Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 327 záznamů.  začátekpředchozí229 - 238dalšíkonec  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.01 vteřin. 
Obraz ženy v české reformaci
Krumplová, Jaroslava ; Veverková, Kamila (vedoucí práce) ; Lášek, Jan Blahoslav (oponent)
UNIVERZITA KARLOVA HUSITSKÁ TEOLOGICKÁ FAKULTA Bakalářská práce Obraz ženy v české reformaci Women's Picture in Czech Reformation Vedoucí práce: Autor práce: ThDr. Kamila Veverková, Th.D. Jaroslava Krumplová Praha, 2013 Děkuji všem, kteří mi se psaním této práce pomohli. Děkuji Kamile Veverkové za její trpělivý přístup a její skvělé rady při vedení mé osoby k napsání této práce. Děkuji svému příteli Erikovi za jeho laskavost, kdy přebral domácí povinnosti na svá bedra, abych mohla práci psát. Děkuji své matce za to, že mi pomohla s gramatickou korekturou mé práce.Děkuji své rodině, že mi byly oporou a našly pro mě jak slova kritiky, tak povzbuzení. Prohlášení: "Prohlašuji, že jsem tuto bakalářskou práci s názvem Obraz ženy v české reformaci napsala samostatně a výhradně s použitím citovaných pramenů, literatury a dalších odborných zdrojů. Současně dávám svolení k tomu, aby tato bakalářská práce byla umístěna v Ústřední knihovně UK a používána ke studijním účelům. V Praze dne 13.5.2013 ................... Jaroslava Krumplová Anotace Tato práce charakterizuje ženu v období české reformace. První kapitola se zabývá prostředím české reformace. Od vlády Karla IV. přes průřez historií husitství, zakončené smrtí Jiříka z Poděbrad. Druhá část práce je věnována vybraným českým reformátorům a poslednímu husitskému...
Doba vlády byzantského císaře Justiniána I., 527-565
Žaludová, Jaroslava ; Veverková, Kamila (vedoucí práce) ; Lášek, Jan Blahoslav (oponent)
Diplomová práce "Doba vlády byzantského císaře Justiniána I., (527 - 565)" pojednává o životě a vládě byzantského císaře Justiniána I. Cílem práce je zachytit Justiniánovu snahu o symfonii mezi státem a církví. První kapitola nás uvede do doby, která Justiniánově vládě předcházela a seznámí nás s politickými a dynastickými dějinami. Od druhé kapitoly se práce zabývá svým hlavním tématem, císařem Justiniánem, jeho životem a vládou a jeho zahraniční, vnitřní a náboženskou politikou. Závěrečná část práce se věnuje zhodnocení císařovi osobnosti.
Otec západního mnišství Benedikt z Nursie
Valová, Terezie ; Veverková, Kamila (vedoucí práce) ; Lášek, Jan Blahoslav (oponent)
Summary: OTEC ZÁPADNÍHO MNIŠSTVÍ BENEDIKT Z NURSIE FATHER OF THE WESTERN MONASTICISM ST. BENEDICT OF NURSIA TEREZIE VALOVÁ Tato práce se zabývá "otcem západního mnišství" Benediktem z Nursie. Úvodní část zpracovává dobu, která předcházela Benediktově a ve stručnosti ukazuje rané podněty, které vedly ke vzniku křesťanského mnišství. Základem byla asketická praxe provozována jednotlivci či skupinami mimo křesťanskou obec, která rychle pronikla v rané církvi mezi křesťany a zakotvila v rodícím se mnišství, jako důležitý aspekt monastického způsobu života. Klíčovou části práce je život Benedikta, o jehož svědectví píše v 6. století papež Řehoř Veliký ve svých Dialozích. Tato práce sepisuje zlomek legendárních Řehořových příběhů Benediktova života, které hrály rozhodující úlohu na životní cestě Benediktově a ukazují muže zbožného, pevného ve ctnostech, otevřeného lásce, oddaného Bohu a prostoupeného duchem všech spravedlivých. Závěrečná část práce se obrací k odkazu, který Benedikt po sobě zanechal a poukazuje na výjimečnost jeho spirituality, jež se odrážela i v běžných stránkách lidského života a také dnes má mnohé co říci nejen povolaným služebníkům Boha v mnišských řadách, ale i mimo ně a rovněž může sloužit jako inspirace světu světskému. Výchozí literaturou pro tuto práci byly prameny, které zpracovávají...
Bernard z Clairvaux a jeho doba
Hromas, Jakub ; Veverková, Kamila (vedoucí práce) ; Lášek, Jan Blahoslav (oponent)
Summary1 2 "You wish me to tell you why and how God should be loved. My answer is that God himself is3 the reason he is to be loved."4 5 6 Bernard, zakládající opat z Clairvaux, je jedním z největších duchovních učitelů7 středověku a nejmocnějším propagátorem reformy cisterciáckého řádu. Jeho životní cesta8 začala roku 1090 na hradě Fontaines, kde vyrůstal s pěti bratry a sestrou. Byl třetím synem9 Tescelina a Aleth. Byla to právě Bernardova matka, která hrála v jeho životně důležitou roli.10 Aleth byla velmi zbožná žena, jejímž jediným přáním bylo, aby její děti zasvětili svůj život11 Bohu. Od útlého věku vedla Bernarda k víře a její vliv v něm zažehl hluboký respekt k boží12 milosti, spravedlnosti a lásce. Byla to právě zbožnost jeho matky, která přivedla Bernarda13 k cestě víry. V osmi letech začal Bernard navštěvovat latinskou školu Châtillon-sur-Seine,14 kterou navštěvoval dalších deset let. Bernardovi se zde dostalo vynikajícího a důkladného15 teologického a literárního vzdělání. O Vánocích roku 1098 měl osmiletý Bernard vizi, která16 významně ovlivnila jeho myšlení. Během mše vánoční spatřil narození Ježíška a pochopil, že17 Bůh není jen nepřístupný Bůh, který trůní nade všemi, nýbrž že se stal člověkem a že se18 sklání, obrací k lidem. Určitým způsobem je tedy jeden z nich.19 Krize víry u Bernarda...

Národní úložiště šedé literatury : Nalezeno 327 záznamů.   začátekpředchozí229 - 238dalšíkonec  přejít na záznam:
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.