National Repository of Grey Literature 79 records found  beginprevious70 - 79  jump to record: Search took 0.00 seconds. 
Analýza efektivnosti digitálního archivu
Žižková, Veronika ; Lukašovská, Renáta (advisor) ; Maryška, Miloš (referee)
Svoji bakalářskou práci jsem zaměřila na problematiku digitálního archivu, jeho využití a zároveň zhodnocení efektivnosti. Soustředila jsem se zvláště na porovnání efektivnosti ?ruční? a digitální archivace dat. Využívání digitálního archivu v praxi v ČR ještě není obvyklé, proto jsem využila zkušeností jedné z velkých zahraničních společností, podnikající na území České republiky, kde s úspěchem tento digitální archiv v praxi používají. Cílem práce bylo provést analýzu efektivnosti digitálního archivu využitého ve firmě ADP, od jejích přínosů až po náklady, které se zavedením digitálního archivu samozřejmě také souvisí. Snažila jsem se čtenáři přiblížit a vysvětlit rozdíly mezi digitální a manuální archivací dat. Provedla jsem vícekriteriální analýzu rozhodování o efektivnosti využívání digitálního archivu. Jedná se o analýzu, kdy porovnávám elektronický archiv firmy ADP s ruční archivací na základě 6 kritérií a s pomocí softwarového programu na vícekriteriální rozhodování MCA7. Dále jsem vypracovala pro zaměstnance firmy ADP, kteří již pracují s digitální archivem, anketu. Na základě této ankety jsem zjistila efektivnost práce s digitálním archivem právě očima uživatelů. Přínosem této práce k řešenému tématu je celkový pohled na digitální archivaci a zjištění, zda je využití elektronické archivace dat přínosem či nikoliv. Vymezila jsem kritéria, podle kterých jsem dále provedla analýzu. Kritéria jsem pak sepsala podle vlastních zkušeností s digitální a ?ruční? archivací dat. Měla jsem možnost sama si vyzkoušet a zjistit výhody a nevýhody této práce s digitálním archivem. Na základě této analýzy je znatelné, v čem jsou pozitiva a negativa nových a starých způsobů archivování dokladů. Práci jsem rozdělila na několik dílčích částí. Část první tvoří stručnou charakteristiku firmy ADP, její působnost, nabídku produktů. Zároveň jsem se v této části zmínila o zákoně o archivnictví. Druhá část se věnuje principu fungování digitálního archivu firmy ADP. Poslední část jsem celou věnovala analýze efektivnosti na základě vícekriteriálního hodnocení a ankety.
Elektronická pošta - přehled služeb free-mailu a hostingu
Převrátil, Martin ; Lukašovská, Renáta (advisor) ; Maryška, Miloš (referee)
Práce si klade za cíl seznámit se službami a funkcemi, které jsou dostupné při využívání bezplatného e-mailu (tzv. free mail) prostřednictvím webového rozhraní a jeho komerční verze (tzv. e mail hosting). Začátek bude věnován základnímu přehledu a typům přístupu ke schránce elektronické pošty, poté bude uveden základní výčet dostupných služeb spolu s jejich stručným popisem a tabulkovým porovnáním. Zvláštní ohled je brán na vytvoření celkového obrazu elektronické pošty, jakou je například problematika nevyžádané pošty, viry a spolehlivost. V závěru se pokusím nastínit budoucnost e-mailu a zhodnotit přínosy mé práce, ke kterým jsem dospěl.
Metrics in informatics
Maryška, Miloš ; Novotný, Ota (advisor) ; Sajdl, Martin (referee)
Cílem práce je vytvoření souhrnného přehledu o metrikách jakosti a ekonomické efektivnosti softwarových produktů a prakticky je aplikovat. V první části práce ? teoretické, je vytvořen souhrn a sumarizace dostupných metrik (ukazatelů), které jsou při hodnocení systémů využívány. Součástí je přehled o jednotlivých vlastnostech metrik (ukazatelů). Druhá část je zaměřena na popis informačních systémů Albatros a GICR. Ve třetí části ? praktické, je provedena aplikace vybraných metrik (ukazatelů). V poslední kapitole třetí části je provedeno komplexní zhodnocení systému a rozhodnutí o jeho vhodnosti pro splnění stanovených požadavků. Výsledkem provedené analýzy IS je doporučení pro investici do systému Albatros.
Corporate Performance Management and its support by BI tools
Koucký, Jiří ; Novotný, Ota (advisor) ; Maryška, Miloš (referee)
Corporate Performance Management (CPM) je poměrně nově se rozvíjející obor. Vychází z předpokladu, že řízení podniků vyžaduje vytvoření speciálních procesů, metodologií, metrik a systémů potřebných k měření a řízení podnikové výkonnosti. Mým cílem je v této práci rozlišit a popsat různé přístupy k této problematice. V prvním přístupu se zkoumá především finanční výkonnost podniku, finanční plánování a finanční konsolidace. Druhý přístup se zaměřuje na metody pro naplňování strategie jako je ballanced scorecard nebo strategické mapy. Poslední přístup reprezentuje CPM jako celopodnikovou manažerskou metodologii. Zmiňuji se o nejlepších manažerských praktikách a o celostním pohledu na CPM podle renomovaných světových konzultantů. Nemohu zapomenout poukázat na význam moderních informačních technologií pro podporu CPM, jimiž jsou nástroje Business Intelligence (BI). Ve zvláštní kapitole píši o předních světových dodavatelích BI a o kategoriích BI nástrojů pro podporu CPM.
Comparison of commercial BI tools with Open Source tools
Válek, Jan ; Novotný, Ota (advisor) ; Maryška, Miloš (referee)
Cílem této práce je porovnání komerčních business intelligence nástrojů s nástroji Open Source v procesu implementace BI řešení ve střední firmě. V práci jsou porovnávány komerční aplikace Oracle (http://www.oracle.com) ? Oracle Warehouse Builder, Oracle Discoverer a Open Source nástroje z projektu Pentaho (http://www.pentaho.com) ? Kettle, Cube Designer a BI Platforma. Hodnocení obou systémů probíhá na základě předem definovaných metrik. Práce kromě popisu realizace obou řešení a jejich vzájemného porovnání také dává odpověď na zcela zásadní otázku, zda může Open Source řešení konkurovat tomu komerčnímu. Dalším přínosem je návrh modifikovatelného a znovupoužitelného stromu metrik, který je k hodnocení systémů použit.
Document Management Module Design
Michálek, Lukáš ; Kunstová, Renáta (advisor) ; Maryška, Miloš (referee)
In my diploma thesis I deal with requirements analysis of a document management system and with designing a particular solution of these requirements for the document management module of the web based Inovio portal. In the first part I provide basic information about document management systems and I briefly describe, what palace in the company`s information system they take. Further I describe the Inovio portal, which is under development, and it`s application modules. The document management module is one of these modules and my thesis is contributing to its design. The second part is focused on functional and non-functional requirements on a document management system and on a web application. In this part the reader can find requirements analysis and specific designs of these requirements for the document management module of the Inovio portal.
Implementation of the digital archive in multinational company
Žižková, Veronika ; Kunstová, Renáta (advisor) ; Maryška, Miloš (referee)
The goal of this work was to process the problematic of the digital archive -- implementation of the digital archive into the payroll system include completion analysis of effectiveness. A part of this diploma work includes detailed analysis of the effectiveness of the digital archive used in the company with the international activity, from its benefits till its cost that relate with the implementation of the digital archive. In the work it is described the problematic with the implementation itself in praxis, it is explaining the digital archive from the technological aspect in detail, even from the users side. It is described the process of extensive analysis of the digital archive in the company and comparing with the manual archiving of the data, with the help of the multi-criteria decision making. The goal was to find out if the implementation of the digital archive has got such a proofing value and met the expectation of all ADP managers. For the calculation there was used the method the determination of the weight of certain criteria and the levels of realization. The method was used for analyzing of the benefits, analyzing of the cost came from actual measurable units. Then there were used three methods for the comparison of the costs and incomes: creation of the quotient of costs and incomes, the graphical scheme of costs and incomes and transformation of the costs into incomes and defining the value of benefits. This whole process of calculation was repeated twice. In the first part there were used my own experience and knowledge and the weight was chosen by my opinion. Then In the second part there was used a question-form that was given to the German clients.
Metrics model of service organization and its evaluation using Business Intelligence
Kříž, Petr ; Novotný, Ota (advisor) ; Maryška, Miloš (referee)
This thesis deals with corporate management and measurement of strategic business performance. The main object of this thesis is to design a system for strategic management of service organization and try to apply this model in environment of chosen service. Balanced Scorecard methodology was used to achieve this objective and the metric model and strategy map of service organization is based on its principles. The first part of the thesis is aimed at theoretical aspects of corporate management and measurement of strategic business performance, so it focused on Balanced Scorecard, Business Intelligence and Corporate performance management. This part provides theoretical framework for the next part of this thesis. The next part deals with applicability of theoretical concepts at chosen service company. The objective was to implement some metrics originating from the previously constructed metric model using Business Intelligence. The outputs of this part are metric model depicted in the form of strategy map and management reports in form of graphs and tables that monitor the business performance through chosen metrics.
CPM and its effective support in information systems
Čuka, Ondřej ; Novotný, Ota (advisor) ; Maryška, Miloš (referee)
Diplomová práce popisuje moderní koncept řízení Corporate Performance Management a jeho efektivní podporu v informačních systémech organizace. První část práce se věnuje základním principům CPM, vycházejících ze současných manaţerských systémů, a jejich provázanosti na business intelligence technologie. Uvádí procesy, metriky, technologie, metodiky a přístupy, které se v rámci řízení výkonnosti a jeho zavádění v organizaci pouţívají. Druhá část práce se jiţ zabývá reálným projektem implementace řízení výkonnosti ve skupině RWE CZ. Popisuje průběh tohoto projektu a konfrontuje ho s doporučeními, která uvádí teorie. Pro jednotlivé fáze projektu jsou pak odvozeny kritické faktory úspěchu. V závěru práce je navrţena kategorizace těchto faktorů a ke kaţdému z faktorů je uvedeno doporučení pro jeho řešení.
Maintaining data quality in corporate information system
Rufer, Filip ; Maryška, Miloš (advisor) ; Dvořák, Stanislav (referee)
Hlavním cílem této práce je představit na základě teoretických poznatků a vlastních znalostí problematiku zajišťování kvality dat v podnikových informačních systémech, neboť kvalita dat se vzhledem k jejich rostoucímu objemu stává stále více aktuální. Práce nejprve podává teoretický pohled na podniková data, na chyby v nich vznikající a poté zkoumá důsledky jejich nedostatečné kvality. Ve druhém oddíle popisuje způsoby uchování dat, které v dnešní době kvalitě dat napomáhají. Třetí oddíl je věnován problematice uživatelských rozhraní a je jím dotvořen teoretický základ po oddíl čtvrtý, který přináší vlastní pohled na stav této problematiky a vyvozuje na jeho základě některá opatření, která by mohla zlepšení kvality dat v podnikových informačních systémech značně napomoci.

National Repository of Grey Literature : 79 records found   beginprevious70 - 79  jump to record:
Interested in being notified about new results for this query?
Subscribe to the RSS feed.