Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 55 záznamů.  začátekpředchozí21 - 30dalšíkonec  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.01 vteřin. 
Výtvarné zpracování novodobého kroje Vysočiny a jeho divadelní prezentace v místě.
Mazáčová, Zuzana ; MATÁSEK, Petr (vedoucí práce) ; SMOLÍK, Robert (oponent)
Výstupem mé diplomové práce je průvod tvořený šesti loutkami - manekýny v životní velikosti, které jsem opatřila stylizovanými moderními kroji, tzv. novodobým krojem Vysočiny. Teoretická část mé práce pojednává ve zkratce o charakteristice, významu, funkci, historii a vývoji lidového kroje napříč dějinnými epochami. Dotýká se také aspektů, které měly vliv na jeho vlastní utváření. Tato část práce také přibližuje a vysvětluje situaci v lokalitě, pro níž je novodobý kroj určen, a ozřejmuje mé inspirační zdroje a podněty, které daly vzniknout konkrétní představě a záměru a pomohly určit jasné cíle mé výtvarné realizace. V praktické části této práce se zabývám okolnostmi vzniku loutek reprezentujících novodobý kroj Vysočiny, dále pak přibližuji přípravy a samotnou realizaci průvodu.
Srovnání procesu vytváření filmového nebo divadelního liturgického kostýmu s ohledem na historiografii místa.
Grňáková, Aneta ; KRÁLOVÁ, Andrea (vedoucí práce) ; SMOLÍK, Robert (oponent)
Tématem diplomové práce je srovnávání procesu vytváření filmového a divadelního liturgického kostýmu s ohledem na historiografii místa. V teoretické části se věnuji vymezení pojmů film, divadlo, fotografie a dále pak rozvádím okolnosti tvarování dramatické postavy. Jako inspirační zdroje zmiňuji autory Adrienu Šimotovou, Ester Krumbachovou a Ivana Pinkavu. V praktické části popisuji realizační postupy projektů Kostým jako paměť místa, tělo jako jeho otisk; Maria Stock; Skoky ? Vrstvy; Já, Olga Hepnarová a rozebírám faktory, jež mou tvorbu ovlivňovaly a formovaly.
Scénografie při hranici
Syrůčková, Klára ; KRÁLOVÁ, Andrea (vedoucí práce) ; SMOLÍK, Robert (oponent)
Tématem práce je realizace několika projektů přímo v krajině, která se stává rovnocennou inscenační složkou. Autorka se zabývá krajinou českého pohraničí. Od teoretické úvahy o krajině a scéně a jejich vzájemném vztahu a přes pojednání o vývoji termínu Sudety a historii této oblasti se dostává k vlastním projektům. Nejdůležitější je divadelní projekt v Königsmühle. V této zaniklé sudetské vesnici v Krušných horách se realizovalo několik divadelních představení, na jejichž přípravě se autorka podílela nejen výtvarně. Další projekty realizovala v Mariánských Skocích, v dole Mayrau a v Podbořánkách. Ve všech se objevuje historie místa, která je oživována, pamětníci obohacují program svými vzpomínkami. Autorka zmiňuje i vybrané menší projekty z jiného prostředí, včetně své zkušenosti ze studijního pobytu v Turecku.
Okrajové hudební subkultury a s nimi spojená estetika jako výchozí bod pro tvorbu autorského představení
Burdová, Barbora ; SMOLÍK, Robert (vedoucí práce) ; KRÁLOVÁ, Andrea (oponent)
Práce se pokouší nahlédnout na okrajové hudební subkultury, jako na zdroj inspirace potřebné při tvorbě autorské inscenace. Jedním z hlavních zdrojů je metalová subkultura, která se štěpí na další subžánry. Autor staví do centra pozornosti blackmetalovou subkulturu a snaží se podkrýt její možné teatrální prvky. Zabývá se hledáním společných hodnot mezi divadlem a metalovou hudbou a zajímá ho samotné využití hudby, která slouží jako pouhá zvuková kulisa. Při autorské tvorbě se zajímá o výrazové prostředky, které nahradí text. Do popředí je také stavěna metalová estetika, jako východisko pro scénografické uvažování a tvorbu. dále se zabývá interpretací sámské kultury a jejího převedení do divadelního tvaru.
Prvky rituálu v autorském divadle
Silich, Sviatlana ; TÄUBELOVÁ, Kristýna (vedoucí práce) ; SMOLÍK, Robert (oponent)
V této bakalářské práci se budu zabývat prvky rituálů v autorském výtvarném divadle. Vysvětlím výběr tématu, můj vztah k němu a jeho propojení s rituálem. Zanalyzuji dva vlastní realizované projekty, ve kterých se objevuje téma smrti a prvky rituálu. Krátce popíšu, jak jsem na téma pohřbů přišla a jaké byli zdroje inspirace. Jednotlivé kapitoly věnují tvorbě umělců, kteří mne zvlášť inspirovali k vytvoření Styx. Zamyslím se nad souvislostmi mezi vlastní tvorbou a například divadelní teorií Antonina Artauda či jiných umělců (Paradžanov, AKHE, Jodorowsky). V první části vysvětlím výběr tématu a inspirační zdroje, budu se krátce zabývat definicí rituálu a jak s tím souvisí - sleď pod kožichem. Dál je text práce rozdělen do dvou částí - experiment s průvodem a realizace ve fotokomoře V části Čtyři rozplynutí. Průvod krátce popíšu, jak to nedopadlo. V další části je popis hledání prostoru, praktické přípravy, zkoušení a realizaci rituálů ve fotokomoře, výběru jednotlivých složek, a průběh představeni. V závěru se snažím shrnout dosažené zkušenosti a výsledky, a reflektuji, jaké nové možnosti tvorby se mi otevřely. V obrazové příloze jsou fotografie průběhu příprav a výsledných inscenací i analogie s inspiračními zdroji.
Chudoba v divadle.
Krtičková, Anna ; SMOLÍK, Robert (vedoucí práce) ; MATÁSEK, Petr (oponent)
Předmětem diplomové práce Chudoba v divadle je zamyšlení nad motivacemi, důsledky a významem dobrovolně zvolené chudoby - skromnosti v kontextu současného divadla. V první části práce je toto téma představeno v obecné rovině a ve vztahu k osobnosti svatého Františka z Assisi, který není jen zásadní postavou středověké spirituality, ale je také zdrojem inspirace pro mnohé současné tendence, hnutí i jednotlivce žijící v dobrovolné skromnosti. V následující části se zaměříme na chudobu v oblasti umění a zejména divadla. V poslední části práce je zdokumentován vznik autorského představení Pouť, které je inspirováno právě životem svatého Františka a pěším putováním Itálií, které celému projektu předcházelo.
Loutky v současnosti
Zika, Mikoláš ; SMOLÍK, Robert (vedoucí práce) ; KALFUS, Pavel (oponent)
V této bakalářské práci se budu zabývat současným loutkovým fenoménem vycházejícím z historické tradice loutkového divadla a loutky jako takové. Toto téma se pokusím ilustrovat pomocí reflexe svých vlastních projektů, které vznikaly během mého studia na DAMU. Na začátku v úvodu nastíním své pohnutky a směřování k objektovému divadlu a výběru tohoto tématu. V první části se zaměřím na původ a definici loutky, na stručnou historii a vybrané umělce, kteří mě inspirovali k tvorbě loutek. V druhé části budu chronologicky prezentovat svou vlastní tvorbu na jednotlivých příkladech, od prvních zkušeností až po současné projekty a dokládat je inspiračním materiálem. Budu na nich aplikovat vlastní vývoj v přemýšlení a přístupu k loutkovému divadlu a na základě posledních spoluprací se pokusím vysvětlit své budoucí ubíraní se dál.
Možnosti inscenace mytických příběhů přírodních národů z pohledu scénografa
Černá, Tereza ; TÄUBELOVÁ, Kristýna (vedoucí práce) ; SMOLÍK, Robert (oponent)
Tato práce mapuje přípravu inscenace Drink coffee, ride reindeer, jež probíhala od léta 2013 do léta 2014. Téma inscenace vychází ze severské mytologie a tradic. Autorka zde uvádí jakým způsobem sbírala materiály k přípravě své první autorské inscenace a popisuje jak z nich posléze vytvářela kostru příběhu. Snaží se nabídnout dostatečný vhled do způsobu uvažování nad daným tématem, popisuje jak vyhodnocovala důležitost jednotlivých fragmentů a také jakým způsobem se postavila k práci s herci a režijní složce, jež pro ní byla nová. Samostatnou kapitolu pak věnuje scénografii a její podobě, nicméně nabízí i průběžný vhled do vizuální složky v rámci celého textu. Práce obsahuje popis všech fází vývoje příběhu, dává nahlédnout i cesty, jež byly neschůdné, a zdůvodňuje proč tomu tak bylo. Nabízí vhled do způsobu autorčina myšlení a na závěr je podrobuje rekapitulaci, ve které se snaží odhalit nedostatky a třecí plochy, jejichž nápravě se chce věnovat v budoucích projektech.
Loutka ve filmu.
Czech, Karel ; SMOLÍK, Robert (vedoucí práce) ; KALFUS, Pavel (oponent)
V této práci se zabývám použitím loutek ve filmu, jejich opodstatněním a vymezením v něm a částečně se dotýkám stejného tématu i v jejich použití na divadle, a to jak v historickém kontextu, tak na základě vlastních zkušeností. Na uvedených příkladech vlastní tvorby reflektuji své vlastní rozdílné přístupy k loutce, měnící se na základě nabytých zkušeností.
Brazílie, Česká republika setkání loutek Benedito a Pimprle, studie na kulturní setkání dvou stylů loutkového divadla
Conti Padao, Gilberto ; MATÁSEK, Petr (vedoucí práce) ; SMOLÍK, Robert (oponent)
Práce zamýšlí ukázat střet brazilské a české kultury prostřednictvím analýzy a srovnání forem loutkového divadla "mamulengo" z Brazílie (Recife, Pernambuco) a české tradiční lidové loutky. kad ý ze směrů byl ovlivněn jinými podněty a má svou vlastní historii, oba se vyznačují velmi specifickými rysy a výraznými osobnostmi. Střet těchto kultur lze nalézt i v mé práci s loutkami, kteou jsem začal v Brazílii a nyní v ní pokračuji v České republice. Jak výroba, tak i můj způsob přemýšlení o divadle, se během posledních tří let změnily na základě mého magisterského studia na DAMU pod veedním Petra Matáska. Mé zkušenosti z různých festivalů, workshopů a spolupráce se skupinami jako Bread and Puppets jsou popsány v práci. Dále se zaměřím na celkový výsledek této práce a podrobnosti ohledně projektů. Tato práce, stejně jako čas, který jsem věnoval výzkumu, je z velké části zaměřena na hledání mon ostí a zkoušení s marionetami, přípravu a zdokonalení mého uměleckého jazyka. Vzhledem k tomu, e nadále iji a tvořím projekty v Evropě, v mé práci lze najít třetí směr, ani brazilský, ani český - jde o střet dvou škol a způsobů přemýšlení.

Národní úložiště šedé literatury : Nalezeno 55 záznamů.   začátekpředchozí21 - 30dalšíkonec  přejít na záznam:
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.