Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 25 záznamů.  začátekpředchozí16 - 25  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.00 vteřin. 
Asfaltové směsi se zpěněným asfaltem
Brtníková, Tereza ; Komenda, Radek (oponent) ; Hýzl, Petr (vedoucí práce)
Diplomová práce je rozdělena na teoretickou a praktickou část. Teoretická část je zaměřena především na metody snižování pracovní teploty při výrobě asfaltové směsi a důvody, které k tomu výrobce vedou. Největší pozornost je věnována tzv. teplým asfaltovým směsím, především technologii pěnoasfaltu. V praktické části je popsán postup jednotlivých prováděných zkoušek na asfaltových směsích a znovuzískaných asfaltových pojivech. Zkoušky byly provedeny na 3 druzích směsi typu ACO 11+, kde jedna směs byla vyrobena při 160°C bez zpěnění asfaltového pojiva a zbylé dvě byly vyrobeny se zpěněným asfaltem, jedna při 160°C a druhá při 140°C. Výsledky byly následně porovnány.
Využití technologie pěnoasfaltu
Machel, Ondřej ; Komenda, Radek (oponent) ; Hýzl, Petr (vedoucí práce)
Diplomová práce se zabývá výrobou teplých asfaltových směsí s využitím technologie pěnoasfaltu. Práce je rozdělena na teoretickou a praktickou část. Teoretická část se zabývá základním dělením konstrukcí vozovek s detailnějším zaměřením na tzv. teplé asfaltové směsi. Cílem praktické části bylo zjistit, zda se při snižování pracovní teploty zachovají funkční vlastnosti vyrobené asfaltové směsi. Byly vyrobeny dvě asfaltové směsi druhu ACO 11+ při pracovní teplotě 150 °C a snížené pracovní teplotě 130 °C. V rámci práce byly provedeny funkční zkoušky na vyrobených asfaltových směsích a empirické a funkční zkoušky na extrahovaných asfaltových pojivech. V závěru práce jsou výsledky provedených zkoušek vzájemně porovnány.
Vlastnosti výztužných sklovláknitých geomříží
Veselý, Petr ; Šperka, Pavel (oponent) ; Dašek, Ondřej (vedoucí práce)
Fungující silniční síť je základním prvkem dnešní ekonomiky. Jízda by měla být bezpečná a plynulá. Primární silniční síť je již vybudovaná a pozornost si nyní získává spíše její údržba. Z důvodu zvyšujícího se zatížení nákladní dopravou se dnešní vozovky stávají rychleji porušenými, zatímco není čas ani náklady na jejich rekonstrukce. Vzniká proto poptávka po vozovkách s delší životností a vyšší únosností. S ohledem na silnice nižších tříd se stává zřetelným díky nízkým nákladům na opravy, že je potřeba najít efektivní způsob zlepšení vozovek. Z výše uvedeného se dá usoudit, že je potřeba spolehlivé, odolné a cenově výhodné technologie údržby, jako je například použití výztužných geomříží v asfaltových vozovkách. Tato práce se zabývá vlastnostmi geomříží ze skelných vláken po účincích hutnění a dále také testováním vlivu zabudování geomříží mezi asfaltové vrstvy na zpomalení či zabránění šíření trhlin.
Asfaltové směsi typu SMA s R - materiálem
Machel, Ondřej ; Coufalíková, Iva (oponent) ; Hýzl, Petr (vedoucí práce)
Bakalářská práce se zabývá problematikou přidávání R-materiálu do obrusných vrstev asfaltových směsí, konkrétně směsí typu SMA 11S. Práce je rozdělena na teoretickou a praktickou část. Teoretická část se zabývá obecně problematikou R-materiálu, přičemž je zde popsáno jeho získávání, způsob uskladnění a následné využití během recyklace za horka. Praktická část se zabývá zkoumáním dvou zkušebních směsí s 30 % a 50 % R-materiálu typu SMA. Jsou zde informace o zkušebním úseku, popis výroby těles, popis provedených zkoušek a jejich výsledky. Na závěr jsou výsledky porovnány s referenční směsí typu SMA 11S bez R-materiálu.
Využití běžného R-materiálu v asfaltových směsích
Přívara, Jakub ; Coufalíková, Iva (oponent) ; Dašek, Ondřej (vedoucí práce)
Bakalářská práce se zabývá problematikou přidávání R-materiálu do obrusných vrstev netuhých asfaltových vozovek. Konkrétně se jedná o směs typu SMA 11S. V teoretické části práce je rozebrána problematika ekologie a s ní související recyklace. Praktická část spočívá ve vyextrahování asfaltového pojiva ze vzorků směsí SMA s různým procentuálním zastoupením R-materiálu a provedení základních empirických a funkčních zkoušek na takto získaném pojivu. Dále potom ověření vlastností modifikovaného pojiva používaného v těchto kvalitních směsích typu SMA.
Využití kevlarových vláken v asfaltových směsích
Mazáč, Jan ; Hegr, Zdeněk (oponent) ; Hýzl, Petr (vedoucí práce)
Diplomová práce se zabývá tématem využití aramidových (kevlarových) vláken v silničním stavitelství v asfaltových směsích. V teoretické části práce jsou popsány obecné vlastnosti aramidových vláken a jejich technické využití. Práce se také zabývá výzkumem a použitím aramidových vláken v zahraniční a také v České republice. V praktické části je zkoumán vliv aramidových vláken, konkrétně FORTA FI vláken ve směsi s modifikovaným pojivem do obrusné vrstvy. Součástí práce je také popis všech zkušebních metod, které byly použity během zpracování praktické části. V závěru práce jsou zhodnoceny poznatky o problematice přidávání aramidových vláken do asfaltových směsí.
Vliv použití R - materiálu na funkční vlastnosti asfaltových směsí
Šperka, Pavel ; Hegr, Zdeněk (oponent) ; Hýzl, Petr (vedoucí práce)
Diplomová práce se zabývá tématem využívání R-materiálu při výrobě asfaltových směsí. V teoretické části práce jsou popsány metody recyklací vozovek a způsoby, jak lze R-materiál přidávat do nových asfaltových směsí vyráběných na obalovně za horka. Práce se také zabývá současným stavem využívání R-materiálu v České republice a důvody, pro jeho možné větší využití. V praktické části práce je zkoumán vliv použití množství 20 % R-materiálu ve směsích asfaltového betonu pro obrusné vrstvy ACO11+, na vybrané funkční vlastnosti těchto směsí. Dále je také zjišťován vliv asfaltového pojiva obsaženého v R-materiálu, na výsledné vlastnosti asfaltu ve vyráběných směsích. Součástí diplomové práce je také popis všech zkušebních metod, které byly použity během zpracování praktické části. V závěru práce jsou zhodnoceny poznatky o problematice přidávání R-materiálu do asfaltových směsí.
Použití speciálních pojiv při recyklaci asfaltových směsí na obalovně
Pěch, Pavel ; Špaček, Petr (oponent) ; Varaus, Michal (vedoucí práce)
Diplomová práce se zabývá problematikou použití speciálních asfaltových pojiv při výrobě asfaltových směsí na obalovně s obsahem recyklovaného materiálu. Aby bylo možné porovnat vlastnosti a chování speciálního pojiva ve vozovce, je třeba navrhnout jednu asfaltovou směs s tímto pojivem a druhou referenční směs s pojivem používaným do klasických asfaltových směsí bez obsahu R-materiálu. Zjištění vlastností asfaltových směsí s rozdílnými pojivy je provedeno pomocí vybraných funkčních zkoušek asfaltových směsí. Závěrem je vyhodnocení a vzájemné porovnání výsledků.
Asfaltové směsi s použitím vyššího množství R-materiálu
Mucha, Bohumír ; Matoušek, David (oponent) ; Varaus, Michal (vedoucí práce)
V úvodu diplomové práce je popsána asfaltová směs typu asfaltový beton a její základní vlastnosti. Hlavním bodem práce je porovnávání funkčních vlastností asfaltových směsí s přídavkem většího obsahu R-materiálu a různých změkčovadel použitých na pokusném úseku. Z jednotlivých vzorků asfaltových směsí odebraných při pokládce byly provedeny kontrolní zkoušky a byl sledován průběh formování trvalých deformací při zkoušce pojíždění kolem. Dále byly pomocí funkčních zkoušek porovnávány vlastnosti asfaltové směsi s běžným modifikovaným asfaltem a nemodifikovaným asfaltem obohaceným přísadou deklarující podobné vlastnosti.
Asfaltocementový beton
Hruška, Lukáš ; Mondschein,, Petr (oponent) ; Hýzl, Petr (vedoucí práce)
Diplomová práce se zabývá využitím vrstvy asfaltocementového betonu do vozovek pozemních komunikací, popisuje její základní vlastnosti a objasňuje stav současné platné legislativy. Dále se věnuje laboratornímu návrhu asfaltové kostry a výplňové malty tří druhů a možnostmi pigmentace výplňové malty. Na závěr pak zhodnocuje výsledky z jednotlivých zkoušek provedených na zkušebních tělesech, vyrobených ze směsí finálních návrhů.

Národní úložiště šedé literatury : Nalezeno 25 záznamů.   začátekpředchozí16 - 25  přejít na záznam:
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.