Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 120 záznamů.  začátekpředchozí80 - 89dalšíkonec  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.00 vteřin. 
Klavírní dílo Edvarda Hagerupa Griega, jeho interpretace a možné využití v ZUŠ
Štěpánková, Barbora ; Gregor, Vít (vedoucí práce) ; Tichá, Libuše (oponent)
Práce v úvodu stručně připomene život skladatele a přiblíží čtenáři Lyrické kusy, které si pro analýzu klavírního díla autorka vybrala. V dalších kapitolách se zaměřuje na jednotlivé charakteristické rysy klavírní tvorby Edvarda Hagerupa Griega a dokazuje je na vybraných ukázkách. Mezi objevené rysy patří: inspirace lidovou tvorbou, jednoduchá kompozice díla, hra se základním motivem, začátek skladby formou předtaktí, užívání arpeggií, nátrylů a přírazů, tvůrčí práce skladatele s oktávou a unisonem, užívání ojedinělých pauz, zkrácených ozvěn, ligatur, zadržovaných basů, chromatických a diatonických postupů a střídání rukou ve vedení melodie. Poté se práce zaměřuje na stručný rozbor Lyrického kusu Wedding Day at Troldhaugen, prokáže na rozboru objevené rysy tvorby a věnuje se též interpretaci skladby, kde autorka vychází z vlastní zkušenosti a z poslechu nahrávky uložené na stránkách bergenské knihovny a ze záznamu provedení daného kusu Edvardem Hagerupem Griegem. Na závěr autorka uvádí kapitolu o možném využití Lyrických kusů. V rámci práce autorka užívá anglických názvů jednotlivých skladeb.
Konzervatoř Jana Deyla a střední škola pro zrakově postižené a uplatnění jejích absolventů v praxi
Červený, Jiří ; Palkovská, Jana (vedoucí práce) ; Gregor, Vít (oponent)
Tato diplomová práce volně navazuje na předchozí bakalářskou práci, která pojednávala o počátcích systematické péče o nevidomé v českých zemích na počátku 19. století a o jejím vývoji během tohoto století a století dvacátého, popisovala založení dnešní školy Jaroslava Ježka v Loretánské ulici v Praze 1, vznik dnešního Klárova ústavu v Praze 4 - Krči a dnešní Konzervatoře Jana Deyla a střední školy pro zrakově postižené na Maltézském náměstí v Praze 1. Podstatnou součástí této práce bylo připomenutí osobnosti PhDr. Jana Drtiny, klavíristy, hudebního pedagoga a dlouholetého ředitele dnešní Konzervatoře Jana Deyla a střední školy pro zrakově postižené. Hlavní částí této magisterské práce bude výpověď vybraných absolventů různých generací a různého stupně zrakového handicapu. Seznámíme se s jejich dětstvím, studiem a především jejich profesním uplatněním. Práce nás mimo jiné seznámí i s postoji a názory bývalých členů vedení této speciální školy k této problematice, také se pokusíme seznámit se součastným vývojem trendu integrativního vzdělávání zrakově handicapovaných. Přílohy přibližují především vymezení pojmů, které se vážou ke zrakovému postižení, a různé instituce a osobnosti spojené s péčí o nevidomé. Powered by TCPDF (www.tcpdf.org)
Klavírní dílo S. Prokofjeva a jeho interpretační přínos
Košíček, Vít ; Gregor, Vít (vedoucí práce) ; Kopecká, Věra (oponent)
AUTORSKÝ ABSTRAKT Diplomová práce nám má přiblížit hudbu jednoho z nejoblíbenějších a světově proslulých skladatelů 20. století - Sergeje Prokofjeva. Rád bych se věnoval všem jeho skladbám, ale jelikož je jeho dílo velmi obsáhlé, a také vzhledem k mé profesi klavíristy a pedagoga obracím se pouze k dílům určeným klavíru. Všechna klavírní díla uvádím v katalogu členěném podle opusových čísel. V analýzách se zabývám skladbami, popřípadě cykly, které jsou pro nás nějak přínosné. Přínosné znamená, že představím díla různého charakteru a různých linií, popřípadě období tvorby. Další podmínkou při výběru skladeb do rozboru je jejich rozdílná obtížnost. Největší část věnuji jednovětým klavírním sonátám. I když nejsou tak rozsáhlé, patří k vrcholným dílům klavírní literatury vůbec. Dále řadím méně interpretované Etudy, op. 2 a Prchavé vidiny, op. 22 a naopak velmi známou suitu z baletu Romeo a Julie, op. 75. Instruktivní literaturu jsem zastoupil pouze jedním dílem a to Dětskou hudbou, op. 65. Prokofjev napsal pro klavír přes čtyřicet opusů, z nichž jsem pro svou práci zvolil výše uvedené.
Popularisace vážné hudby formou výchovných koncertů
Zdichová, Lucie ; Kopecká, Věra (vedoucí práce) ; Gregor, Vít (oponent)
Autorský abstrakt Bakalářská práce "Popularisace vážné hudby formou výchovných koncertů" se zabývá třemi hudebními osobnostmi, které pozitivně přispěly svými koncerty pro mladé publikum k rozšíření hudebního obzoru mnoha dětí. V mojí práci jsou zařazeny životopisy Leonarda Bernsteina, Jiřího Stivína a Marka Ivanoviće. V přepisech rozhovorů s těmito autory jsou formulovány názory, jež se promítají do realizace jejich pořadů pro děti. Pro dokreslení současné situace v oblasti popularisace vážné hudby jsem popsala zajímavé projekty oddělení vzdělávacích programů České filharmonie a komorního seskupení duo Bene. Cílem práce je poukázat na inspirativní přístupy k šíření poznatků z hudební oblasti a nabídnout zajímavé pořady pro dětské posluchače různých věkových kategorií, které je možno zhlédnout v současné době v Praze.
Klavírní tvorba ostravských skladatelů po roce 1950
Zubíček, Jaromír ; Gregor, Vít (oponent)
Cílem předkládané práce "Klavírní tvorba ostravských skladatelů po roce 1950" byla snaha prezentovat význam klavírního díla ostravského regionu. Rovněž chtěl autor přiblížit některé historické souvislosti a skutečnosti ovlivňující jeho vznik a tím i následnou interpretaci. Práce poukazuje na některé vynikající skladatele, vymykající se běžnému standardu, jak se s daným problémem vyrovnali a jakou cestu ve vývoji klavírní hudby nám ukazují do budoucna. Vedle těchto skutečností má práce ambice zpřehlednit jednotlivé náhledy a názory na správnou interpretaci, které by umožňovaly orientaci v dané problematice. Porovnáváním různých kompozic je představena rozmanitost přístupu skladatelů v otázce jednotlivých prvků kompoziční práce a tím umožněna jednodušší orientaci ve volbě skladeb a autora pro nezasvěcené klavíristy. K dosažení uvedených cílů bylo použito historicko-srovnávací metody, za jejíž pomoci jsou prezentované vývojové kulturní proměny Ostravy, hudební instituce a jednotliví komponisté s jejich klavírním dílem. Autorovým záměrem byla také snaha poukázat na odlišnosti v kompozičních záměrech těchto autorů a zařadit je podle kompozičních stylů.
Klavírní dílo Leoše Janáčka a možnosti jeho interpretace
Landkammerová, Veronika ; Gregor, Vít (vedoucí práce) ; Tichá, Libuše (oponent)
díla Bakalářská práce Klavírní dílo Leoše Janáčka a možnosti jeho interpretace pojednává o životě, skladatelském stylu a hudebním přínosu Leoše Janáčka a o jeho klavírním díle. V první části se práce zabývá především Janáčkovým moravským původem, jeho vztahu k hudbě, studiemi a skladatelskými úspěchy i neúspěchy. Krátce popisuje i jeho rodinný život, který velice ovlivnil tvorbu a mistrovu životní filozofii. Dále práce shrnuje nejdůležitější rysy mistrova skladatelského slohu, především co se týče klavírních skladeb, a uvádí návod, jak skladby studovat z interpretačního hlediska. Druhá část je věnována čistě klavírnímu dílu. Skladba po skladbě je zkoumána, jsou hledány možnosti její interpretace a objevovány její interpretační problémy. Jejich řešení je nacházeno na nahrávkách významných českých interpretů Janáčkova díla. Bakalářská práce dochází k závěru, že Leoš Janáček byl originálním, jedinečným skladatelem světového formátu. Byl unikátem, který neměl a dosud nemá ve světě obdoby a jeho dílo bylo velkým přínosem do hudebního světa a života. Klavírní dílo je vesměs intimního charakteru a při jeho zkoumání zjišťujeme, že možnosti, jak jej pojmout, jsou téměř nevyčerpatelné. Důležité je, aby tóny "procházely výhní srdce", jak mistr sám řekl. Dokladem toho je fakt, že i ti největší mistři hrají...
Klavírní sonáty Wolfganga Amadea Mozarta
Lin, Feng-Yu ; Tichá, Libuše (vedoucí práce) ; Gregor, Vít (oponent)
3 Autorský abstrakt Záměrem této bakalářské práce je proniknout hlouběji do Mozartovy hudby komponované pro klavír. Pro analýzu jeho kompozičního stylu a zákonitosti interpretace jeho skladeb jsem si zvolil dvě klavírní sonáty. Ty jsem analyzoval z hlediska formálního a současně jsem se zamýšlel nad aspekty jejich interpretace. Tyto formální a interpretační rozbory jsem vložil do souvislosti s Mozartovým životem a dílem.

Národní úložiště šedé literatury : Nalezeno 120 záznamů.   začátekpředchozí80 - 89dalšíkonec  přejít na záznam:
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.