA, Přemysl
Tato diplomová práce se zabývá možností využití programu Maple při výuce finanční matematiky. Stěžejní je vytvořený maplet, který umožňuje uživatelům využít sílu CAS (systémy počítačové algebry) od divize Maplesoft firmy Waterloo Inc., prostřednictvím jednoduchého grafického uživatelského rozhraní. Maplety poskytují veškeré nástroje pro výpočty, jsou velice názorné a pomáhají studentům lépe pochopit danou problematiku. Práce se také podrobně zabývá maplety od jejich vývoje přes možnosti až po tvorbu.
Srovnání stupně finanční gramotnosti u studentů různých typů středních škol
ŠKODOVÁ, Lenka
Hlavním cílem této práce bylo zjistit, jak se dnešní studenti orientují v problematice finančních produktů. Práce je rozdělena na dvě části, teoretickou a praktickou. Teoretická část poskytuje průřez danou oblastí. Vymezuje definici finanční gramotnosti, zmiňuje organizace, které na tomto poli působí, srovnává výuku finanční gramotnosti u nás a ve světě, představuje bankovní produkty, které jsou v ČR dostupné a poukazuje na výsledky předchozích výzkumů. Praktická část je zaměřena na výzkum, jehož cílem jsou výsledky, které ukazují stupeň finanční gramotnosti studentů, především jak se dokáží orientovat v bankovních produktech. Výzkum je realizován ve 4. ročnících různých typů středních škol (gymnázia, střední odborné školy).
Finanční gramotnost dospívajících
Vítek, Pavel
Bakalářská práce se zabývá problematikou finanční gramotnosti populace České republiky a finančním vzděláváním. Práce porovnává průzkumy finanční gramot-nosti provedené třetími subjekty a identifikuje prostředky financování její podpo-ry. V praktické části práce je proveden vlastní průzkum finanční gramotnosti mezi žáky třetích a čtvrtých ročníků středních škol a expertní pohovory s vyučujícími dané oblasti, na jejichž základě jsou navržena doporučení pro zvýšení finanční gramotnosti dané cílové skupiny
Finanční gramotnost u seniorů
GRYCOVÁ, Jana
Cílem této diplomové práce bylo prověřit finanční znalosti seniorů jako jedné z ohrožených skupin obyvatel České republiky. Pro analýzu bylo vybráno dotazníkové šetření. Seniorům bylo pokládáno 9 otázek zjišťující jejich finanční gramotnost. Dotazníkové šetření probíhalo v domovech pro seniory a pečovatelských domech v Českých Budějovicích. Šetření se zúčastnilo celkem 300 respondentů.
Finanční gramotnost seniorů
JIRKOVSKÁ, Andrea
Cílem práce je s ohledem na závažnost tohoto tématu prověřit finanční znalosti senniorů jako jedné z ohrožených skupin obyvatel České republiky. Dotazníkové šetření ukazuje, jak jsou lidé v důchodovém věku seznámeni s finančními produkty a se službami finančních institucí. Jestli vědí, jak si poradit v případě problémů a kde se případně zeptat na radu. Průzkum probíhal ve městě Netolice a jeho okolí.
Finanční vzdělávání pro 2.stupeň ZŠ
JANKŮJOVÁ, Kristýna
Tato práce mapuje současný stav na českých základních školách v době, kdy standardy uvedené v dokumentu "Systém budování finanční gramotnosti na základních a středních školách" byly implementovány do RVP a posléze také do ŠVP. V teoretické části je popsána problematika finanční gramotnosti a také průběh již zmíněné implementace do RVP. V další kapitole se zabývám prvním velkým šetřením finanční gramotnosti PISA 2012, které proběhlo pod záštitou OECD (Organizace pro hospodářskou spolupráci a rozvoj). Poslední kapitolou teoretické části je analýza učebních materiálů, které jsou dostupné k budování finanční gramotnosti. Pro svůj výzkum jsem použila metody didaktického testu, jehož metodika a následná analýza je v dalších částech práce.

Národní úložiště šedé literatury : Nalezeno 216 záznamů.   začátekpředchozí160 - 169dalšíkonec  přejít na záznam:
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.