Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 129 záznamů.  začátekpředchozí117 - 126další  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.02 vteřin. 
Sarah Kane's Play 4.48 Psychosis at Czech Stages
Vondráková, Adéla ; JOBERTOVÁ, Daniela (vedoucí práce) ; SCHLEGELOVÁ, Martina (oponent)
This bachelor thesis deals with the work of the English playwright Sarah Kane especially with her last play 4.48 Psychosis and its two Czech productions ? the Czech premier at the Kolowrat theatre staged in 2003 and its latest production so far staged in HaDivadlo in 2010. Using the dramaturgical analysis this thesis compares the dramaturgical concepts of both productions. It also makes a short excursion into the life and works of Sarah Kane and mentions the other four plays Blasted, Phaedra's Love, Cleansed, Crave and a short screenplay Skin. This thesis attempts to summarize the main characteristics and principles of Sarah Kane?s plays. It also mentions Sarah Kane?s era - i.e. the nineties of the twentieth century, the era of in-yer-face theatre and new British drama (in the Czech Republic known as cool drama).
MOTIVACE K TVOŘIVOSTI A ROZVOJ FANTAZIE U DĚTÍ NA 1. STUPNI ZŠ PODLE POHÁDKOVÉHO SVĚTA VÍTĚZSLAVY KLIMTOVÉ
JUSTÝNOVÁ, Lenka
Práce se zabývá motivací, tvořivostí, fantazií a jejím rozvíjením u dětí v mladším školním věku podle pohádkového světa Vítězslavy Klimtové. První teoretická část se zabývá základními pojmy, jako jsou motivace, tvořivost a fantazie. Uvádí možnosti rozvíjení motivace a tvořivosti u žáků. Jedna z kapitol přibližuje výtvarnou tvorbu, další kapitola charakterizuje mladší školní věk, schopnosti a dovednosti u dětí v tomto období. Závěr teoretické části je věnován Vítězslavě Klimtové, její činnosti a pohádkovému světu, který stvořila. Praktická část přibližuje výtvarnou činnost dětí na Základní škole Štěkeň, kde aktivita probíhala. Děti vytvářely svá strašidla z přírodnin a papíru. V závěru práce je zhodnocení, zda se podařilo děti motivovat k tvořivé činnosti. ?
KRESBA JAKO PROSTŘEDEK POZNÁVÁNÍ TRADIC VÁNOČNÍ ČAS (PŘEDŠKOLNÍ VĚK)
ŠIMKOVÁ ŠTOLCOVÁ, Lenka
Práce je zaměřena na kresbu předškolních dětí. Její význam a využití pro poznávání tradic, konkrétně ve vánočním čase. Práce je rozdělena na dvě části, a to teoretickou a praktickou část. Teoretická část se zaměřuje na vysvětlení jednotlivých pojmů, jako je kresba a její důležitý význam v předškolním věku. Popisuje tvořivost jako hlavní faktor, který ovlivňuje výtvarnou činnost a potřebu rozvíjet ji. Charakterizuje předškolní věk a jeho vývoj. Poukazuje na nutnost spolupráce rodičů a předškolního zařízení. Dále se zaměřuje na tradice a její aspekty pro lidský život. Jejich spojitost s ročním obdobím a navození tématu vánoční čas pro dětskou výtvarnou tvorbu. Praktická část mé práce je z velké části věnována motivaci a posléze realizaci výtvarné tvorby na téma ?Štědrý den v Betlémě?. Děti v mateřské škole byly motivovány pomocí četby pohádek, biblického příběhu, hry, zpěvu a dramatického ztvárnění. Zadání proběhlo v souladu se zásadami správného vedení výtvarné činnosti. Práce je zakončena ukázkami dětských kreseb a také zpětnou vazbou, která formou dotazů položených dětem s časovým odstupem doplňuje celkové vyhodnocení výtvarného dne.
Tvořivé činnosti v předškolním vzdělávání
ČÍŽKOVÁ, Helena
Práce se zabývá možností využití tvořivých činností u nejmladší věkové skupiny dětí v mateřské škole. V teoretické části jsou zahrnuty psychologické základy tvůrčích aktivit a specifika tvořivosti v předškolním období. Je vymezen pojem tvořivé činnosti a jejich význam pro dítě. Následuje zmapování tvořivých činností v edukačním procesu v mateřské škole. Praktická část je věnována sestavení programu tvořivých činností na základě RVP PV. Program zohledňuje hravost, fantazii, aktivitu dětí předškolního věku a podílí se na rozvoji tvořivého přístupu k životu. Závěr bakalářské práce hodnotí realizaci navrženého programu a formuluje pedagogická opatření s cílem optimalizace programu. Práci doplňuje videonahrávka.
Možnosti trávení volného času předškolních dětí navštěvujících MŠ v Kamenici nad Lipou
NOVÁKOVÁ, Kristýna
Ústředním tématem bakalářské práce je nastínit možnosti trávení volného času, které nabízí předškolním dětem Mateřská škola v Kamenici nad Lipou. Práce je rozdělena na dvě hlavní části, teoretickou a praktickou. V teoretické části práce je charakterizováno předškolní dítě, jeho potřeby a stručně je nastíněn jeho vývoj somatický, psychický a sociální. Teoretická část také pojednává o socializačních činitelích (rodině, škole a vrstevnické skupině), které se podílí na utváření vztahu k volnému času. Dále je zde vymezen pojem volný čas, jeho vznik a vývoj. V této části se zmiňuji o volnočasových institucích a různých druzích volnočasových aktivit. Základní myšlenkou je především zmapování pojmů o předškolním dítěti a volném čase. Praktická část je zaměřena na volný čas předškolního dítěte. Cílem bylo, na základě smíšeného výzkumu, zmapovat nabídku volnočasových aktivit pro předškolní děti v Kamenici nad Lipou. Zjištěné informace z dotazníkového šetření jsou znázorněny v grafech s komentáři. V rámci kvalitativního šetření byly vedeny rozhovory s ředitelkou a učitelkami mateřské školy a učitelkami základní školy v Kamenici nad Lipou. Poznatky a informace týkající se výzkumných otázek jsou shrnuty v diskusi a závěru.
Využití arteterapie a artefiletiky při práci s dětmi v MŠ
NIKODÝMOVÁ, Monika
Tato práce by měla přiblížit možnosti využití arteterapie a artefiletiky při práci s dětmi v mateřské škole, především pak užití jejich metod v kontextu sociálním i rodinném. V teoretické části se zabývá specifiky předškolního dítěte z hlediska jeho individuálního vývoje a možností, které se odráží v jeho emoční sféře, hře a zvláště pak ve výtvarném projevu. Vymezuje základní znaky arteterapie a artefiletiky. V praktické části se zabývá případovou studií rodiny v rámci artefiletických a arteterapeutických postupů, dále pak možností využití vlastní projektivní metody.
Role sestry ve vonočasových a herních aktivitách dětí hospitalizovaných v malých nemocnicích.
HOLZÄPFELOVÁ, Bohumila
Překotné změny, které s sebou nese v posledních desetiletích společenský vývoj, nenechávají bez povšimnutí ani medicínu spolu s ošetřovatelstvím. I díky tomu došlo k pozitivním změnám a hospitalizace dítěte neznamená nutné zpřetrhání pout s rodiči, sourozenci a širší rodinou. Přesto zůstává sestra, pečující o nemocné děti, nezastupitelným článkem v procesu jejich uzdravování. V průběhu hospitalizace je to právě ona, která stráví s dítětem nejvíce času. Má proto velký potenciál ovlivnit jeho adaptaci na hospitalizaci ať už směrem pozitivním nebo negativním. Bez ohledu na zdraví či nemoc, přetrvává u dítěte potřeba herních aktivit. Hra je významným léčebným prvkem, zlepšuje emocionální stav, usnadní adaptaci na změněný zdravotní stav a umožní saturaci za činnost, která je onemocněním ztížena nebo zcela vyloučena. Cílem, který stál před touto diplomovou prací, byla analýza personálního, časového a materiálního zabezpečení volného času a herních aktivit v podmínkách malých nemocnic. Autorka si rovněž si stanovila za úkol zjistit, zda a nakolik sestry považují svoji roli ve výchovné oblasti za důležitou. Výzkumné šetření probíhalo dvěma způsoby. Obsahem kvalitativní části byly rozhovory s dětmi mladšího školního věku, které zodpověděly otázky, co by chtěly a co obecně chybí dětem hospitalizovaným v malých nemocnicích. Na základě výsledků této části byly následně stanoveny hypotézy, jejichž platnost následně ověřilo šetření kvantitativní. Výzkumným souborem pro kvantitativní výzkum byly sestry, které pracují na dětských odděleních Plzeňského, Karlovarského a Středočeského kraje. Z provedeného výzkumného šetření vyplynulo, že se mnohá dětská oddělení malých a středních nemocnic potýkají s časovou tísní sester a nedostatečným personálním zázemím pro smysluplné a účelné naplnění volného času malých pacientů. Výsledky výzkumného šetření budou použity jako platformy v zájmu zlepšení podmínek pro hospitalizované děti na jednom konkrétním oddělení.
Dramatická výchova jako nástroj integrace osob s mentálním postižením
BREUEROVÁ, Lucie
Hlavním tématem této bakalářské práce je využití dramatické výchovy při práci s jedinci s mentálním postižením. Teoretická část obsahuje pojem dramatická výchova, mentální postižení, ale také v neposlední řadě nastínění rozdílu mezi dramatickou výchovou a dramaterapií. Důležitou součástí je stručné vysvětlení metod a cílů dramatické výchovy vhodných při práci s cílovou skupinou klientů. Praktickou částí je měsíční dramatický projekt zaměřený na práci s mentálně postiženými jedinci. Cílem je pomocí vhodných aktivit a činností napomoci kladnému rozvoji osobnosti, integraci do společnosti a orientaci se při běžných činnostech v životě každého člověka. Možnost aplikovat daný projekt mi byla umožněna v divadelní společnosti KULA v Jičíně.
Vliv mateřské školy na dítě
KRŽOVÁ, Lenka
Záměrem této bakalářské práce je zjistit, jaký vliv má mateřská škola na naše děti. Bakalářská práce je rozdělena na teoretickou a praktickou část. V teoretické části se zabývám vývojem dítěte v předškolním věku, hrou, výchovou v rodině a mateřskou školou. V praktické části zjišťuji, do jaké míry se rodiče podíleli na adaptaci dítěte do MŠ a jak se dítě zlepšilo v dovednostech, schopnostech a socializaci po nástupu do mateřské školy. Praktická část je založena na kvalitativní metodě s dotazníkem.
Předškolní děti a divadelní představení
HLAVSOVÁ, Tereza
Bakalářská práce pojednává o předškolních dětech a divadelním představení. Cílem mé práce je zjistit, zda je pro děti přínosnější divadelní představení, které samy hrají, či které sledují. Bakalářská práce se zaměřuje též na oblékání a chování dětí v divadelních prostorech. Teoretická část bakalářské práce se soustřeďuje na vymezení pojmu divadlo a jeho součástí. Dále se zabývá historií a vznikem samotného divadla a divadelních spolků. V této části je divadlo rozděleno do dvou oblastí a to na divadlo hrané a loutkové. Praktická část zkoumá pomocí výzkumných metod pozorování a rozhovoru, reakce a chování dětí při představení, které hrají či sledují. Dále se zaměřuje na chování dětí v prostorách mateřské školy a divadla, kde se představení odehrává.

Národní úložiště šedé literatury : Nalezeno 129 záznamů.   začátekpředchozí117 - 126další  přejít na záznam:
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.