Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 23 záznamů.  předchozí4 - 13další  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.00 vteřin. 
Působení kovů v dutině ústní
Tomka, Milan ; Procházková, Jarmila (vedoucí práce) ; Erdelský, Ivan (oponent) ; Vaněk, Jiří (oponent)
1 Souhrn Po mnoho let se předpokládalo, že zubní materiály nemají téměř žádné nežádoucí účinky kromě zcela výjimečných případů alergické reakce. Nežádoucí reakce na dentální materiály jsou považovány za vzácné a ojedinělé. Nízká incidence je dána jejich vysokou korozivzdorností a nízkou toxicitou. Avšak až nástup moderních stomatologických materiálů dokázal plnohodnotně nahradit původní kovové zubní materiály a umožnil tak širší studium této problematiky. Velmi nízká incidence nežádoucích účinků, neumožňuje ošetřujícímu lékaři získat praktické zkušenosti a ve výsledku může vést k podceňování či naopak k přeceňování rizik. Předpokládá se, že dentální materiály nezpůsobují systémové reakce a generalizované projevy se považují za ojedinělé. Nesnášenlivost stomatologických materiálů se projevuje obvykle lokálně. Reakce na přilehlý zubní materiál je považována za jednu z nejčastějších příčin vzniku orální lichenoidní reakce. Obvykle se jedná o reakci na zubní amalgám, méně často na slitiny s obsahem niklu, zlata, chromu a paládia. Cíl práce Tato studie si klade za cíl vyhodnotit souvislost mezi vznikem bílé plochy na sliznicích v dutině ústní (lichenoidní léze, leukoplakie atp.) a možným drážděním zubními materiály. Vyhodnotit dlouhodobou úspěšnost léčby dosaženou odstraněním nežádoucích zubních materiálů....
Od živé tradice k teorii: poznámky k původu Janáčkova odborného termínu „zhušťování“
Procházková, Jarmila
Příspěvek českého skladatele Leoše Janáčka (1854-1928) se v hudební teorii oceňuje zejména v oblasti harmonie. V rámci hudební teorie, Janáčkovy myšlenky o "tloušťce" harmonického materiálu, se poprvé objevily v jeho studii O skladbě souzvuků a jejich spojů (na stavbě akordů a jejich spojů) v roce 1896. Termín se stal plně vyvinutým a často používaným v jeho Úplné nauce o harmonii (Kompletní teorie harmonie) v roce 1920. Původ a použití Janáčkova termínu je dokumentován v souvislosti s jeho zkušenostmi a objevy z tradiční lidové hudby.
Bariéry a limity etnomuzikologického výzkumu na příkladu nahrávacích akcí Pracovního výboru pro českou národní píseň na Moravě a ve Slezsku v letech 1909-1912
Procházková, Jarmila
Příspěvek se zamýšlí nad situacemi vzniklými během nahrávání na fonograf, které realizoval Pracovní výbor pro českou národní píseň na Moravě a ve Slezsku pod vedením Leoše Janáčka v letech 1909–1912, za aktivní účasti sběratelů Hynka Bíma a Františky Kyselkové. Cílem těchto úvah je uvést konkrétní příklady, kdy byl etnomuzikologický výzkum limitován různými vnějšími i vnitřními příčinami, a abstrahovat obecné modely bariér, které byly v minulosti charakteristické pro etnomuzikologický výzkum.

Národní úložiště šedé literatury : Nalezeno 23 záznamů.   předchozí4 - 13další  přejít na záznam:
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.