Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 132 záznamů.  začátekpředchozí126 - 132  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.04 vteřin. 
Priority školního klubu
NOVÁKOVÁ, Radka
Ve své diplomové práci jsem se zaměřila na priority školního klubu Základní školy Bernarda Bolzana o.p.s. v Táboře. V teoretické části diplomové práce se zmiňuji o volném čase v souvislosti s dětmi, o historickém vývoji výchovy ve volném čase, o funkcích, formách a činnostech zájmového vzdělávání, vztazích a komunikaci, definici školního klubu a o jeho přednostech, o účastnících školního klubu, o školním vzdělávacím programu a o klíčových kompetencích. V praktické části diplomové práci jsem si stanovila cíl výzkumu, který měl ukázat priority školního klubu. Na základě zkoumaného školního klubu jsem vytvořila hypotézy. Pravdivost či nepravdivost hypotéz měl ověřit dotazník sestavený z výzkumných otázek. K upřesnění výzkumu posloužily doplňující odpovědi strukturovaného rozhovoru s rodiči a s vychovatelkami daného školního klubu. Vyhodnocení dotazníku a rozhovorů přineslo ověření hypotéz.
PŘÍPRAVA PRACOVNÍKŮ S DĚTMI A MLÁDEŽÍ: POHLED NA DOBROVOLNÍKA A ZAMĚSTNANCE, MOŽNOSTI JEJICH DALŠÍHO VZDĚLÁVÁNÍ
MAREŠOVÁ, Hana
Diplomová práce se zabývá tématem přípravy pracovníků s dětmi a mládeží a pohledem na zaměstnance spolu s dobrovolníkem a možnostmi jejich dalšího vzdělávání. Jednotlivé texty jsou logicky řazeny dle témat. Práce nejprve vymezuje používané termíny a následně řeší problematiku kvalifikačních předpokladů pro výkon činnosti pracovníků s dětmi a mládeží a to dle zákona o pedagogických pracovnících a Národní soustavy povolání. Mimo zaměstnanců také práce řeší podmínky vzdělávání dobrovolníků pracujících s dětmi a mládeží. Ukazuje, jaké by měli mít znalosti, dovednosti a kompetence. V neposlední řadě práce stručně vymezuje důležité dokumenty týkající se vzdělávání pedagogických pracovníků a zabývá se tématikou institucí nabízející další vzdělávání pedagogických pracovníků. V závěru si práce poznatky ověřuje v kvalitativním výzkumu s šesti respondenty.
Právní vědomí pracovníků mateřských škol Plzeňského kraje
PAŠKOVÁ, Jana
Bakalářská práce se zaměřuje na problematiku školského a pracovního práva v praxi mateřských škol. V teoretické části jsou rozebrány základní právní pojmy. Tyto pojmy by měly být brány jako základ vědomostí v oblasti práva každého pracovníka mateřské školy, ale i každého člověka. Dále pak je v této části rozebráno školské a pracovní právo, tedy takové právo, které se vztahuje k profesi pracovníků mateřských škol. Obsahem praktické části práce je výzkum právního vědomí a srovnání právního vědomí všech pracovníků mateřských škol Plzeňského a Středočeského kraje. Třetí část práce obsahuje návrh systému, jak seznamovat a posilovat právní vědomí pracovníků fiktivní mateřské školy.
Česko - německý dialog v životě a díle vlastence, kněze a vychovatele Františka Pravdy
BÍLKOVÁ, Martina
Předkládaná diplomová práce popisuje život kněze Františka Pravdy, vlastním jménem Vojtěcha Hlinky, známého spisovatele a zakladatele povídek s venkovskou tematikou. Práce představuje Hlinku nejen jako spisovatele, ale především jako muže mnoha jiných povolání a zájmů. Životní cesta jej přivedla do Hrádku u Sušice do služeb šlechtické rodiny Sturmfederů. Pozornost je zaměřována na vzájemné vztahy mezi českým vlastencem a čtyřmi generacemi příslušníků německé baronské rodiny. Na hrádeckém zámku pracoval Hlinka jako vychovatel slabomyslného Ottokara Sturmfedera. Jeho výjimečné psychopedické nadání je porovnáváno s obvyklými zemskými a evropskými dobovými standardy. Dále je zde přiblížena Hlinkova politická, spisovatelská, církevní kariéra a jeho další zájmy. Uvedeny jsou rovněž jeho kontakty s významnými představiteli uměleckého a politického života, které pomáhají dotvářet obraz Hlinkovy osobnosti.
Evaluace činnosti německého výchovně terapeutického zařízení Frostenwalde
ZAPLETALOVÁ, Tereza
Tato bakalářská práce se zabývá problematikou německého výchovně terapeutického zařízení Frostenwalde jako alternativou vyšetřovací vazby pro mladistvé. Výchovně terapeutické zařízení Frostenwalde, které spadá pod úspěšnou německou organizaci Evangelisches Jugend- und Fürsorgewerk (Evangelická péče o mládež a potřebné), funguje pod projektem Menschen statt Mauern/ Lidé místo zdí. První část práce věnuje pozornost této problematice z teoretického hlediska. Nastiňuje vysvětlení projektu Menschen statt Mauern, zaměřuje se na rozbor legislativního podkladu pro možné zřízení obdobného zařízení v České republice a popisuje strukturu a činnosti tohoto zařízení. Ke zpracování druhé části práce byla zvolena kombinace kvalitativního a kvantitativního výzkumu. Ke sběru dat jsem jako první techniku použila polostandardizovaný rozhovor, který byl tvořen otevřenými otázkami. Kladeny byly i otázky doplňující a upřesňující. Respondenty představovali vybraní zaměstnanci zařízení Frostenwalde. Druhou techniku tvořila obsahová analýza číselných údajů. Analyzována byla statistická data o chodu zařízení. Cílem mé práce bylo provést evaluaci činnosti německého výchovně terapeutického zařízení Frostenwalde a to prostřednictvím stanovených výzkumných otázek. Úkolem výzkumných otázek bylo zjistit, jaká je účinnost Frostenwalde a čím jsou zaměstnanci Frostenwalde motivováni pro výkon své činnosti. Na základě výsledků získaných vlastním výzkumem jsem došla k závěru, že zařízení Frostenwalde je účinnější a pro celkový vývoj mladistvého přijatelnější alternativou vyšetřovací vazby. Z výzkumu rovněž vyplynulo, že předpokladem pro fungování zařízení tohoto typu je perfektně sehraný, respektující a z odborníků ve své profesi složený tým. Za důležitý faktor je považována motivace všech pracovníků. Podle mého názoru by připojení se České republiky k projektu Menschen statt Mauern a vybudování obdobného zařízení přineslo možnost nové šance pro beztrestný život mladým lidem páchajícím provinění. Tato práce může sloužit například jako zdroj souhrnných informací o zařízení Frostenwalde pro potenciální zaměstnance obdobných zařízení i širokou veřejnost.
Integrace dětí s postižením do běžné MŠ
BOČANOVÁ, Petra
Cílem této bakalářské práce je problematika integrace dětí v předškolním věku mezi zdravé (intaktní) děti. Pro doplnění teoretických poznatků, které jsem čerpala z uvedené bibliografie tištěné a elektronické, jsem doplnila komplexním výzkumným projektem, který zahrnoval především názory pedagogické - učitelek MŠ a názory a postoje rodičovské veřejnosti k této problematice v MŠ. Při mém hodnocení dosaženého cíle této práce se domnívám, že cíle bylo přiměřeně dosaženo. Přiměřeně proto, že existuje určitě mnoho dalších problémů, kterým se v mé práci nedostalo patřičného prostoru. Velkým a příjemným, překvapením je praktická shoda teoretických pohledů pedagogiky s názory rodičovské veřejnosti, které potvrzují obecně kladný vztah k integraci dětí se speciálními vzdělávacími potřebami v MŠ.
Pedagogické a psychologické aspekty vztahu pedagoga volného času a dítěte mladšího školního věku
ČEČÁKOVÁ, Marcela
Práce se zabývá vztahe pedagoga volného času a dítěte mladšího školního věku, na který nahlíží z pedagogicko-psychologického hlediska. Nejprve je ukázán vztah na pozadí filozoficko-historickém. Dále pak charakterizuji klíčové pojmy, upozorňuji na aspekty podporující rozvoj vztahu.

Národní úložiště šedé literatury : Nalezeno 132 záznamů.   začátekpředchozí126 - 132  přejít na záznam:
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.