Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 3 záznamů.  Hledání trvalo 0.00 vteřin. 
Optimalizace technologického postupu u Ryzlinku vlašského z viniční trati Železná
Popela, Stanislav
Ryzlink vlašský z viniční trati Železná v Perné v mikulovské vinařské podoblasti je považován za jedno z nejvýznamnějších vín pocházející z této lokality. Cílem této práce bylo analyzovat a navrhnou případné postupy, které by pozitivně optimalizovaly jeho výrobu s ohledem na všechny faktory, které tento proces ovlivňují a jakoukoliv pozitivní formou přispět v rámci výzkumu ke zlepšení technologických postupů pří výrobě tohoto vína. V literární části práce je popsána mikulovská vinařská podoblast a viniční trať Železná, ve které je analyzován i její půdní profil a geologická charakteristika. Následně tato část pokračuje samotným popisem Terroir Pálavy. Konec teoretické části je věnován samotné odrůdě Ryzlinku vlašského, jeho ampelografickým vlastnostem, agrobiologické charakteristice a také jsou zde popsány i technologické postupy při výrobě vína. Vědecká část popisuje jednotlivé producenty vín a samotná vína z této odrůdy na viniční trati Železná, kteří byli do výzkumu zahrnuty. Následně je v této části demonstrováno dotazníkové šetření mezi producenty. Dále je v experimentální části popsán analytický výzkum jednotlivých vzorků vín s následným senzorickým hodnocením. Konečná pasáž vědecké časti je věnována hodnocení jednotlivých hypotéz v korelaci se zjištěnými analytickými a senzorickými hodnotami. Jsou zde demonstrovány následné výstupy tohoto výzkumu, ve kterých byla v jedné z hypotéz potvrzena statistická významnost.
Příčiny srdečních zástav v Pardubickém kraji za rok 2022 v závislosti na věku
Denk, Jakub ; Knor, Jiří (vedoucí práce) ; Popela, Stanislav (oponent)
Cíle: Cílem této diplomové práce bylo porovnat podíl příčin náhlých srdečních zástav v závislosti na věku, zkoumat podíl kardiálních náhlých srdečních zástav v závislosti na pohlaví a analyzovat vliv věku na pravděpodobnost výskytu náhlých srdečních zástav v Pardubickém kraji v roce 2022. Metodika: Zvolena byla kvantitativní retrospektivní analýza dat z databáze Zdravotnické záchranné služby Pardubického kraje, p. o. za rok 2022. Hypotézy byly zpracovávány pomocí chí kvadrát testu nezávislosti s hladinou významnosti 0,05. Výsledky: Celkový počet náhlých zástav oběhu byl 323. Za sledované období došlo ke 220 náhlým zástavám oběhu u mužů a 103 náhlým zástavám oběhu u žen. U 163 pacientů došlo k náhlé zástavě oběhu z kardiální příčiny, u 14 pacientů došlo k náhlé zástavě oběhu z respirační příčiny, u 8 pacientů došlo k náhlé zástavě oběhu z důvodu úrazu, u 26 pacientů došlo k náhlé zástavě oběhu z jiné příčiny a u 112 pacientů byla příčina náhlé zástavy oběhu neznámá. Podíl kardiálních příčin se s rostoucím věkem zvyšoval. Od věkové skupiny 40-49 let se ustálily kardiální příčiny na 50% hranici. Je nutné dodat, že lze některé případy, vyhodnocené jako neznámé příčiny, pokládat za kardiální. Incidence měla v závislosti na věku tvar exponenciální křivky do věkové skupiny 80-89 let. Závěr: Výzkum...
Komunikační strategie jedinečnosti vinařství v regionu Mikulov
Popela, Stanislav
Bakalářská práce Komunikační strategie jedinečnosti vinařství v regionu Mikulov se zabývá analýzou stavu marketingové komunikační strategie vinařských podniků v mikulovské vinařské podoblasti se zacílením na vybrané středně velké vinařství. Cílem této práce je vytvoření a navržení nové komunikační strategie této vinařské firmy. Teoretická část popisuje obor vinařství, jeho historický původ v českých zemích a mikulovskou vinařskou podoblast. Dále pojednává o popisu marketingu a marketingu ve vinařství. Praktická část se zaměřuje na analýzu stavu marketingu ve vinařských podnicích na Mikulovsku, srovnání s vinařskou lokalitou severní Itálie formou dotazníkového šetření vinařských firem a dále dotazníkového šetření spotřebitele. Následně je v praktické části obsažen popis současné komunikační strategie zvoleného vinařství a vypracován návrh nové strategie firmy jako potenciálně prospěšný. Závěrem práce jsou doporučeny postupy, jak vylepšit tuto komunikační marketingovou strategii a implementovat ji v praxi navržené vinařské firmy.

Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.