|
The comparison of Charles Vögele and C&A sales units
Fukalová, Urszula ; Zeman, Jiří (advisor) ; Filipová, Alena (referee)
This bachelor's thesis compares shopping atmosphere in two sales units of the companies Charles Vögele and C&A. Theoretical part deals with retail strategy, and elements influencing the shopping atmosphere. Analytical part comprises introduction of both companies, evaluation of the elements influencing the shopping athmosphere and suggestions for improvement in each unit.
|
|
Analysis of department store Kotva
Marvanová, Zuzana ; Filipová, Alena (advisor) ; Zeman, Jiří (referee)
The thesis contains basic informations about OD Kotva, its status on the market and of course its history. The main part deals with the description and evaluation of the shopping atmosphere of this department store. In the next chapters is the description of services and process layout.
|
|
Merchandising
Bechiňová, Markéta ; Filipová, Alena (advisor) ; Zeman, Jiří (referee)
Práce je rozdělena do dvou částí. První část je věnována charakterizování obecných principů merchandisingu ve vztahu k nákupnímu prostředí, prezentaci zboží a segmentaci zákazníků dle způsobu nakupování. Druhá část se zabývá zkoumáním a posuzováním uplatňování těchto principů v české maloobchodní praxi, a to v různých provozních typech prodejen (hypermarket, supermarket, diskontní prodejna apod.).
|
| |