|
Public attitudes to European Union
Horáková, Naděžda
In May survey respondents had to evaluate EU membership of the Czech Republic.At first they answered questions, whether being a member of EU is good or bad,whether they feel like members of EU and whether they are proud of being EU members.They also had to answer a question if they think that EU decision will be in Czech Republic Interest and in every citizen Interest.
|
|
Work attitudes
Horáková, Naděžda
In April survey CVVM asked respondents about their attitudes to work. Only economically active respondents could answer chosen questions.At first respondents were to agree or disagree with some statements about work.After that they expressed their opinion on importance of some aspects of work and then they talked about characteristics of their job.
|
| |
| |
|
Neighbourhood as seen by population of borderland
Houžvička, Václav
Contribution presents longitudinal trend of attitudes of population regions situated along the CR/FRG border and compares them with results of the whole nation polls. There are identified certain aspects of attitudes that in complexity represent crossing point of conflictual past and gradually increasing accumulation of trust and cooperation potential.
|
|
Children's attitude towards advertisement
Duľová, Daniela ; Zamazalová, Marcela (advisor) ; Vávra, Oldřich (referee)
The object of this bachelor's thesis are children's attitudes towards advertisement. This thesis finds out which request for ad children have and which advertisements young consumers prefer. At the same time it is about attitudes towards intensity of ad and towards offered ad's products. The research was realized in Slovakia and children were 11- and 14-years old.
|
| |
|
Brand Placement in Films and Television
Žlabová, Alžběta ; Koudelka, Jan (advisor) ; Hřídelová, Karla (referee)
Tato diplomová práce se zabývá postoji českých spotřebitelů k Brand (Product) Placementu ve filmech a v televizi, tj. k umísťování značkových výrobků ve zmíněných médiích za účelem předání komerčního sdělení. Praktická část práce zkoumá postoje Českých spotřebitelů k této formě komunikace a jejich názory týkající se etičnosti a přijatelnosti Brand (Product) Placementu. V analytické části práce jsou sledovány rozdíly v názorech českých spotřebitelů vzhledem k individuálním odlišnostem, pohlaví respondentů a konkrétním umísťovaným produktovým kategoriím.
|
| |
|
Měření postojů
Macháčková, Hana ; Hebák, Petr (advisor) ; Táborský, Petr (referee)
Diplomová práce se zabývá tématem měření postojů. Jejím cílem je ukázat možné přístupy ke zkoumání postojů používané v sociálních vědách a marketingovém výzkumu a zasadit je do širších metodologických souvislostí, důraz je přitom kladen na popis jednorozměrných škálovacích metod. Práce je členěna do čtyř částí. První část se zabývá obecným konceptem postojů. Druhá část se věnuje obecným metodologickým problémům měření, a otázkám kvality měření především v sociálních vědách, tématu validity a reliability měření. Dále jsou tu popsány základní možné přístupy ke zkoumání postojů. Třetí a čtvrtá část se zabývá jednotlivými škálovacími technikami.
|