Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 117 záznamů.  začátekpředchozí83 - 92dalšíkonec  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.01 vteřin. 
Genetic predisposition to diabetic nephropathy
Romžová, Marianna ; Černá, Marie (vedoucí práce) ; Kalousová, Marta (oponent) ; Komers, Radko (oponent)
Tématem disertační práce je diabetická nefropatie jako hlavní mikrovaskulární komplikace diabetes mellitus a její genetické pozadí. Cílem práce byla analýza vybraných polyformismů a studium jejich souvislosti s přítomností choroby (diabetes 1. a 2. typu, diabetická nefropatie)-
Vliv autismu na sourozence dětí s autismem
Schöffelová, Miroslava ; Strnadová, Iva (vedoucí práce) ; Černá, Marie (oponent)
Tato práce se zabývá rodinami dětí s poruchami autistického spektra, se zaměřením na jejich sourozence. V první části jsou nastíněna teoretická východiska této problematiky. Tato část se zaměřuje především na problematiku rodin dětí s autismem, ovlivnění jejich funkcí a potíže, které mohou vlivem přítomnosti dítěte s autismem v rodině nastat. Dalším zkoumaným tématem je přítomnost dalších dětí v rodině a vliv sourozence s autismem na ně, včetně možností profesionální i neprofesionální pomoci těmto dětem či předcházení možných potíží. Ve výzkumné části jsou prezentovány výsledky šetření. Za účelem splnění cílů předkládané diplomové práce použila autorka kombinaci kvantitativního a kvalitativního přístupu - konkrétně rozhovory se sourozenci, dotazníkové šetření a pozorování. Rodiny, které se na výzkumu podílely, jsou nejdříve stručně představeny, poté jsou prezentovány názory rodičů na téma dalších dětí v rodině, sourozeneckých vztahů a obav a přání s tím souvisejících. Hlavní část je zaměřena na popis nejdůležitějších oblastí, ve kterých jsou sourozenci dětí s autismem ovlivněny. V poslední části jsou pak popsány současné možnosti profesionální pomoci sourozencům dětí s autismem v České republice.
Pathway to inclusion: attitudes towards inclusive education of intellectually disabled children in the Czech Republic
Soo, Suzana ; Šiška, Jan (vedoucí práce) ; Černá, Marie (oponent)
A small-scale research involving a total of 39 special education teachers and parents was conducted in the city of Sumperk and Rakovnik, in the Czech Republic. Since the implementation of the Equal Education Act in 2004, the numbers of children in segregated special schools remained high and the largest number of children attending these segregated special schools are intellectually disabled. It is believed that the attitudes of special education teachers and parents are important factors in contributing to the current situation in special schools. Powered by TCPDF (www.tcpdf.org)
Learning how to Learn in Inclusive Secondary Education
Vermeulen, Dayan Egberdina Wilhelmina ; Strnadová, Iva (vedoucí práce) ; Černá, Marie (oponent)
The topic of this dissertation is "Learning how to learn in inclusive secondary education." The central subject of this dissertation is the facilitation of processes in which students develop awareness of their own learning-styles and educational needs. In my opinion, awareness of learning-styles and awareness of personal educational needs by students and teachers should lead to educational programmes, environments, settings and facilitations that promote more effective and joyful learning for all. In their actual practices of educational change and development, schools meet several problems concerning the quality of education that produce questions for research. To find solutions for some of these questions we started a participative action research project. The action research area for this project was Inclusive Secondary Education and the coresearchers in the action-research process were teachers as well as students. All five schools involved in this research program are inclusive mainstream schools in the sense that children with visual or communication handicaps, physically and mentally handicaps (limit TIQ= 40) as well as students with behavioral problems and students without handicap are welcome. Powered by TCPDF (www.tcpdf.org)
Parental Involvement in the Education of Children with Intellectual disabilities with Regards to the Implementation of Inclusive Education in Primary Schools in Prague
Nabeta Igeme, Alice ; Černá, Marie (vedoucí práce) ; Strnadová, Iva (oponent)
This research focused on parents' involvement in the education of children with intellectual disabilities in mainstream primary schools. The subjects were parents of children with intellectual disabilities in mainstream primary schools in Prague. Five parents and seven teachers of children with intellectual disabilities were selected for this study. After the selection process, the subjects' views were collected through a semistructured questionnaire. Seven teachers of children with intellectual disabilities whose parents responded to the questionnaire were interviewed by use of a semi- structured interview. The main purpose of the interview was to validate parents' responses to the questionnaire. Data was mainly qualitatively analyzed. Powered by TCPDF (www.tcpdf.org)
Reflective practices in Teaching
Chen, Ye ; Šiška, Jan (vedoucí práce) ; Černá, Marie (oponent)
The aim of this research is to find out if reflective practices exist in Czech schools and whether teachers arc aware of it. Besides, tcachcrs' opinions on reflection as well as conditions that may influence reflection arc examined. For this purpose, a small-scalc questionnaire-based study is earned out with tcachcrs in mainstream and spécial schools. Mixed-methods approach is adopted to collect data from questionnaire, observation and interview, which is then analysed by means of triangulation. Powered by TCPDF (www.tcpdf.org)
Attitudes of Young Adolescents toward their Peers with Intellectual Disabilities
Kuo, Hui-Wen ; Černá, Marie (vedoucí práce) ; Strnadová, Iva (oponent)
This study explores the attitudes of young adolescents towards their peers with intellectual disabilities in Prague, Czech Republic. A total of 253 young adolescents participated in this study, with 134 male and 119 female in 7th, 8th, and 9th grade. The attitudes of the young adolescents were surveyed by making use of the attitude questionnaire designed by the researcher. The roles of previous contact, gender and grade were examined. Results indicated that young adolescents were generally positive toward their peers with intellectual disabilities. Young adolescents who had previous contact with people with intellectual disabilities are more positive than those who did not. Female were more positive than male. 9th graders who participated were not more positive than those in 7th graders. Possibilities and suggestions for future researches and education were suggested. Powered by TCPDF (www.tcpdf.org)
Antigeny HLA II. třídy jako hlavní predispoziční faktor autoimunitního diabetu mellitus
Zikmundová, Veronika ; Holáň, Vladimír (oponent) ; Černá, Marie (vedoucí práce)
Autoimunitní diabetes (diabetes 1. typu) je multifaktoriální onemocnění, při kterém jsou pankreatické β-buňky Langerhansových ostrůvků napadeny imunitním systémem. Jejich postupná destrukce způsobuje nedostatečnou produkci inzulínu pro organismus a tvorbu autoprotilátek. Ty slouží jako markery autoimunitní inzulitidy ještě před vlastní manifestací choroby. T1D vzniká u geneticky predisponovaných jedinců vlivem environmentálních faktorů. Genetická predispozice se týká především genů HLA, které zodpovídají až 50 % za familiární výskyt. Jako nejrizikovější se zatím jeví antigeny HLA-DR3, HLA-DR4 a HLA-DQ8. Jejich aminokyselinová struktura určuje, které peptidy a jak pevně se budou vázat k jednotlivým antigenům. Ty ale nefungují samostatně. Nacházejí se v silné vazebné nerovnováze, a proto určení funkce každého z nich v autoimunitním procesu není jednoznačné. Environmentální faktory mají na jedince protektivní vliv (například vitamin D), ale stejně tak jsou spouštěčem autoimunity. Nejčastěji diskutovanými vyvolávajícími mechanismy jsou virové infekce (konkrétně virus Coxsackie B4) a předčasná expozice dětí kravskému mléku.
Molekulární diagnostika a prognóza u akutní myeloidní leukémie
Jiráková Trnková, Zuzana ; Jíra, Milan (vedoucí práce) ; Černá, Marie (oponent) ; Špíšek, Radek (oponent)
Hlavním cílem disertační práce bylo u pacientů s akutní myeloidní leukémií prozkoumat vliv prognosticky příznivých chromozomálních aberací a zvýšené exprese jednoho z rodiny genů mnohočetné lékové rezistence na dosažení kompletní remise a na celkové přežívání a identifikovat tak potenciální prognosticky významné faktory. Experimenty byly zaměřeny na zavedení rutinní diagnostiky dvou prognosticky příznivých fúzních genů, AML1/ETO a CBFbeta/MYH11 a genu mnohočetné lékové rezistence MDR1. Toto testování bylo provedeno pomocí reverzní transkripce, následnou PCR a elektroforetickou analýzou jeho produktů.
Molecular aspects of genetic predisposition to type 2 diabetes mellitus and its monogenic forms
Pintérová, Daniela ; Černá, Marie (vedoucí práce) ; Bendlová, Běla (oponent) ; Hubáček, Jaroslav (oponent)
Cílem dizertační práce bylo přispět na základě studia tématicky zvolených kandidátních genů k poznání patogeneze a predikci rizika rozvoje diabetu 2. typu (DM2), jeho komplikací a jeho monogenních forem. Specifickými cíli bylo studovat roli polymorfismu Pro12Ala genu PPARG2 v rozvoji inzulinové rezistence a DM2 a jeho případnou asociaci s hladinami lipidů, zjistit význam polymorfismu genu NFKB1 (CA repetice), který kóduje podjednotku p105 NFkB, a jednonukletidového polymorfismu A/G v 3'UTR genu NFKBIA, kódujícího inhibiční protein IkB, v patogenezi DM2, inzulinové rezistence, diabetických mikrovaskulárních a aterosklerotických komplikací, zjistit genetické příčiny asymptomatické hyperglykémie v kohortě dětí a mladistvých a zjistit prevalenci mutací genů HNF4A, GCK a TCF1 v souboru českých pacientů s dg. MODY.

Národní úložiště šedé literatury : Nalezeno 117 záznamů.   začátekpředchozí83 - 92dalšíkonec  přejít na záznam:
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.