Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 202 záznamů.  začátekpředchozí81 - 90dalšíkonec  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.00 vteřin. 
Vývoj autonomního fotovoltaického systému
Svoboda, Luboš ; Vaněk, Jiří (oponent) ; Bača, Petr (vedoucí práce)
Práce se zabývá realizací systému, který umožní testovat vliv šesti různých režimů na životnost akumulátoru. Systém bude spojen s počítačem, který bude provádět měření proudu a napětí a přepínat mezi nabíjecím a vybíjecím režimem. Měřené veličiny se v určitých časových intervalech budou zaznamenávat do paměti počítače. Po určitém čase budou tyto data vyhodnocena a bude stanoven nejvýhodnější provozní režim.
Degradační mechanismy u olověných akumulátorů
Pavlů, Michal ; Abraham, Pavel (oponent) ; Bača, Petr (vedoucí práce)
Tato práce se zabývá problematikou degradačních mechanismů olověných akumulátorů. K bližšímu pochopení jednotlivých vlivů způsobujících degradaci je proveden rozbor a fyzikální objasnění každého z degradačních mechanismů. V práci je popsána měřící metoda, pomocí které budou zkoumány jednotlivé projevy degradačních mechanismů. Na závěr práce jsou provedena měření, ve kterých je možno vysledovat projevy jednotlivých degradačních mechanismů v olověném akumulátoru odehrávajících se především na aktivním povrchu elektrod.
Rekonstrukce signálu modifikovaného efektem fade-in/fade-out
Bača, Petr ; Kiska, Tomáš (oponent) ; Rajmic, Pavel (vedoucí práce)
Bakalářská práce nese teoretický podklad pro zpracování speciální úlohy dekvantizace, a to rekonstrukce signálu postiženého efektem fade-in, fade-out. Je zde obsažen teoretický úvod shrnující základní poznatky o převodu z analogové oblasti do digitální. Dále zde nalézáme objasnění fenoménu řídkých reprezentací signálů, je zde formulována dekvantizační úloha a nadnesen algoritmus k jejímu výpočtu. Práce popisuje realizaci úlohy a přináší shrnutí výsledků celého procesu.
Using lead-acid accumulators in hybrid electric vehicle regime
Hejdiš, Roman ; Novák, Vítězslav (oponent) ; Bača, Petr (vedoucí práce)
The master´s thesis discuss characteristics of hybrid electric vehicles and lead-acid accumulators applied in car industry. It compares classic and alternative drive in cars, descibes classification of hybrid drives and its characteristics. Further work disscus lead-acid accumulators which focuses on VRLA accumulators applied in hybrid electric cars. Practical part contains a construction description of negative electrode and experiment, which studied influence of various amount addition of carbon on attributes of these electrodes.
Záporná elektroda pro sodno-iontové baterie
Šimek, Antonín ; Bača, Petr (oponent) ; Libich, Jiří (vedoucí práce)
Tato diplomová práce je zaměřena na vývoj záporných elektrodových materiálů pro sodno-iontové baterie. Obsahuje obecné seznámení s problematikou baterií, jejich stručný historický vývoj, základní operační principy, klíčové parametry a rozdělení. Pozornost je ve značné míře věnována bateriím lithium-iontovým, které patří v dnešní době mezi nejpoužívanější a z jejichž technologie vychází sodno-iontové baterie jako jejich potenciální náhrada zejména v oblasti ukládání energie z obnovitelných zdrojů. Nadějným kandidátem pro materiál záporné elektrody sodno-iontových baterií jsou sodné titanáty, jejichž syntéza a následná elektrochemická charakterizace elektrod využívajících sodný titanát jako aktivní materiál je náplní praktické části této práce.
Použití konduktometrické metody pro měření vodivosti korozní vrstvy olověných slitin
Neoral, Jiří ; Vaněk, Jiří (oponent) ; Bača, Petr (vedoucí práce)
Olověné akumulátory jsou nejstarším a nejpoužívanějším typem sekundárních článků. Jejich nejčastějším použitím je coby zdroj energie startéru u automobilů. Pro nové aplikace jako je použití v hybridních elektrických vozidlech (HEV) by mohly být použity olověné akumulátory v bipolárním provedení pro jejich vysoký výkon. Bipolární olověné akumulátory ale zatím čelí výrazným technickým problémům, které limitují jejich použití v těchto aplikacích. Mezi tyto patří parazitní reakce, tvorba plynu, odvod tepla z vnitřku baterie a výrazným problémem je koroze substrátu. Diplomová práce se zaměřuje na zjištění aktuálního stavu bipolárních akumulátorů ve světě se zaměřením právě na korozi substrátu. Práce popisuje konduktometrickou metodu měření vodivosti roztoků a modifikuje ji pro měření vodivosti žeber olověné mřížky. Z té se dá určit, že čím rychleji dochází ke ztrátám vodivosti, tím rychleji materiál koroduje. Práce dále popisuje přípravné experimenty pro ověření funkčnosti konduktometrické metody pro měření rychlosti koroze mřížky a experimenty na elektrodách z různých olověných slitin, pro které byla testována rychlost koroze.
Modifikace měřicího pracoviště pro měření solárních článků
Roček, Radovan ; Bača, Petr (oponent) ; Vaněk, Jiří (vedoucí práce)
V teoretické části diplomové práce je popsána obecně problematika solárních článků. Zejména struktura článku, postup výroby, druhy defektů, které se na článcích mohou vyskytovat a diagnostické metody detekce těchto vad. Mezi diagnostické metody se řadí solární simulátor, metoda elektroluminiscence, metoda detekce vad při záření mikroplazmy a metody LBIV a LBIC. Hlavní zaměření je na diagnostickou metodu LBIC (Light Beam Inducted Current). Pracoviště využívající tuto metodu je používáno v testovací laboratoři na Ústavu Elektrotechnologie na Vysokém učení technickém v Brně. Metoda je velice přesná a odhalí většinu defektů v solárním článku, ale problém je v pomalé rychlosti měření. Hlavním řešeným problémem v praktické části diplomové práce je navržení a realizace modifikace pracoviště LBIC, které by pracovalo na modernější úrovni, tzn. použití výkonnějšího PC pro obslužný program a moderního měřícího zařízení Agilent 34410A. Cílem této modernizace je zrychlení doby měření při stávající přesnosti výsledku. Modifikované pracoviště je následně realizováno a porovnáno se stávajícím pracovištěm.
Příprava laboratorní úlohy předmětu Ekologie výroby
Balcárková, Lucie ; Vaněk, Jiří (oponent) ; Bača, Petr (vedoucí práce)
Práce se zabývá problematikou návrhu laboratorní úlohy na vybrané téma a sdružuje teoretické poznatky potřebné k pochopení principu a funkce navrhovaného systému. Teoretický návrh je rozpracován z pohledu fyzikálních principů, fyzické proveditelnosti, elektronické náročnosti, uživatelské obsluhy, správnosti funkce systému jako celku a zhodnocena je také jeho ekonomická stránka. Dále je v práci podrobně rozebrána praktická realizace zvolené úlohy, a to na základě shromážděných teoretických poznatků, srovnání dostupných možností, výsledků provedených měření.
Vliv skelných vláken na životnost olověných akumulátorů pracujících v režimu hybridních elektrických vozidel
Tobolák, Jakub ; Křivík, Petr (oponent) ; Bača, Petr (vedoucí práce)
Tato bakalářská práce je zaměřena na problematiku olověných akumulátorů užívaných v hybridních elektrických vozidlech. Tyto akumulátory pracují v režimu částečného nabití, což s sebou přináší problematiku s předčasnou ztrátou kapacity. Úkole, je prověřit vliv skelných vláken, jako možných aditiv do aktivních záporných elektrod těchto článků za účelem prodloužení jejich života. V textu je popsána problematika hybridních elektrických vozidel, olověných akumulátorů a dalších elektrochemických zdrojů.
Vliv příměsí v olověných akumulátorech pro hybridní elektrická vozidla.
Svoboda, Marek ; Bača, Petr (oponent) ; Bilko, Radek (vedoucí práce)
Olověné akumulátory v hybridních elektrických vozidlech (HEV) pracují v režimu PSoC (Partial State of Charge). Právě v tomto režimu dochází k novým mechanizmům poruch. Tyto mechanizmy jsou dávány do souvislosti s nevratnou sulfatací především záporných elektrod. Úkolem výzkumu je, aby sulfatace záporné elektrody již nebyla limitujícím faktorem životnosti článku a zlepšení životnosti olovených akumulátorů plánovaných pro použití v HEV.

Národní úložiště šedé literatury : Nalezeno 202 záznamů.   začátekpředchozí81 - 90dalšíkonec  přejít na záznam:
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.