National Repository of Grey Literature 39 records found  1 - 10nextend  jump to record: Search took 0.06 seconds. 
Procedural Sound-Based Elements in Games
Ješko, Patrik ; Milet, Tomáš (referee) ; Polášek, Tomáš (advisor)
Táto bakalárska práca sa zaoberá manipuláciou objektov v hernom prostredí Unity na báze hudby. V tomto projekte sa pozrieme na Rýchlu Fourierovu Transformáciu, detekciu nástupov, generáciu dôb a vhodnú funkcionalitu v Unity. Testovanie s uživateľmi a experimentácia demonstrujú potenciál navrhnutej implementácie a funkcionalite pluginu. Zámer tohto projektu je inšpirovať inováciu v tejto sfére a využiť hudbu ako kreatívny nástroj do nie len hier ale aj ostatných digitálnych medii.
Cooperative Game with Space-Time Duality
Czakan, Vojtěch ; Kapinus, Michal (referee) ; Polášek, Tomáš (advisor)
Tato práce detailně popisuje vývoj kooperativní videohry, ve které dva hráči, každý ve své dimenzi, manipulují časem k postupu úrovněmi a současně se potýkají s nebezpečnými překážkami. Hra byla vyvinuta pomocí enginu Unity, rozšířeného o Netcode for GameObjects a Unity Relay. Řešení nabízí jedinečný multiplayerový zážitek, který klade důraz na komunikaci, strategii a koordinaci mezi hráči. Implementace prokázala proveditelnost kombinace složitých mechanik manipulace časem s robustní podporou multiplayeru pro zlepšení herního zážitku.
View-dependent Game Mechanics
Zdeněk, Jan ; Polášek, Tomáš (referee) ; Milet, Tomáš (advisor)
The aim of this bachelor thesis is to create a simple computer game in Unity that is based on a change of perspective. Furthermore, this solution includes procedural level generation, which is implemented using the cellular automaton and the marching squares algorithm. The result is thus a game that falls into the roguelike genre, providing the user with the possibility to change perspective from a top-down view to a profile view. The main task of the player is to reach the highest level and, by gradually upgrading the character, gain an advantage for the next run.
2D Rogue-Like Game with Procedural Elements
Vodák, Jindřich ; Vlnas, Michal (referee) ; Polášek, Tomáš (advisor)
Tato bakalářská práce se zabývá rogue-like hrami a procesem a jejich vývoje. Nejprve poskytuje ucelený vhled do rogue-like žánru a jeho specifických mechanik, a porovnává jej s žánrem RPG. Dále je prozkoumán proces herního vývoje, společně s běžnými obchodními modely videoher. Práce představuje některé z běžně používaných metod procedurálního generování ve hrách, jako je například využití šumů či celulární automaty. Práce také poskytuje náhled na téma umělé inteligence ve hrách. Jsou znázorněny dva modely běžně používané k realizaci umělé inteligence nehráčských postav -- konečné stavové automaty a behavior trees. V oblasti umělé inteligence ve hrách je také důležité hledání cesty k cíli, tzv. pathfinding, čímž se práce rovněž zabývá. Práce představuje návrh hry nazvané Per Tenebras, vysvětluje určitá rozhodnutí ve vývojovém procesu hry, a prezentuje implementaci výsledného produktu pomocí herního engine Unity. Výsledná hra byla rovněž vyhodnocena uživateli v rámci uživatelské studie.
Virtual TableTop for playing the Dungeons and Dragons board game
Horák, Vladimír ; Polášek, Tomáš (referee) ; Čadík, Martin (advisor)
The goal of this work is to create an open-source 2D virtual tabletop for the board game Dungeons and Dragons and similar TTRPG games, which implement some bonus features, leading to better gaming experience. The main improvement is in extending the toolbox of other virtual tabletops by adding support of multiple layers, improved inventory support and automation of some time-consuming elements like area of effect spells. In addition the game will run directly on local devices, improving performance and removing limits of storage capacity and file size, which are common among cloud based virtual tabletops.
HDR Tone Mapping for Low-Light Conditions
Macejka, Lukáš ; Polášek, Tomáš (referee) ; Čadík, Martin (advisor)
This bachelor's thesis focuses on the development and implementation of three specific tone mapping methods into the existing TMS system. The tone mapping process involves converting images with high dynamic range to images with low dynamic range. Its importance lies primarily in its ability to display images originally with high dynamic range on devices that only support standard dynamic resolution. The work thoroughly explains the basic principles of digital imaging and the methods used in this process. Each of the implemented methods is described in detail, and their results are subsequently compared in terms of the quality of the resulting images. The goal of the work is not only to adapt the image according to specific requirements but also to integrate new techniques into the system, which should lead to improved functionality and overall visual quality of the image outputs.
Game with Haptic Feedback
Prokofiev, Oleksandr ; Beran, Vítězslav (referee) ; Polášek, Tomáš (advisor)
Tato bakalářská práce podrobně popisuje tvorbu digitální hry s názvem "Cut the Red!" která integruje technologii haptické zpětné vazby. Hra je 3D logická hra vyvinutá pomocí Unity a jejím cílem je zneškodnit bombu vyřešením různých miniher. Práce obsahuje úvod do herního průmyslu a jeho historii, zkoumání moderních alternativních přístupů k uživatelskému rozhraní a jejich aplikaci v herních ovladačích. Kromě toho podrobně popisuje proces vytváření dokumentu o designu hry a vysvětluje implementaci různých herních prvků. Hra je poté testována v krátkém uživatelském studiu, aby se získala zpětná vazba ohledně herních mechanik a celkového zážitku hráče.
Visual Camera Orientation Estimation using Machine Learning
Kubička, Martin ; Polášek, Tomáš (referee) ; Čadík, Martin (advisor)
Účel tejto práce je vytvoriť model pomocou sférických konvolučných neuronových sietí, ktorý vie odhadnúť orientáciu kamery z dvoch vstupov, kde prvým vstupom je panoráma a druhým vstupom je fotka, ktorá zachytáva určitú časť panorámy. Inými slovami, úlohou je nájsť kde v panoráme, ktorá tvorí prvý vstup, sa nachádza fotka, ktorá tvorí druhý vstup. Mimo troch vytvorených modelov, ktoré riešia daný problém, vzniklo aj 6 nových datasetov, ktoré rozširujú momentálne dostupný počet datasetov, ktorých fotky sú v equirectangulárnom alebo stereografickom formáte
Simulační strategie včelstev
Klimecká, Alena ; Polášek, Tomáš (referee) ; Milet, Tomáš (advisor)
The aim of this bachelor thesis is to design, implement, and test a game inspired by the life of bees. The design is based on researched data regarding bee biology and reviews of existing games on this topic. The game was developed using the Unity engine and coded in C\#. It features a tutorial campaign as well as the main gameplay, incorporating mechanics such as unit movement, combat with enemies, building of structures, world generation and exploration. The result is a 2D strategy game that not only offers a gaming experience but also educates players about the life of bees.
iOS Application for Festival Visitors
Menšík, Jan ; Polášek, Tomáš (referee) ; Bobák, Petr (advisor)
The aim of this thesis is to implement iOS application aggregating information about festivals to one place. Application should provide general overview about individual festival events and help users with time planning. Thesis is describing process of creation from user interface design and system architecture to implementation with final testing. The result is client-server application providing web interface to organizers for any kind of festival registration which is later available in the mobile application. Server is implemented in Django framework, client application in framework SwiftUI.

National Repository of Grey Literature : 39 records found   1 - 10nextend  jump to record:
Interested in being notified about new results for this query?
Subscribe to the RSS feed.