Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 269 záznamů.  1 - 10dalšíkonec  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.00 vteřin. 
Nekalé obchodné praktiky pri poskytovaní spotrebiteľských úverov
Čelináková, Alexandra
Bakalářská práce se věnuje problematice nekalých obchodních praktik při poskytování spotřebitelských úvěrů. V práci identifikuji právní úpravu nekalých obchodních praktik v českém právním řádu a také právní úpravu nepřiměřených podmínek ve spotřebitelských smlouvách. V analytické části uskutečním rozbor skutečných případů nekalých praktik při poskytování spotřebitelských úvěrů. Na základě teoretických poznatků budou vydány doporučení, jak nekalé praktiky eliminovat a jak se s nimi vyrovnat.
Ochrana spotřebiteľa vo finančnom práve
Škovran, Patrik
Škovran, P. Ochrana spotřebitele ve finančním právu. Brno: Mendelova univerzita v Brne, 2021. Tato bakalářská práce se zabývá ochranou spotřebitele při čerpání spotřebitelského úvěru po zavedení nové právní úpravy spotřebitelského úvěru z konce roku 2016. Cílem bylo posoudit aktuální stav ochrany spotřebitele v České republice při čerpání spotřebitelského úvěru a formulovat návrhy na zlepšení postavení spotřebitele. Na začátku práce jsou za pomoci odborné literatury a právních předpisů definované základní pojmy a souvislosti k dané problematice. Následující část práce je zaměřena na analýzu zákona o spotřebitelském úvěru z roku 2016, jeho porovnání s předchozí legislativou a vymezení vlivu směrnic Evropské unie na tento zákon. Další část se věnuje vyhodnocení dopadů změn nové právní úpravy na spotřebitele. Na základě předcházejících částí práce jsou vytvořena doporučení pro spotřebitele a zákonodárce ve smyslu zvyšování ochrany spotřebitele.
Právní aspekty fenoménu Non-Fungible Tokens (NFT)
Konečný, Jaroslav ; Holcová, Irena (oponent)
Diplomová práce má za cíl analyzovat jednotlivé právní aspekty fenoménu Non-Fungible Tokens neboli NFT z hlediska současné i připravované právní úpravy. Dokumentuje technologickou podstatu tohoto fenoménu a jeho právně-relevantní specifika a následně identifikuje a vykládá aplikaci právních rámců, které na jeho užití v současné době dopadají. Mezi tyto patří právní kvalifikace NFT, aspekty ochrany spotřebitele a aspekty autorskoprávní ochrany. Text diplomové práce obsahuje teoretické posouzení v rozsahu nezbytně nutném pro potřeby dalšího zkoumání tohoto fenoménu.
Greenwashing jako nekalosoutěžní jednání
Hamáčková, Magdalena ; Hurychová, Klára (vedoucí práce) ; Patěk, Daniel (oponent)
Greenwashing jako nekalosoutěžní jednání Abstrakt: Diplomová práce se věnuje jedné z významných překážek v boji proti změně klimatu, greenwashingu, obvykle do češtiny překládanému jako "natírání na zeleno". Vzhledem k tomu, jak je tento fenomén obtížně vymezitelný a rozmanitý, si tato diplomová práce klade za cíl greenwashing představit a zkoumat ho optikou nekalosoutěžních právních předpisů. Zabývá se zejména tím, zda může být greenwashing nekalosoutěžním jednáním, tedy naplňovat generální klauzuli nekalé soutěže, zda případně může naplňovat i některou ze zvláštních skutkových podstat nekalé soutěže a zda je aktuální nekalosoutěžní právní úprava dostačující nebo by bylo vhodné vytvoření nové zvláštní skutkové podstaty nekalé soutěže upravující greenwashing. První kapitola diplomové práce se zaměřuje na hospodářskou soutěž, vymezuje právo hospodářské soutěže a zabývá se základními pojmy s hospodářskou soutěží souvisejícími. To vše je důležité pro následné poukázání na to, jak se hospodářská soutěž v souvislosti se snahami o ochranu životního prostředí a souvisejícími aktivitami mění a jakým hrozbám čelí. Druhá kapitola navazuje vymezením práva proti nekalé soutěži, vysvětluje podstatu nekalé soutěže, představuje generální klauzuli nekalé soutěže a podrobněji popisuje tři pro diplomovou práci nejzásadnější...
Obchodní smlouvy uzavírané se spotřebitelem
Vavroušková, Barbora ; Liška, Petr (vedoucí práce) ; Patěk, Daniel (oponent)
Tato diplomová práce se zabývá právní úpravou smluv uzavíraných se spotřebitelem obsaženou převážně v občanském zákoníku v rámci ustanovení o závazcích ze smluv uzavíraných se spotřebitelem. Nejprve podává stručný přehled historického vývoje právní úpravy související s ochranou spotřebitele. Následuje analýza základních pojmů této problematiky, kterými jsou spotřebitel a podnikatel, a vymezení obchodní smlouvy uzavírané se spotřebitelem. V návaznosti na to dává práce přehled právních předpisů ČR, které se problematiky dotýkají. Následně se práce zaměřuje na analýzu a zhodnocení obecných pravidel procesu uzavírání smluv se spotřebitelem v občanském zákoníku a analýzu a zhodnocení právní úpravy smluv o finančních službách uzavíraných se spotřebitelem distančním způsobem v občanském zákoníku. Konkrétně se zabývá v rámci obecných pravidel procesu uzavírání spotřebitelských smluv ustanoveními o informační povinnosti podnikatele, o pravidlech interpretace obsahových náležitostí spotřebitelských smluv, o zakázaných ujednáních ve spotřebitelských smlouvách a o zvláštních pravidlech při odstoupení spotřebitele od smlouvy. V rámci právní úpravy spotřebitelských smluv o finančních službách uzavíraných způsobem na dálku tato práce rozebírá ustanovení o informační povinnosti podnikatele a o závaznosti sdělených...
Právní regulace reklamy na doplňky stravy
Šotolová, Barbora ; Patěk, Daniel (vedoucí práce) ; Liška, Petr (oponent)
Právní regulace reklamy na doplňky stravy Abstrakt Diplomová práce analyzuje a sumarizuje právní regulaci reklamy na doplňky stravy. Zabývá se posouzením efektivity současné právní úpravy v dané oblasti z pohledu spotřebitelů, jakožto nejčastějších adresátů reklamy, snaží se přitom odpovědět na otázku, zda tato úprava poskytuje dostatečnou ochranu spotřebitelů, či zda je spíše přílišně neomezuje v příjmu cenných informací. Na problematiku je nahlíženo i optikou provozovatelů potravinářských podniků a je vyjádřena úvaha, zda jim přísnost právní regulace v praxi nevylučuje, či nadměrně neznemožňuje možnost propagovat doplněk stravy prostřednictvím reklamy. V úvodních kapitolách je charakterizován doplněk stravy, současně je vymezen úvod do právní regulace doplňků stravy jako takových. V obdobném duchu následuje vymezení reklamy a jejích typických aspektů a představení právních, ale i mimoprávních nástrojů její regulace. Těžiště práce se nachází v kapitole třetí, která se zabývá rozborem jednotlivých pravidel stanovených zákonem o regulaci reklamy a příslušných přímo použitelných předpisů Evropské unie, neboť právě tato pravidla představují specifika pro oblast doplňků stravy. Největší pozornost je v rámci této kapitoly věnována možnosti a podmínkám uvádění zdravotních a léčebných tvrzení, což je v praxi...

Národní úložiště šedé literatury : Nalezeno 269 záznamů.   1 - 10dalšíkonec  přejít na záznam:
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.