Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 143 záznamů.  začátekpředchozí134 - 143  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.00 vteřin. 
Traktory z hlediska jejich vývoje a hluku
KRÝSL, Zdeněk
V této bakalářské práci byla stručně popsána historie, vývoj traktorů a jejich výrobci. Další část je zaměřena na hluk obecně a hluk traktorů. V praktické části byly sledovány hladiny hluku v místě obsluhy traktoru a v určité vzdálenosti od něj při různých provozních režimech. Sledovány byly traktory z širokého časového pásma jejich výroby tak, aby bylo možné posouzení z hlediska technického pokroku ve výrobě a hlukové zátěže samotné obsluhy i osob v blízkosti stroje.
Využití jednotlivých převodových stupňů u traktorů vyšších výkonových tříd.
DRAHOŠ, Pavel
Cílem této bakalářské práce bylo sledovat provoz dvou traktorů s rozdílnými variantami převodovek, a to s řazením plně pod zatížením a se skupinovým řazením pod zátěží, z pohledu užívaných převodových stupňů při různém pracovním nasazení (podmítka, orba, a setí). Nejdříve v literárním přehledu je popsán historický vývoj, konstrukce a činnost dnes používaných traktorových převodovek. Následuje metodika s popisem způsobu měření a vyhodnocení, přináší použité výpočtové vzorce. Vlastní měření bylo provedeno na traktorech John Deere 7810 s převodovkou Powershift 19/7 a AutoQuad 20/20 a prokázalo, že v praxi dochází k využití pouze několika převodových stupňů z mnoha instalovaných. Pro jednoduchý návrh optimalizace převodových stupňů jsou použity součtové tabulky doplněné grafy pro jednotlivé převodovky. Na základě měření a po analýze dat je předložen návrh převodovky s 10 stupni vpřed a 2 stupni vzad s převody plně řazenými pod zatížením. Současní výrobci a trh však dnes nabízejí u traktorů s mechanickými převodovkami stále větší množství převodových stupňů než v minulosti. Stále více se prosazujícím trendem je instalace převodovek s plynulou změnou převodového poměru se současným využitím pokročilého současného elektronického řízení převodovky a motoru traktoru.
Hlučnost traktorů na místě obsluhy a v jejich blízkém okolí.
PULKRAB, Miroslav
Cílem bakalářské práce je porovnat hlučnost traktorů na místě obsluhy a v jejich blízkém okolí. Na pozorování byly vybrány tři nejvíce používané traktory ve vybraném zemědělském podniku. Nejprve je přiblížena problematika hlučnosti traktorů jak na okolí, tak i na zdravotní stav obsluhy. Následuje charakteristika pozorovaných traktorů a dále pak naměřené hodnoty hluku, které jsou zpracovány do grafů. Poté následuje vypočítání ekvivalentní hladiny akustického tlaku. V závěru je zhodnocení výsledků a porovnání zjištěných hodnot všech pozorovaných traktorů.
Pracovní prostředí obsluhy v kabině traktoru.
LÍKAŘ, Ondřej
Bakalářská práce je zaměřena na pracovní prostředí obsluhy v kabině traktoru. Přesněji řečeno na hlučnost a prašnost v kabině traktoru při podmítce, orbě a setí prováděných v rámci podzimních polních prací. Měření probíhalo u pěti farmářů s pěti různými traktory podobného výkonu. Jako etalon byl použit Zetor 12145, který byl porovnáván s traktory New Holland T6070, Landini Powerfarm 100, Zetor Fronterra 135 a Deutz-Fahr M620. Výsledky všech měření byly graficky znázorněny a navzájem porovnány. V závěru práce byly výsledky měření porovnány s danou legislativou. Z měření vyplivnulo že, žádný traktor nepřekročil hlukový limit, který udává legislativa. Měření prašnosti bylo spíše orientační z důvodu rozmanitosti počasí.
Optimalizace rozvozu hlízové šťávy v množství do 100 000 m3.
HENŽEL, Vít
Při výrobě škrobu z brambor vzniká velké množství hlízové vody, která je dále využívána jako dusíkato-draselné hnojivo na pozemky v okolí škrobárny. Cílem práce je navrhnout efektivní řešení rozvozu hlízové vody. Pro zjištění efektivního řešení se porovnávají dva základní dopravní prostředky používané v zemědělství - nákladní automobil a traktorová dopravní souprava. Porovnaly se měřené hodnoty dopravního cyklu obou mechanizačních prostředků a jejich vlastnosti při aplikaci, plnění, jízdě po poli a dopravě po pozemní komunikaci. Po vyhodnocení naměřených údajů, vlastností obou dopravních prostředků a informací o stávajícím způsobu rozvozu, byl navržen způsob zefektivňující dopravu především na delší vzdálenosti.
Hluk sklizňové linky při sklizni obilovin.
BÁRTŮ, Lukáš
Bakalářská práce je zaměřena na sklizeň obilnin z hlediska hlukové zátěže. Při sklizni obilovin je zdrojem hluku sklizňová linka, tzn. sklízecí stroj (sklízecí mlátička), dopravní prostředky odvážející sklizené zrno (traktory s návěsy) a případně stroje na sběr slámy (traktory se sběracími vozy). Hlavním cílem práce je praktické měření hluku při sklizni na okraji sklízeného pozemku. V práci jsem se soustředil na výběr vhodného stanoviště, měření hluku jednotlivých strojů, měření hluku pozadí a klimatických podmínek. Dále následoval výpočet ekvivalentní hladiny hluku a vyhodnocení podle platné legislativy. Na základě naměřených a vypočtených hodnot vyplývá, že hluková zátěž při sklizni nemá negativní vliv na své okolí, a proto není potřeba žádných opatření k jejímu snížení.
Sledování a statistické vyhodnocení rozhodujících provozně ekonomických parametrů vybrané skupiny traktorů s vysokými výkony motorů.
FOLEJTAR, Tomáš
Náplní této bakalářské práce je vyhledání a vyhodnocení rozhodujících provozně ekonomických ukazatelů u statisticky významné skupiny traktorů vyšší výkonové třídy. Z těchto provozně ekonomických ukazatelů byly vybrány náklady na opravy a údržbu, které byly získány z faktur, účetních výkazů a výsledků hospodáření zemědělských podniků. Tyto náklady byly sledovány vzhledem k době provozu těchto traktorů. Bylo provedeno vyhodnocení těchto nákladů pomocí statistických metod a porovnání s normativními hodnotami.
Analýza současného stavu využití zemědělské techniky v daném podniku a návrh změn na zlepšení ekonomické výhodnosti jejího využití.
VACOVSKÝ, Miroslav
Aktuální využití techniky je indikátor pro manažerské rozhodování o dalším investování finančních prostředků. Hodnoty využití vycházejí z normativů pro zemědělskou techniku České republiky nebo lze využít metodiku využívanou v automobilovém průmyslu, která se označuje jako OEE. Důležitým faktorem při využívání techniky jsou pořizovací náklady a náklady na její provoz. Tyto náklady lze rozdělit na fixní a variabilní podle jejich vztahu k využití strojů. Z informací o aktuálním využití techniky a jejich nákladech je možné stanovit strategii dalšího rozvoje společnosti. Postup může být v základu dvojí. Při nedostatku kapacit zařízení zefektivnit jeho využití či kapacitu posílit investicí do nového stroje. Naopak při nadbytečné kapacitě tuto kapacitu využít pro další aktivity generující zisk či zvážit např. odprodej zařízení a tím snížení fixních nákladů na zařízení. V úvahu je však nezbytné uvažovat budoucí vize společnosti.
Sledování a porovnání hlavních provozně-ekonomických parametrů u vybrané skupiny traktorů.
VOJTA, Luboš
Ve své bakalářské práci jsem věnoval pozornost jednomu z provozně-ekonomických hledisek, které se týká provozu traktorů respektive jejich nákladů na opravy a údržbu. Pro tuto práci byla zvolena skupina traktorů značky McCormick a řady MTX a XTX. Protože bylo cílem práce porovnání růstu nákladů na opravy a údržbu v závislosti na letech provozu, bylo nejprve třeba určit dvě proměnné a to náklady na opravy a údržbu a roky provozu. Potom byla provedena analýza statistickými metodami korelace, regrese, rozptylem a směrodatnou odchylkou.
Vyhodnocení vybraných provozně ekonomických ukazatelů u vybrané skupiny traktorů vyšší výkonové třídy.
RYKLÍK, Stanislav
Tato práce se zabývá sledováním a porovnáním hlavních provozně-ekonomických parametrů u vybrané skupiny traktorů.

Národní úložiště šedé literatury : Nalezeno 143 záznamů.   začátekpředchozí134 - 143  přejít na záznam:
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.