Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 109 záznamů.  začátekpředchozí100 - 109  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.01 vteřin. 
Přednemocniční neodkladná péče o zraněné na motocyklu při dopravních nehodách
SEIDL, Miroslav
V současné době dochází každý den na našich silnicích k velkému počtu dopravních nehod. Některé nehody jsou provázeny velmi vážnými poraněními, která je potřeba rychle a správně ošetřit. Poslední roky jsou právě v této skupině vážně zraněných ve velké míře motocyklisté a jejich počet i nadále stoupá. Posádka přivolané zdravotnické záchranné služby musí na místě nehody podat správnou a rychlou první pomoc většinou mladému člověku, kdy často rozhodují o životě, případně jeho další kvalitě. Záchranáři musí umět správně sejmout ochrannou přilbu, stabilizovat základní životní funkce pacienta a diagnostikovat případný šok nebo polytrauma. Ne všechna poranění jsou přitom záchranáři schopni s dostupnou technikou diagnostikovat na místě. Ve vzrůstající tendenci této nehodovosti je dobrý výsledek zaručen především za podmínek, kdy jsou členové výjezdových týmů kontinuálně vzděláváni v této specifické problematice. Cílem bakalářské práce bylo zmapovat problematiku přednemocniční neodkladné péče o zraněné na motocyklu při dopravních nehodách a vytvořit standard pro ošetření takto zraněných posádkou zdravotnické záchranné služby. Výzkumný soubor tvořili pracovníci Zdravotní záchranné služby Jihočeského kraje a pracovníci Traumatologického oddělení Nemocnice České Budějovice, a.s.. Sběr dat byl proveden metodou dotazování, technikou řízeného rozhovoru a sekundární analýzou dat. Výzkum proběhl v březnu 2010. Na základě provedeného výzkumu byly stanoveny následující hypotézy a vytvořen standard pro ošetření poraněného motocyklisty posádkou zdravotní záchranné služby. Hypotéza 1: Pracovníci zdravotní záchranné služby využívají správně imobilizační pomůcky u poraněných motocyklistů. Hypotéza 2: Pracovníci zdravotní záchranné služby neumí správně sejmout poraněnému motocyklistovi ochrannou přilbu.
Psychosociální poradenství pro účastníky dopravních nehod v Českých Budějovicích
UHŘÍČEK, Jan
Diplomová práce je zaměřena na oblast psychosociálního poradenství pro účastníky dopravních nehod. V důsledku dopravních nehod vznikají nezanedbatelné celospolečenské škody a také se velmi významně snižuje kvalita života postižených jedinců a jejich příbuzných. Dopravní nehoda může být traumatickou událostí, která se výrazně vymyká běžné lidské zkušenosti. Následkem toho se mohou u účastníků dopravních nehod objevovat psychické problémy, které přesahují do oblasti sociálního fungování postižených osob. Dopravní nehody tak mají nebývalý dopad na další život jednotlivých účastníků i jejich příbuzných. Svépomoc obětí může selhávat a bez intervence odborných pracovníků může docházet k celoživotnímu strádání. Jednou z možností pomoci účastníkům dopravních nehod je psychosociálního poradenství. Jedním z cílů práce bylo analyzovat nabídku psychosociálního poradenství pro účastníky dopravních nehod v Českých Budějovicích. Za tímto účelem byla realizováno dotazníkové šetření u odborníků a organizací v Českých Budějovicích, a dále také polostandardizované rozhovory s odborníky v Českých Budějovicích. Dalšími cíly práce bylo zmapovat povědomí veřejnosti o možnostech využívání psychosociálního poradenství pro účastníky dopravních nehod v Českých Budějovicích a dále také zmapovat zájem o využití tohoto poradenství ze strany veřejnosti. Za účelem splnění těchto cílů bylo realizováno dotazníkové šetření u veřejnosti v Českých Budějovicích. Výzkum ukázal, že v Českých Budějovicích existuje poptávka veřejnosti po využívání služeb organizace poskytující psychosociální poradenství pro účastníky dopravních nehod. Povědomí veřejnosti v Českých Budějovicích o možnostech využívání psychosociálního poradenství zaměřeného na účastníky dopravních nehod se nicméně prokázalo jako nízké. Výzkum také prokázal, že v Českých Budějovicích nabídka psychosociálního poradenství zaměřeného na účastníky dopravních nehod existuje. Práce může přispět k větší informovanosti nejen odborným pracovníkům pomáhajících profesí, studentům humanitních oborů a dobrovolníkům neziskových organizací, ale také samotným účastníkům dopravních nehod.
Analýza příčin chybového jednání řidičů vedoucího ke vzniku dopravní nehody.
ŠVARC, Petr
Má diplomová práce se zabývá výzkumem současného stavu na českých silnicích. Hlavní cíl této práce je nalézt příčinu chybového jednání řidiče v provozu. Při analyzování bližších faktorů se zabývá čtyřmi základními faktory: vliv prostředí, automobilu, vykonané pracovní činnosti na chování člověka a vliv samotného člověka na svoji pracovní činnost. V této práci je zahrnut i výzkum řidiče jedince a vnějšího prostředí ovlivňující jej při jízdě. Analýzy vlivů jednotlivých faktorů byly zaměřeny jako terénní výzkum při jízdě s řidičem, kdy byly zdůrazněny jeho dopravní přestupky, psychická vyrovnanost a vliv okolí na jeho samotného. Zejména sledování směřováno k pozorování pracovní činnosti člověkem v těchto ohledech: dodržování maximální povolené rychlosti, dodržování dopravního značení a ostatní dopravních předpisů, jeho psychický stav v kritických situacích. I vliv okolí na člověka ? řidiče byl důležitý, bodem v této práci. Byly vybrány tři úseky, které člověka ? řidiče při řízení negativně ovlivňují a provedeny návrhy na minimalizaci ovlivňujících negativních faktorů. Vliv samotného řidiče byl charakterizován v navazující části. Analytická část shrnuje získané informace z měření a pozorování, které jsou blíže uvedeny v experimentální části. Závěrem této práce je vyzdvihnutí doporučení pro dílčí části dopravních oblastí, které by měly vést ke zdokonalení systémů a tím zlepšení současného stavu v dané problematice.
Přeprava nebezpečných látek (ADR) a postup složek IZS při dopravní nehodě vozidla přepravující nebezpečné látky.
LHOTSKÝ, Petr
Tato práce je zaměřena na přepravu nebezpečných látek a postup složek integrovaného záchranného systému pro dopravní nehodě. Jsou zde zahrnuty oblasti, jako je platná legislativa, výcvik řidičů, povinné doklady, povinná výbava vozidla a kontrola vozidla Policií ČR. Spolupráce jednotek integrovaného záchranného systému / hasiči, policie, rychlá lékařská pomoc/ je během společného zásahu u dopravní nehody vozidla přepravující nebezpečné látky už od příjezdu na místo nehody. Hlavní pozornost je věnována policejní činnosti. Empirická část se týká zkoumání znalostí v oblasti přepravy nebezpečných látek pomocí dotazníku. Je rozdělen na tři části. V první části dotazníku jsou shromážděny základní informace o respondentovi. Druhá část zjišťuje všeobecné znalosti o přepravě nebezpečných látek. Třetí část je zaměřena na znalostí postupů a činností v místě nehody. V závěru práce jsou uvedeny některé doporučené formy ke zlepšení přepravy nebezpečných látek po pozemních komunikacích a také příprava postupu Policie ČR při společném zásahu.
Nehoda není náhoda
FRÖSTLOVÁ, Gabriela
V mé bakalářské práci na téma {\clqq}Nehoda není náhoda`` jsem se zabývala dopravními nehodami. Toto téma je stále velice aktuální. Každý den nás noviny či jiná média informují o nehodách, které se na silnicích udály. V teoretické části jsem se soustředila na charakteristiku dopravních nehod, dále na jejich příčiny, rizikové faktory, následky a v poslední části na prevenci dopravních nehod. V praktické části je zpracován výzkum, který byl zaměřen na náhodné řidiče. Tato práce měla dva cíle. Prvním cílem bylo zmapovat chování řidičů v okresech Český Krumlov a České Budějovice. Druhým cílem bylo zjistit, jak ovlivňuje řidiče únava. V praktické části byly pro testování hypotéz použity dvě techniky. Jednou byla sekundární analýza statistických údajů. Druhou technikou bylo dotazníkové šetření. Základní soubor tvořilo 132 respondentů. Byli to náhodně vybraní řidiči z okresů Český Krumlov a České Budějovice. Hypotéza č. 1: Řidiči mladší 25 let způsobují více dopravních nehod než řidiči starší 25 let, byla na základě výzkumu vyvrácena. Hypotéza č. 2: Únava řidiče zvyšuje riziko dopravní nehody, byla potvrzena. Nejčastějším projevem únavy u respondentů bylo snížení pozornosti. Z výzkumu vyplynulo, že nejčastější příčinou dopravních nehod u respondentů byla nepozornost. Došla jsem k závěru, že by pro řidiče měly být dostupnější kurzy bezpečné jízdy. Tato práce by mohla sloužit jako výukový materiál na základních či středních školách pro začínající řidiče.
Chování řidičů na silnicích a účinnost preventivních akcí zaměřených na účastníky silničního provozu.
VEČLOVÁ, Jana
Bakalářská práce je zaměřena na problémové chování na silnicích respektive na chování řidičů na silnicích. V teoretické části je popsáno chování řidičů a jejich nejčastější prohřešky. Ale také chování ostatních účastníků silničního provozu. Dále se v teoretické části zmiňuji o dopravních nehodách a jejich nejčastějších příčinách, které prokazují i statistiky Policie ČR. Neméně důležité jsou kapitoly věnované prevenci dopravních nehod a nevhodného chování na silnicích. Dopravně preventivní akce jsou určeny nejen pro řidiče, ale také pro děti, které jsou také účastníky silničního provozu. A jsou bohužel častými účastníky dopravních nehod. V poslední kapitole se proto zaměřuji na popsání dopravní výchovy z praxe jedné základní školy. V praktické části jsem se dotazovala řidičů na jejich subjektivní pohled jak na dopravně preventivní akce, tak i na dopravní situaci na silnicích. Jak se nechají ovlivnit, co je ovlivňuje. Jak řidič vnímá situaci a zda by chtěl něco měnit.
Prevence dopravních nehod v provozu na pozemních komunikacích z hlediska dopravně inženýrského.
ONDRUŠKA, Jiří
Účastníkem silničního provozu se v současné době stává každý z nás, a to téměř po celou dobu svého života. Snahou všech zainteresovaných organizací v bezpečnosti silničního provozu je zejména snížit počet dopravních nehod a jejich následků. Současným trendem společnosti je víc se zaměřit na preventivní opatření k předcházení vzniku dopravních nehod než jen na represivní postih těch účastníků, kteří pravidla porušují. Preventivní opatření se na jednu stranu skládá z různých besed, přednášek a školení od malých účastníků silničního provozu až po tzv. řidiče profesionály. Na druhou stranu začíná mít velký význam soubor různých opatření přímo na pozemních komunikacích, kdy je záměrem, aby navrhovanými stavebními úpravami nebo změnou osazení dopravního značení respektive dopravního zařízení došlo ke skutečnému poklesu následků při dopravních nehodách a větší ochraně jednotlivých účastníků silničního provozu. Cílem práce je zjistit skutečný stav v bezpečnosti a plynulosti silničního provozu a následcích dopravních nehod s ohledem na fakta z minulých let, najít nedostatečně chráněná místa a navrhnout optimální způsob úpravy.
Analýza člověka jako prvku nehodového systému v oblasti provozu motorových vozidel.
KUTLÁKOVÁ, Simona
Tato diplomová práce se zabývá analýzou člověka jako prvku nehodového systému v oblasti provozu motorových vozidel. Provádí analýzu rizik, škod a úrazů v dané oblasti, a to zejména silničních vozidel, na nichž se podílí řidič. Na tomto základě vypracovává opatření ve prospěch snížení počtu úrazů v České republice. V diplomové práci je přihlíženo k dosavadním opatřením, která byla v této oblasti provedena. Soustředí se zejména na subjekt "řidič" a na jeho roli při dopravních nehodách.
Návrh všeobecných opatření ke snížení nehodovosti a úrazovosti v provozu dopravních prostředků na základě analýzy systému "člověk - technika - prostředí".
MIKULÁŠEK, Jan
V diplomové práci je provedena analýza rizik, škod a úrazů v oblasti provozu dopravních prostředků a na jejím základě vypracován návrh změn ve prospěch snížení počtu havárií a úrazů v České Republice.
Nehodovost cyklistů
TOMANDL, Petr
V souladu s celosvětovým trendem i u nás roste zájem o cyklistiku. Tento sport se stává módní záležitostí a začíná patřit neodmyslitelně k životnímu stylu. Současná situace s sebou nese jak pozitivní, tak i mnoho negativních důsledků. Hlavním a nejzávažnějším bezprostředním negativním jevem je stále se zvyšující dopravní nehodovost, při které dochází nejen ke značným ekonomickým ztrátám jednotlivců i celé společnosti, ale zejména ke škodám na zdraví a ztrátám na životech. Cílem mé práce bylo shromáždit počty dopravních nehod s účastí cyklisty v okrese České Budějovice v období od dubna 2006 do října 2006 a vyhodnotit jaká zranění cyklisté při nehodách utrpěly. Tímto výzkumem bylo zjištěno, že ve zkoumaném souboru došlo k poranění hlavy u cyklisty u 60 % nehod. Toto zranění tvoří 35% všech zranění cyklistů ve zkoumaném souboru. Za zraněním hlavy následuje zranění nohy u 40% nehod.

Národní úložiště šedé literatury : Nalezeno 109 záznamů.   začátekpředchozí100 - 109  přejít na záznam:
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.