Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 18 záznamů.  předchozí11 - 18  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.01 vteřin. 
Vzdělávání žáků se zrakovým a souběžným postižením v hlavním vzdělávacím proudu
HAPLOVÁ, Martina
Tato bakalářská práce se věnuje vzdělávání dětí, žáků a studentů se zrakovým a dalším souběžným postižením v hlavním vzdělávacím proudu. Podstatné je zmínit, že do cílové skupiny této práce jsem nezařadila žáky s mentálním postižením, a to především proto, že v případě, že se objeví mentální postižení, mění se způsob vzdělávání. Teoretická část práce je členěna do tří kapitol. První kapitola je zaměřená na představení jednotlivých druhů postižení. Druhá kapitola se zabývá integrací, její legislativou, ostatními způsoby vzdělávání žáků se zrakovým a souběžným postižením a informacemi o asistentech pedagoga. Třetí kapitola obsahuje specifika edukace u jednotlivých druhů postižení (zrakového, sluchového a tělesného postižení a poruch pozornosti) a specifika edukace v kombinaci zrakového a dalšího souběžného postižení. Tato postižení byla vybrána v souvislosti s praktickou částí bakalářské práce. Praktickou část bakalářské práce vymezují cíle výzkumu. Hlavním cílem je analyzovat edukační proces u žáků se zrakovým a souběžným postižením v hlavním vzdělávacím proudu. K naplnění tohoto hlavního cíle jsem si zvolila tři dílčí cíle. První dílčí cíl je zaměřený na organizaci výuky u dětí se zrakovým a souběžným postižením v hlavním vzdělávacím proudu. Za pomoci druhého výzkumného cíle jsem se snažila zjistit, jaký je způsob přípravy asistenta pedagoga na vyučovací proces, a třetí dílčí cíl se zabývá motivací, zkušenostmi a vzděláním asistentů pedagoga. K naplnění cílů byly zvoleny v praktické části kvalitativní metody sběru dat, a to strukturované rozhovory s otevřenými otázkami, pozorování a analýza dokumentů. V rozhovorech bylo nejvíce otázek položeno asistentkám pedagoga, dále byly vedeny rozhovory s pedagogy, a to konkrétně s třídními učiteli a učiteli vybraných předmětů. Těmito předměty byly: český jazyk, cizí jazyk, matematika, některý naukový předmět typu zeměpisu či dějepisu a některá z výchovných činností. Dále byla provedena pozorování žáků se zrakovým a souběžným postižením ve třídách, která probíhala v předem určených hodinách. Poslední použitou metodou byla analýza dokumentů, konkrétně individuálního vzdělávacího plánu čtyř vybraných žáků se zrakovým a souběžným postižením, kteří jsou vzděláváni na základní nebo střední škole hlavního vzdělávacího proudu. Cílovou skupinou bakalářské práce jsou vybraní žáci se zrakovým a dalším souběžným postižením, jejich učitelé a asistenti pedagoga. Výsledky výzkumu ukazují, že vzdělávání žáků se zrakovým a dalším souběžným postižením je možné při přizpůsobení materiálních, pracovních, prosociálních podmínek, při dodržování psychomotorického tempa žáka a při nastavení pravidel pobytu ve třídě a na odpočinkovém místě žáka se zrakovým a dalším souběžným postižením. Přizpůsobenými podmínkami jsou myšleny úpravy materiálů zvětšování textů, učebnic nebo přepisování originálních textů a učebnic do Braillova slepeckého písma. Dále jde také o úpravu pracovního prostředí žáků se zrakovým postižením, a to používáním vhodně umístěných sklopných lavic nebo lavic se skopnou deskou, lampiček k nasvícení textu a u žáků s těžkým zrakovým postižením umístění vodící linie, pokud je ke svému pohybu potřebují. Podmínky je nutné přizpůsobit i dalším souběžným postižením, která jedince ještě více limitují. Jde například o ortopedickou židli, odpovídající výšku pracovní plochy, zajištění bezbariérového vstupu do školy.
Vliv projektové výuky na postoje žáků ve výuce
KUBATOVÁ, Marie
Diplomová práce se zabývá změnou postojů a iniciativnosti přístupu žáků na střední škole s gastronomickým zaměřením k výuce v odborných předmětech po realizaci pro-jektu: "Den otevřených dveří s tématem Halloween". Cílovou skupinu tvoří žáci Střední školy a Vyšší odborné školy cestovného ruchu v Českých Budějovicích. Práce je roz-členěna do šesti kapitol. V prvních dvou kapitolách jsou porovnávány různé pohledy odborníků na výuku, klasické i alternativní metody výchovy a vzdělávání, na kompetence a autoritu učitele, participaci a zážitkovou pedagogiku. Ve třetí kapitole jsou návrhy na témata projektové výuky ve školách s gastronomickým zaměřením s výčtem lidových tradic a jejich propojení s kulturou a gastronomií. Čtvrtá kapitola popi?suje realizaci projektu ve Střední škole a Vyšší odborné škole cestovního ruchu v Českých Budějovicích. V poslední páté kapitole jsou stanoveny cíle výzkumu, me?tody výzkumu a interpretace výsledků výzkumu. Cílem práce je porovnat postoje žáků po realizované projektové výuce na zá?kladě dotazníkového šetření. Výzkumným předpokladem je, že žáci vítají rozšíření vý?uky v odborných předmětech o lidové tradice a neodmítají se účastnit na realizaci pro?jektu.
Vyučovací metody a jejich aplikace v podmínkách středního odborného školství.
HOSPODÁŘSKÝ, Miroslav Václav
Tato práce se zaměřuje na rozbor a využití vyučovacích metod, včetně pojetí a třídění výukových cílů a problematiky motivace. Cílem práce je popis základních vyučovacích metod, příslušné materiální didaktické techniky a učebních pomůcek používaných na střední odborné škole při výuce elektrotechnických předmětů. V předkládané práci jsou rozebrány cíle a kompetence výuky elektrotechniky a dále popsána konstrukce výukových modulů a učebních úloh v předmětu elektrotechnická měření pro třetí a čtvrtý ročník oboru 26-41-M/01 Elektrotechnika.
Využívání interaktivní tabule ve výuce občanské výchovy
HORÁČKOVÁ, Jana
Tato diplomová práce se zabývá využíváním interaktivní tabule ve výuce občanské výchovy na 2. stupni základních škol. Teoretická část je zaměřena na všeobecné pojetí interaktivních tabulí a na jejich význam v Rámcovém vzdělávacím programu, význam, podstatu a funkce interaktivních tabulí. Důležitou součástí interaktivních tabulí je také jejich technická stránka a dostupné programy pro výuku. Nedílnou součást výuky tvoří učebnice, zvláště v tomto případě jde o interaktivní učebnice. Praktická část se bude zabývat analýzou dotazníků, které slouží pro praktické zhodnocení významu interaktivní výuky, jejich výhod a nevýhod ve vyučování občanské výchovy.
Pracovní činnosti jako motivace k výběru učebního oboru
RADA, Miroslav
Moje diplomová práce se zabývá tématem: "Pracovní činnosti jako motivace k výběru učebního oboru". Základní myšlenkou mé práce je možnost spolupráce základní školy se středním odborným učilištěm při provádění pracovních činností. Tyto se nekonají v prostorách dílen školy, ale v odborných dílnách středního učiliště. Detailněji se zabývám zhotovením testových úloh a didaktického testu, který má u dané skupiny žáků objektivně zhodnotit, zda provádění praktických činností na učilišti má vliv pro volbu jejich dalšího studia.
Interaktivní pomůcky při výuce informatiky na základní škole
MICHÁLEK, David
Moje bakalářská práce se zabývá tématem Interaktivní pomůcky při výuce na základní škole. Uvádí a stručně charakterizuje moderní materiální a nemateriální prostředky pro výuku. Detailněji se zabývá digitální technikou - dataprojektory, interaktivní tabulí a audiovizuální technikou. Jejím těžištěm je však vytvoření ukázkového výukového materiálu pro interaktivní tabuli na výuku informatiky a výpočetní techniky pro základní školy, který naleznete na přiloženém DVD.
Hodnocení vyučovacího procesu prostřednictvím balanced scorecard
Weberová, Pavla ; Klas, Jan (vedoucí práce) ; Novotný, Jakub (oponent)
V bakalářské práci je aplikována metoda balanced scorecard na hodnocení vyučovacího procesu základní školy a jeho možné využití při tvorbě školních rámcových vzdělávacích programů. Dále je v práci diskutována problematika hodnocení základních škol a neexistence centrálně stanovených pravidel pro určení kvalitního vzdělávacího zařízení na úrovni základního školství, jsou navrženy možné identifikátory a na základě nich je vytvořen systém hodnocení.

Národní úložiště šedé literatury : Nalezeno 18 záznamů.   předchozí11 - 18  přejít na záznam:
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.