Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 114 záznamů.  začátekpředchozí94 - 103dalšíkonec  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.01 vteřin. 
Internet a ochrana duševního vlastnictví-rozsah odpovědnosti jednotlivých subjektů v rámci práva Evropských společenství a práva USA
Kaspřík, Tomáš ; Císařová, Zuzana (vedoucí práce) ; Žikovská, Petra (oponent)
SHRNUTÍ INTERNET A OCHRANA DUŠEVNÍHO VLASTNICTVÍ - ROZSAH ODPOVĚDNOSTI JEDNOTLIVÝCH SUBJEKTŮ V RÁMCI PRÁVA EVROPSKÝCH SPOLEČENSTVÍ A PRÁVA USA Odpovědnost poskytovatelů internetových služeb za porušení autorského práva individuálním uživatelem Internetu již není zcela novým tématem. Už v roce 1998 přijímají zákonodárci ve Spojených státech takzvaný Digital Millennium Copyright Act (DMCA). Tato novela amerického autorského práva zavádí koncepci ,,bezpečného přístavu" (,,safe harbor"), která omezuje odpovědnost poskytovatelů služeb na Internetu, pokud jsou v roli pouhého zprostředkovatele informace, a neví o porušení autorského práva způsobeného skrze jejich systém. Nesmí si být rovněž ani vědomi okolností, z nichž by bylo porušování autorského práva zřejmé. Dále je pak poskytovatel internetové služby povinen na základě zjištění takovéhoto porušení (kupříkladu na základě obdržení oznámení) neprodleně závadný materiál odstranit či k němu znemožnit přístup. Tato procedura je známá pod anglickým pojmem ,,take down notice procedure". Jako reakci na americkou úpravu, Evropská komise a Evropský parlament přijímají v roce 2000 takzvanou Směrnici o elektronickém obchodu, která upravuje odpovědnost výše zmíněných subjektů velmi podobným způsobem. Směrnice je transponována do českého právního řádu o čtyři roky později....
Majetková práva a licenční smlouva
Pevný, Jan ; Žikovská, Petra (vedoucí práce) ; Císařová, Zuzana (oponent)
V této práci rozeberu úpravu licenčních smluv v současném autorském zákoně. Budu se zabývat otázkou, zda a k jakému posunu došlo oproti předchozí úpravě a zda aktuální úprava odpovídá požadavkům současné doby. Tím myslím především poskytování oprávnění k užívání autorských děl prostřednictvím moderních informačních technologií, zejména Internetu. Jelikož došlo v posledních letech k velkému rozvoji v této oblasti a s autorskými díly je stále častěji nakládáno prostřednictvím těchto nových způsobů, považuji za důležité tuto problematiku zahrnout do své práce. V úvodních kapitolách se zabývám otázkou autorského práva obecně, jeho postavením v právním řádu České republiky, prameny ze kterých autorské právo poznáváme, včetně základního výčtu mezinárodních a evropských pramenů. Dále definuji předmět autorského práva, tedy autorské dílo a jeho základní znaky. Kapitola týkající se majetkových práv je pojímána jako východisko k podrobnějšímu rozboru úpravy licenčních smluv. Proto je věnován největší prostor právu dílo užít, k jehož výkonu může autor poskytovat oprávnění licenční smlouvou. Jelikož jsou majetková práva konstruována jako nezcizitelná, vychází z této koncepce úprava licenční smlouvy a nemůže tak dojít k přechodu práva dílo užít, ale licenční smlouvou se pouze zřizuje oprávnění k výkonu práva...
Výkon autorského práva osobou odlišnou od autora (dědice autora)
Poncová, Veronika ; Dobřichovský, Tomáš (oponent) ; Císařová, Zuzana (vedoucí práce)
68 Záv#r V rámci své práce jsem se pokusila popsat v#kon autorského práva osobou odli'nou od autora (d$dice autora) podle současné právní úpravy. V první části se v$nuji v'eobecn$ právu autorskému, které !adíme mezi zvlá'tní osobnostní práva, a sice do skupiny práv k v#sledk"m du'evní tv"rčí činnosti. Z daného vypl#vá, %e podstatn#m je individuální v#sledek nikoli postup, kter# k n$mu vedl, jak je tomu v p!ípad$ pr"myslového vzoru nebo vynálezu. Autorské právo tedy !adíme do oblasti práva k du'evnímu vlastnictví. Jde o komplexní úpravu práva autorského a práv souvisejících s právem autorsk#m. V objektivním smyslu chápeme autorské právo jako soubor právních norem, které upravují společenské vztahy vznikající z vytvo!ení a společenského uplatn$ní d$l literárních, v$deck#ch a um$leck#ch, které souhrnn$ označujeme jako díla autorská. Autorsk#m právem v subjektivním smyslu rozumíme pak konkrétní oprávn$ní nále%ející autorovi díla je% svou du'evní činností vytvo!il. Následující !ádky bych velmi ráda v$novala stručnému pojednání o rozvoji autorského práva. *eská republika pat!í mezi zem$ s relativn$ dlouhou a bohatou tradicí ochrany du'evního vlastnictví. "... po dlouhá desetiletí byla v"nována pozornost i rozvoji teorie autorského práva. Krom" n"kter#ch jmen z období p$ed vznikem (eskoslovenské republiky a z...
Autorské právo a Internet: způsoby užití a rozsah ochrany díla
Šmejdíř, David ; Císařová, Zuzana (oponent) ; Holcová, Irena (vedoucí práce)
Závěr V této práci jsem se snažil podrobně analyzovat, k jakým situacím může docházet z pohledu autorského práva v prostředí Internetu. Hned na počátku svých snah jsem narazil na problém určení rozhodného práva při takové činnosti, zejména s ohledem na široké možnosti distančního užití díla. V případě smluvních vztahů to není podle mého názoru velký problém, ale při hledání odpovědi na otázku jak rozhodné právo určit v případě mimosmluvních institutů užití díla je to naopak. Do úvahy v zásadě přicházejí dvě ustanovení coby možné kolizní normy, ani jedno však neposkytuje uspokojivou odpověď. Jedním z nich je čl. 5 odst. 2 RÚB, jehož analýzou lze dojít k různým závěrům, navíc je jako kolizní norma vykládáno z důvodu nouze, protože jí původně být nemělo. Druhé souvisí s prostorem ES a je jím čl. 8 odst. 1 Nařízení Řím II, které by jako kolizní norma sloužit mělo, bohužel jeho znění je ještě více zavádějící, než v prvním případě - chtělo by se říci až nesmyslné. Existuje sice několik principů, na jejichž základě je možné postupovat (přičemž každý má své výhody o nevýhody), nicméně došel jsem k názoru, že v současné době neexistuje norma, podle níž by bylo možné některý z nich zvolit. Další úvahy k této problematice se však týkali již výhradně českého (případně evropského) právního prostředí. Bylo také nutné...
Odpovědnost za porušování autorských práv na internetu
Kroftová, Barbora ; Dobřichovský, Tomáš (oponent) ; Císařová, Zuzana (vedoucí práce)
Závěr Na závěr této práce lze vzhledem k výše uvedeným zjištěním konstatovat, že Česká republika má moderní autorskoprávní kodex, který flexibilně reaguje na nové rozvíjející se technologie a v souladu s příslušnými mezinárodními smlouvami a komunitární úpravou poskytuje ochranu osobám, jejichž autorská práva byla na internetu zneužita. Vzhledem k tomu, že česká právní úprava týkající se zejména odpovědnosti providerů je poměrně mladá, chybí zde významná judikatura, která by (byť nezávazně) umožnila orientaci v příslušných zákonech tam, kde lze výkladem dojít k více řešením. Dle mého názoru je třeba do budoucna v rámci autorského zákona vyřešit problematiku osiřelých děl, aby bylo možné buď co nejefektivněji zjistit autora díla nebo dílo prohlásit za osiřelé a tím umožnit jeho zákonné šíření v digitální podobě na internetu. Touto problematikou se již, jak bylo uvedeno v této práci, zabývají orgány Evropské unie. Vzhledem k potřebě sjednocování legislativy členských států EU i v této souvislosti pravděpodobně Česká republika převezme "evropské" řešení. S tímto tématem je spojena i problematika správy autorských práv. Aby nadále nebylo nutné (jak je tomu dnes) při udělování licencí k užití díla kontaktovat jednotlivé národní kolektivní správce, nýbrž se v rámci EU obrátit pouze na jednu pověřenou osobu, je...
Zaměstnanecké dílo, dílo na objednávku, kolektivní dílo
Konečná, Miluše ; Dobřichovský, Tomáš (oponent) ; Císařová, Zuzana (vedoucí práce)
Závěr Právními instituty, které byly zkoumány v této práci, jsou zaměstnanecká díla, díla na objednávku a kolektivní díla. V současném autorském zákoně z roku 2000 jsou tyto právní instituty pojímány nově. Společnou jim je snaha chránit soukromé zájmy osoby, která do tvorby díla investuje netvůrčím způsobem. Za autora je stále považována fyzická osoba, která dílo vytvořila. Ji jsou také garantována nezcizitelná výlučná osobnostní a majetková práva k autorskému dílu. Avšak zákon dispozitivně zasahuje do těchto práv autora ve prospěch osoby investující do tvorby. Předpokladem těchto zákonných zásahů je právní vztah mezi autorem a osobou do tvorby investující, který je založený smlouvou. Tyto tři instituty jsou si poměrně blízké a jsou vzájemně provázané. V některých případech může být obtížné určit, pod který z těchto režimů dílo podřadit. Správné podřazení je v těchto případech ale velmi důležité. Do výlučných práv autora je zasahováno jak v případě zaměstnaneckého díla, díla na objednávku, tak i kolektivního díla, ale pokaždé v jiném rozsahu. Strany si mohou mezi sebou sjednat vlastní odlišnou úpravu svých práv a povinností k dílu, protože zákonná úprava těchto institutů je dispozitivní. Zákonná ustanovení se uplatní, jen není-li odlišného smluvního ujednání. Variant rozvržení práv k dílu tedy může být...
Formy právní ochrany počítačových programů
Šurina, Štefan ; Císařová, Zuzana (oponent) ; Dobřichovský, Tomáš (vedoucí práce)
❑❛♣✐t♦❧❛ ✺ ❩á✈➙r ❈í❧❡♠ tét♦ ♣rá❝❡ ❜②❧♦ ♣♦❞❛t ✉❝❡❧❡♥ý ♦❜r❛③ ♦ ❢♦r♠á❝❤ ♣rá✈♥í ú♣r❛✈② ♣♦↔í✲ t❛↔♦✈ý❝❤ ♣r♦❣r❛♠➲✳ ■❞❡♦✉ ➦❡➨❡♥í tét♦ ú❧♦❤② ❜②❧♦ ♣♦❞❛t ✈ý❦❧❛❞ t➙❝❤t♦ ❢♦r❡♠ ♦❞ t➙❝❤ ♥❡❥❛❦❝❡♣t♦✈❛♥➙❥➨í❝❤ ❛➸ ♣♦ ❤②♣♦t❡t✐❝❦é✳ ❑ t♦♠✉t♦ ❝í❧✐ ❜②❧❛ ✉③♣➲s♦❜❡♥❛ ✐ ♠❡t♦❞✐❦❛✳ ❯ ❛✉t♦rs❦♦♣rá✈♥í ♦❝❤r❛♥② ❜②❧ ♣r♦t♦ ✈ý❦❧❛❞ ③❛♠➙➦❡♥ ♥❛ ❛♣❧✐❦❛❝✐ ❦♦♥❦rét♥í❝❤ ✉st❛♥♦✈❡♥í ✈ ♣r❛①✐ ❛ ✈②✈❛➸♦✈á♥í ♣rá✈ ❛✉t♦r❛ ♣r♦❣r❛♠✉ ❛ ❥❡❤♦ ✉➸✐✲ ✈❛t❡❧❡✳ ❯ ♣❛t❡♥t♦✈é ♦❝❤r❛♥② ❥✐➸ ❛❧❡ ❜②❧② t❛❦té➸ ③❞➲r❛③♥➙♥② ❦♦♥tr♦✈❡r③❡ ♣r♦✈á③❡✲ ❥í❝í t✉t♦ ❢♦r♠✉✱ ❦t❡ré ♣➦❡❞❝❤á③❡❧② ♣♦❥❡❞♥á♥í ♦ ♥á❧❡➸✐t♦st❡❝❤ ♦❝❤r❛♥② s❛♠♦t♥é ❛ ❥❡❥í❝❤ ♣r❛❦t✐❝❦ý❝❤ ✭✐ ❦❞②➸ ♥❡ ✈➸❞② ♣♦③✐t✐✈♥í❝❤✮ ❞➲s❧❡❞❝í❝❤✳ ❯ ♦st❛t♥í❝❤ ❢♦r❡♠ ❜②❧② ♥❛③♥❛↔❡♥② ❛❧t❡r♥❛t✐✈♥í ❢♦r♠② ❦ ✈ý➨❡ ✉✈❡❞❡♥ý♠ ❛ ♥ás❧❡❞♥➙ ♣➦❡❞st❛✈❡♥② ✐ t❡♦r✐❡✱ ❦t❡ré s❡ s♥❛➸í ③♠➙♥✐t ♣♦❤❧❡❞ ♥❛ s♦✉↔❛s♥ý ❦♦♥❝❡♣t ♦❝❤r❛♥②✳ ◆❛ ③á✈➙r ❜②❧ ✉↔✐♥➙♥ ♥ást✐♥ ♠♦➸♥ý❝❤ t❡♥❞❡♥❝í s♠➙➦♦✈á♥í ♣rá✈♥í ♦❝❤r❛♥② ♣♦↔ít❛↔♦✈ý❝❤ ♣r♦✲ ❣r❛♠➲ ❙♦✉↔❛s♥á s✐t✉❛❝❡✱ ❦❞② ❥s♦✉ ♣♦↔ít❛↔♦✈é ♣r♦❣r❛♠② ❝❤rá♥➙♥② ♣r✐♠ár♥➙ ❛✉✲ t♦rs❦♦♣rá✈♥í ❛ ♣❛t❡♥t♦✈♦✉ ♦❝❤r❛♥♦✉✱ ♥❡♥í ③❝❡❧❛ ❥✐st➙ ✐❞❡á❧♥í✳ ◆❛ str❛♥➙ ❥❡❞♥é ❛✉t♦rs❦♦♣rá✈♥í ❢♦r♠❛ ❝❤rá♥í ✈②❥á❞➦❡♥í✱ ❦t❡ré ❥❞❡ ♠✐♠♦ t♦❤♦✱ ❝♦ ❥❡ ✈ ♣r♦❣r❛♠✉ ❞➲❧❡➸✐té✱ ❛ t♦ ❥❡❤♦ ❢✉♥❦↔♥♦st✳ ◆❛ str❛♥➙ ❞r✉❤é ♣❛t❡♥t♦✈á ❢♦r♠❛ s✐❝❡ ❥✐➸ ❝❤rá♥í ♠②➨❧❡♥❦②✱ ❛❧❡ ✈ ♣r❛①✐ ❝❤rá♥í ✐ t❛❦♦✈é✱ ❦t❡ré s✐ ❥✐ ♥❡③❛s❧♦✉➸í✱ ❛ tí♠ ↔❛st♦ ❜rá♥í ❞②♥❛♠✐↔t➙❥➨í♠✉ r♦③✈♦❥✐ t♦❤♦t♦ ♦❞✈➙t✈í✳ ❆ ❝♦ ✈í❝✱ ❥❡❥✐❝❤ ❦♦♠❜✐♥❛❝❡ ♠➲➸❡ ✈ést ❦...

Národní úložiště šedé literatury : Nalezeno 114 záznamů.   začátekpředchozí94 - 103dalšíkonec  přejít na záznam:
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.