|
Využití marketingu v řízení malé a střední firmy
Smejkalová, Kateřina ; Hesková, Marie (vedoucí práce) ; Harantová, Monika (oponent)
Diplomová práce (dále také DP) nese název "Využití marketingu ve strategickém řízení a plánování malé a střední firmy". Předmětem DP je smysluplný, kauzální, systematický a prakticky upotřebitelný rozbor dotčené problematiky s následnou aplikací akademických poznatků v podobě návrhu marketingové strategie pro potřeby firmy SkiServis Kunžak (SPORT2000 Smejkal). Působí na trhu jako prodejní maloobchod s lyžařskými, snowboardovými, běžkařskými potřebami. Dále poskytuje servis a půjčovnu. Diplomová práce se zabývá sestavením strategického marketingového plánu firmy SkiServis Kunžak. Firma SkiServis Kunžak (SPORT2000 Smejkal) dosud neměla zpracovanou marketingovou strategii. Diplomová práce je rozdělena do čtyř základních oddílů. Teoreticko-metodologická opora pro následnou praktickou (aplikační) část. Jsou v ní definovány často užívané pojmy týkající se úspěšné existence malých a středních podniků v tržním konkurenčním prostředí ("strategie", "inovace", "marketing 21. století", "specifika malých a středních firem", "strategické aliance"). Dále je v této části rozpracován akademický náhled na problematiku marketingové komunikační strategie. Praktická (aplikační) část vychází z marketingové situační analýzy firmy SkiServis Kunžak (SPORT2000 Smejkal). Prostřednictvím analýzy SWOT je proveden návrh základního typu strategie, následně je sestaven návrh marketingové strategie komunikačního mixu. Závěrečný oddíl synteticky shrnuje výsledky jednotlivých analytických kapitol. Rovněž zde nalezneme nastínění problematiky pro budoucí šetření.
|