Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 131 záznamů.  začátekpředchozí122 - 131  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.01 vteřin. 
Tvořivé činnosti v předškolním vzdělávání
ČÍŽKOVÁ, Helena
Práce se zabývá možností využití tvořivých činností u nejmladší věkové skupiny dětí v mateřské škole. V teoretické části jsou zahrnuty psychologické základy tvůrčích aktivit a specifika tvořivosti v předškolním období. Je vymezen pojem tvořivé činnosti a jejich význam pro dítě. Následuje zmapování tvořivých činností v edukačním procesu v mateřské škole. Praktická část je věnována sestavení programu tvořivých činností na základě RVP PV. Program zohledňuje hravost, fantazii, aktivitu dětí předškolního věku a podílí se na rozvoji tvořivého přístupu k životu. Závěr bakalářské práce hodnotí realizaci navrženého programu a formuluje pedagogická opatření s cílem optimalizace programu. Práci doplňuje videonahrávka.
Možnosti trávení volného času předškolních dětí navštěvujících MŠ v Kamenici nad Lipou
NOVÁKOVÁ, Kristýna
Ústředním tématem bakalářské práce je nastínit možnosti trávení volného času, které nabízí předškolním dětem Mateřská škola v Kamenici nad Lipou. Práce je rozdělena na dvě hlavní části, teoretickou a praktickou. V teoretické části práce je charakterizováno předškolní dítě, jeho potřeby a stručně je nastíněn jeho vývoj somatický, psychický a sociální. Teoretická část také pojednává o socializačních činitelích (rodině, škole a vrstevnické skupině), které se podílí na utváření vztahu k volnému času. Dále je zde vymezen pojem volný čas, jeho vznik a vývoj. V této části se zmiňuji o volnočasových institucích a různých druzích volnočasových aktivit. Základní myšlenkou je především zmapování pojmů o předškolním dítěti a volném čase. Praktická část je zaměřena na volný čas předškolního dítěte. Cílem bylo, na základě smíšeného výzkumu, zmapovat nabídku volnočasových aktivit pro předškolní děti v Kamenici nad Lipou. Zjištěné informace z dotazníkového šetření jsou znázorněny v grafech s komentáři. V rámci kvalitativního šetření byly vedeny rozhovory s ředitelkou a učitelkami mateřské školy a učitelkami základní školy v Kamenici nad Lipou. Poznatky a informace týkající se výzkumných otázek jsou shrnuty v diskusi a závěru.
Využití arteterapie a artefiletiky při práci s dětmi v MŠ
NIKODÝMOVÁ, Monika
Tato práce by měla přiblížit možnosti využití arteterapie a artefiletiky při práci s dětmi v mateřské škole, především pak užití jejich metod v kontextu sociálním i rodinném. V teoretické části se zabývá specifiky předškolního dítěte z hlediska jeho individuálního vývoje a možností, které se odráží v jeho emoční sféře, hře a zvláště pak ve výtvarném projevu. Vymezuje základní znaky arteterapie a artefiletiky. V praktické části se zabývá případovou studií rodiny v rámci artefiletických a arteterapeutických postupů, dále pak možností využití vlastní projektivní metody.
Role sestry ve vonočasových a herních aktivitách dětí hospitalizovaných v malých nemocnicích.
HOLZÄPFELOVÁ, Bohumila
Překotné změny, které s sebou nese v posledních desetiletích společenský vývoj, nenechávají bez povšimnutí ani medicínu spolu s ošetřovatelstvím. I díky tomu došlo k pozitivním změnám a hospitalizace dítěte neznamená nutné zpřetrhání pout s rodiči, sourozenci a širší rodinou. Přesto zůstává sestra, pečující o nemocné děti, nezastupitelným článkem v procesu jejich uzdravování. V průběhu hospitalizace je to právě ona, která stráví s dítětem nejvíce času. Má proto velký potenciál ovlivnit jeho adaptaci na hospitalizaci ať už směrem pozitivním nebo negativním. Bez ohledu na zdraví či nemoc, přetrvává u dítěte potřeba herních aktivit. Hra je významným léčebným prvkem, zlepšuje emocionální stav, usnadní adaptaci na změněný zdravotní stav a umožní saturaci za činnost, která je onemocněním ztížena nebo zcela vyloučena. Cílem, který stál před touto diplomovou prací, byla analýza personálního, časového a materiálního zabezpečení volného času a herních aktivit v podmínkách malých nemocnic. Autorka si rovněž si stanovila za úkol zjistit, zda a nakolik sestry považují svoji roli ve výchovné oblasti za důležitou. Výzkumné šetření probíhalo dvěma způsoby. Obsahem kvalitativní části byly rozhovory s dětmi mladšího školního věku, které zodpověděly otázky, co by chtěly a co obecně chybí dětem hospitalizovaným v malých nemocnicích. Na základě výsledků této části byly následně stanoveny hypotézy, jejichž platnost následně ověřilo šetření kvantitativní. Výzkumným souborem pro kvantitativní výzkum byly sestry, které pracují na dětských odděleních Plzeňského, Karlovarského a Středočeského kraje. Z provedeného výzkumného šetření vyplynulo, že se mnohá dětská oddělení malých a středních nemocnic potýkají s časovou tísní sester a nedostatečným personálním zázemím pro smysluplné a účelné naplnění volného času malých pacientů. Výsledky výzkumného šetření budou použity jako platformy v zájmu zlepšení podmínek pro hospitalizované děti na jednom konkrétním oddělení.
Dramatická výchova jako nástroj integrace osob s mentálním postižením
BREUEROVÁ, Lucie
Hlavním tématem této bakalářské práce je využití dramatické výchovy při práci s jedinci s mentálním postižením. Teoretická část obsahuje pojem dramatická výchova, mentální postižení, ale také v neposlední řadě nastínění rozdílu mezi dramatickou výchovou a dramaterapií. Důležitou součástí je stručné vysvětlení metod a cílů dramatické výchovy vhodných při práci s cílovou skupinou klientů. Praktickou částí je měsíční dramatický projekt zaměřený na práci s mentálně postiženými jedinci. Cílem je pomocí vhodných aktivit a činností napomoci kladnému rozvoji osobnosti, integraci do společnosti a orientaci se při běžných činnostech v životě každého člověka. Možnost aplikovat daný projekt mi byla umožněna v divadelní společnosti KULA v Jičíně.
Vliv mateřské školy na dítě
KRŽOVÁ, Lenka
Záměrem této bakalářské práce je zjistit, jaký vliv má mateřská škola na naše děti. Bakalářská práce je rozdělena na teoretickou a praktickou část. V teoretické části se zabývám vývojem dítěte v předškolním věku, hrou, výchovou v rodině a mateřskou školou. V praktické části zjišťuji, do jaké míry se rodiče podíleli na adaptaci dítěte do MŠ a jak se dítě zlepšilo v dovednostech, schopnostech a socializaci po nástupu do mateřské školy. Praktická část je založena na kvalitativní metodě s dotazníkem.
Předškolní děti a divadelní představení
HLAVSOVÁ, Tereza
Bakalářská práce pojednává o předškolních dětech a divadelním představení. Cílem mé práce je zjistit, zda je pro děti přínosnější divadelní představení, které samy hrají, či které sledují. Bakalářská práce se zaměřuje též na oblékání a chování dětí v divadelních prostorech. Teoretická část bakalářské práce se soustřeďuje na vymezení pojmu divadlo a jeho součástí. Dále se zabývá historií a vznikem samotného divadla a divadelních spolků. V této části je divadlo rozděleno do dvou oblastí a to na divadlo hrané a loutkové. Praktická část zkoumá pomocí výzkumných metod pozorování a rozhovoru, reakce a chování dětí při představení, které hrají či sledují. Dále se zaměřuje na chování dětí v prostorách mateřské školy a divadla, kde se představení odehrává.
ROZVOJ VÝTVARNÉ TVOŘIVOSTI DĚTÍ A MOŽNOST APLIKACE VÝTVARNÉ HRY V RÁMCI PVČ (zaměřeno na předškolní věk)
HOIDEKROVÁ, Hana
Práce se zabývá tvořivostí dětí předškolního věku, s využitím výtvarné hry v rámci pedagogiky volného času. Teoretická část se zaměřuje na tvořivost, její prvky a úrovně. Popisuje tvořivý proces a faktory ovlivňující tvořivost. Zabývá se tím, proč je důležité tvořivost rozvíjet, jaké jsou metody a postupy rozvoje tvořivosti. Charakterizuje vývoj tvořivosti dětí, a co posiluje jejich tvořivé myšlení a vnímání. Dále vymezuje výtvarnou výchovu, dětský výtvarný projev a předmět dětského kreslení. Zmiňuje se o osobnosti výtvarného pedagoga a vedení výtvarné činnosti. Charakterizuje hru a její důležitost, výtvarnou hru a její využití. Popisuje volný čas, základní lidské činnosti ve volném čase a zmiňuji se o výtvarných zájmových činnostech dětí. Zaměřuje se na předškolní věk dětí, jejich tělesný vývoj, vývoj základních schopností a dovedností, socializaci a samozřejmě hru. Praktická část je orientovaná na tvořivou výtvarnou činnost dětí v předškolním věku a využití výtvarné hry. Projekt proběhl s dětmi v mateřském centru, jeho téma bylo MOŘE. Projekt měl přirozenou cestou ? hrou, rozvíjet jejich osobnost, vztah k přírodě, vnímání všemi smyly, podpořit tvořivost a fantazii, naučit naslouchat ostatním lidem.
Rozvoj výtvarné tvořivosti dětí předškolního a mladšího školního věku ve volném čase (Výtvarný projekt - Voda)
MALEČKOVÁ, Jana
Práce je zaměřena na rozvoj výtvarné tvořivosti dětí předškolního a mladšího školního věku ve volném čase, pomocí výtvarného projektu - voda. Práce je rozdělena na dvě části. Teoretickou a praktickou. Teoretická část popisuje pojmy jako tvořivost, výtvarná tvořivost, různá hlediska tvořivosti, charakteristika tvořivé osobnosti, zejména dětské, a celkový rozvoj a výchovu k tvořivosti. Dále popisuje charakteristické zvláštnosti dětí předškolního a mladšího školního věku, didaktické zásady, plánování a přípravu na výtvarnou činnost. V poslední kapitole je nastíněn fenomén volný čas, zejména pak volný čas dětí, osobnost pedagoga volného času a význam hry, hrové a zájmové aktivity dětí. V praktické části bakalářské práce jsou popsány jednotlivé výtvarné činnosti, které jsem s dětmi realizovala během výtvarného projektu. U každé činnosti je rozepsán cíl, motivace, pomůcky, samotný průběh činnosti, závěr a reflexe činnosti. Hry jsou prokládány pohybovými aktivitami.
Vliv změny hraček na hru předškolních dětí
FOŘTOVÁ, Marcela
Bakalářská práce se zabývá vlivem změny běžného sortimentu hraček v nabídku přírodních materiálů na hru skupiny tří až čtyřletých dětí a skutečnou potřebou hraček k jejich hrám. Teoretická část obsahuje charakteristiku hry a hračky předškolního dítěte, jejich historický vývoj a dosavadní poznatky o vlivu hračky na hru dětí. Předmětem praktické části byl experiment spočívající v odstranění všech běžných hraček ve třídě a jejich nahrazení přírodními materiály na dobu dvou týdnů. Posuzována byla zejména reakce dětí na tuto změnu, projevy kooperace, tvořivosti a agresivity. Závěry z pozorování ukazují pozitivní vliv přírodních materiálů na všechny tyto projevy.

Národní úložiště šedé literatury : Nalezeno 131 záznamů.   začátekpředchozí122 - 131  přejít na záznam:
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.