Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 202 záznamů.  začátekpředchozí71 - 80dalšíkonec  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.01 vteřin. 
Zkoumání uhlíku jako aditiva záporné aktivní hmoty olověného akumulátoru pro hybridní elektrická vozidla
Tonar, Karel ; Křivík, Petr (oponent) ; Bača, Petr (vedoucí práce)
Olověné baterie pro hybridní vozidla (HEV) jsou zatíženy rychlocyklovacím režimem ve stavu částečného nabití. Záporné elektrody akumulátorů vykazují nízkou schopnost příjmu elektrického náboje. Životnost akumulátorů zatížených rychlocyklováním je závislá na rychlosti vývoje síranu olovnatého PbSO4 na záporných elektrodách. Příměsemi některých forem uhlíku do aktivních hmot můžeme zvýšit schopnost příjmu náboje a snížit sulfataci záporných elektrod. Diplomová práce chce objasnit, jaký mají uhlíkové příměsi (EAC) vliv na elektrochemické reakce uvnitř záporných článků.
Vývoj fukčních bloků pro autonomní fotovoltaický systém
Ovesný, Karel ; Křivík, Petr (oponent) ; Bača, Petr (vedoucí práce)
Práce se zabývá realizací systému, který umožní testovat vliv šesti různých režimů na životnost akumulátoru. Systém bude spojen s počítačem, který bude provádět měření proudu a napětí a přepínat mezi nabíjecím a vybíjecím režimem. Měřené veličiny se v určitých časových intervalech budou zaznamenávat do paměti počítače. Po určitém čase budou tyto data vyhodnocena a bude stanoven nejvýhodnější provozní režim.
Vliv přítlaku a aditiv na životnost olověného akumulátoru pro hybridní elektrická vozidla
Přívozník, Tomáš ; Bača, Petr (oponent) ; Křivík, Petr (vedoucí práce)
Tato diplomová práce se zabývá olověnými akumulátory v hybridních elektrických vozidlech pracujícími v režimu částečného nabití (PSoC – Partial State of Charge). V tomto režimu často dochází k degradaci záporné elektrody nejčastěji vlivem mechanismu nevratné sulfatace. Myšlenkou této práce je odhalit ideální hodnotu mechanického přítlaku vyvozovaného na aktivní hmotu záporné elektrody v kombinaci s aditivy, která zamezí sulfataci záporné aktivní hmoty a povede tak ke zvýšení životnosti olověných akumulátorů.
Efekt přítlaku vyvozovaného na elektrodový systém olověného akumulátoru s experimentálními elektrodami
Zabloudil, Ondřej ; Křivík, Petr (oponent) ; Bača, Petr (vedoucí práce)
Tato diplomová práce se zabývá problematikou olověných akumulátorů, které se využívají u hybridních elektrických vozidel. U těchto vozidel akumulátory pracují v režimu částečného nabití (PSoC), při kterém dochází k degradačním mechanismům u záporných elektrod. Tyto degradační mechanismy mají za následek nižší životnost akumulátorů. Praktická část popisuje výrobu a sestavení experimentálních článků a experimentální část zkoumá vlastností olověných akumulátorů při přítlaku na elektrodový systém.
Sledování vlivu teploty na vlastnosti lithium-iontové baterie
Zachová, Zuzana ; Libich, Jiří (oponent) ; Bača, Petr (vedoucí práce)
Diplomová práce se zabývá sledováním vlivu teploty na vlastnosti lithium-iontových akumulátorů, a to zejména na bezpečnost a kapacitu vybraných akumulátorů. Kapitoly 1 a 2 obsahují literární rešerši k danému tématu, jsou zde popsány elektrochemické zdroje energie, především sekundární akumulátory, z nichž hlavně lithium-iontové články. Dále je rozebírána bezpečnost a degradační procesy lithium-iontových akumulátorů a ve třetí kapitole je popsán návrh experimentů, realizace a výstupy z těchto experimentů.
Efekt přítlaku vyvozovaného na elektrodový systém olověného akumulátoru s experimentálními elektrodami
Gerják, Rastislav ; Zimáková, Jana (oponent) ; Bača, Petr (vedoucí práce)
Olovený akumulátor patrí v dnešnej dobe k najvyužívanejším sekundárnym zdrojom energie, predovšetkým v automobilovom priemysle. Jedným z najdôležitejších parametrov akumulátora je jeho životnosť, ktorá je výsledkom kvality jeho prevedenia, správneho zaobchádzania a minimalizáciou degradačných mechanizmov. Táto bakalárska práca pojednáva o problematike predčasnej straty kapacity olovených akumulátorov hybridných elektrických vozidiel v čiastočnom stave nabitia. Za východisko pokladá pridanie aditív do zápornej aktívnej hmoty a adekvátne nastavenie prítlaku na elektródový systém.
Tvorba laboratorních úloh pro předmět Vybrané partie z obnovitelných zdrojů a ukládání energie
Vaněček, Lukáš ; Vaněk, Jiří (oponent) ; Bača, Petr (vedoucí práce)
Obsahem diplomové práce je vytvořená kompletní laboratorní úloha na téma ukládání tepelné energie s využitím změny skupenství pro předmět Vybrané partie z obnovitelných zdrojů a ukládání energie. První část práce nastiňuje teoretickou stránku problematiky ukládání energie, základní pojmy a vztahy potřebné pro absolvování laboratorního cvičení. Součástí je i vypracovaný postup dílčích úkolů pro absolvování měření v laboratoři. Druhá část práce se věnuje naměření a vyhodnocení dat získaných dle postupu uvedeného v první části a jsou zde uvedeny i různé varianty, se kterými se v průběhu vytváření postupu uvažovalo. V závěrečné fázi je popsáno vybavení laboratorní úlohy potřebné k absolvování cvičení a uveden vzorově vypracovaný protokol.
Stanovení emisí a škodlivých částic výfukových plynů u CNG, benzinových a naftových vozidel
Rozsíval, Adam ; Libich, Jiří (oponent) ; Bača, Petr (vedoucí práce)
Práce se zabývá analýzou emisí a škodlivých částic výfukových plynů u vozidel s environmentálním dopadem, respektive popisuje základní charakteristiky a vlastnosti současných druhů používaných paliv a emisí produkovaných spalovacími motory. Dále pojednává o opatřeních a možnostech snižování emisí automobilové dopravy na základě environmentálního dopadu, konkrétně se zabývá současnou Evropskou emisní normou a systémy vozidel, které umožňují snižování emisí. Práce také pojednává o emisním měření a početních metodách v oblasti určování emisí. Podle zvolené početní metodiky je provedena analýza exhalací, vycházející z dat reálného provozu vozového parku a jsou porovnány hodnoty z emisního měření. Součásti analýzy je také finanční aspekt.
Stanovení emisí CO2 výfukových plynů u CNG, benzinových a naftových vozidel
Chytil, Ivo ; Libich, Jiří (oponent) ; Bača, Petr (vedoucí práce)
Diplomová práce na téma Stanovení emisí CO2 výfukových plynů u CNG, benzinových a naftových vozidel se zabývá problematikou produkce oxidu uhličitého ze spalování paliv. V první části práce jsou teoretické metody výpočtu porovnány s hodnotami, které jsou uváděny výrobci vybraných automobilů. V druhé části práce byla produkce CO2 vypočtena dle zvolené metody a získaných reálných dat z provozu. Na základě těchto výpočtů je vyhodnocena procentuální úspora CO2 v závislosti na použitém palivu. Z reálných dat z provozu jsou vyhodnoceny finanční náklady na provoz jednotlivých typů vozidel i v porovnání s hybridními vozidly a elektromobily. V závěrečné části diplomové práce bylo navrhnuto poměrové uspořádání typových vozidel vozového parku s ohledem na finanční/ekologický aspekt.
Vliv aditiv v olověných akumulátorech pro hybridní elektrická vozidla
Klaner, Pavel ; Vaněk, Jiří (oponent) ; Bača, Petr (vedoucí práce)
Předkládaná práce se zabývá popisem problematiky olověných akumulátorů a jejich použitím v režimu hybridních elektrických vozidel. Experiment je zaměřen na tvorbu elektrod pro zjištění vlivu pěti druhů aditiv záporné aktivní hmoty v režimu PSoC (Partial State of Charge). Ten simuluje podmínky nastávající v režimu hybridních elektrických vozidel (HEV).

Národní úložiště šedé literatury : Nalezeno 202 záznamů.   začátekpředchozí71 - 80dalšíkonec  přejít na záznam:
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.