Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 47 záznamů.  začátekpředchozí21 - 30dalšíkonec  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.01 vteřin. 
Max Brod a jeho přínos vokální tvorbě
Krejčová, Hana ; Márová, Libuše (vedoucí práce) ; Hajóssyová, Magdaléna (oponent)
Magisterská práce s názvem Max Brod a jeho přínos vokální tvorbě se zabývá všestrannou osobností Maxe Broda, pražského německého intelektuála, který je v dnešní době znám především jako přítel a objevitel Franze Kafky. Vykresluje Broda jako hudebního kritika, propagátora české hudby, překladatele operních libret ( Brod byl mj. takřka výhradním překladatelem oper Leoše Janáčka), a také jako skladatele. Detailnějí se práce věnuje spolupráci a přátelství Maxe Broda s Leošem Janáčkem, jehož dílo Brod propagoval v zahraničí a přispěl tak k úspěchu Janáčkovy tvorby ve světě.
Vážná hudba v Praze v období protektorátu Čechy a Morava / Divadlo/
Kosinová, Jarmila ; Márová, Libuše (vedoucí práce) ; Doležal, Vladimír (oponent)
Ve své magisterské práci s názvem Klasická hudba v Praze v období Protektorátu Čechy a Morava / Divadlo/ se snažím jednak zachytit atmosféru této doby, běžný i kulturní život lidí, dále se zaměřuji na poslání a vliv klasické hudby na českého člověka v tomto období, ale především zde mapuji jednotlivé sezóny a důležité okamžiky dvou hlavních pražských divadelních scén v Protektorátu Čechy a Morava.
Pařížská šestka
Khidirova, Arina ; Hajóssyová, Magdaléna (vedoucí práce) ; Márová, Libuše (oponent)
Moje práce pojednává o velikém francouzském seskupení, o tzv. Pařížské šestce, jež se řadila do hudby moderní a stala se mojí oblíbenou. Zabývám se zde především kompletní biografií všech členů, snažím se prozkoumat, čím byli všichni tito autoři ve své době ovlivněni, dále uvádím přehled děl každého z nich. Uvažuji a vytvářím si svoje názory o skladatelových přínosech do dějin hudby, abych co nejlépe mohla pochopit jejich originalitu, nesmírné novátorství a veškeré podněty, jež dokázaly ovlivnit jejich hudební směr, který je nyní tolik obdivován. Moje práce se snaží otevřít čtenáři veškerou podstatu tohoto hudebního slohu. Dalo by se říci, že je to jakési shrnutí, pro mne nesmírně cenné a zajímavé. Tento spis byl pro mne samozřejmým krokem, jelikož jsem se této práci již chtěla věnovat dříve. Na Hudební akademii múzických umění jsem byla přijata díky mé úspěšné zvládnuté ústní zkoušce z Dějin Hudby, která se týkala " Pařížské šestky". Je to jakési moje velké osobní poděkování.
Stres jako limitující faktor v kariéře sólového zpěváka
Zajíčková, Barbora ; Márová, Libuše (vedoucí práce) ; Kaupová, Helena (oponent)
Ve své práci jsem se zaměřila na zmapování situací, které operní zpěváci při přípravě na pěveckou kariéru i při vlastním uměleckém výkonu na jevišti či koncertním pódiu zažívají. Pochopení a především zvládání stresu je pro úspěšnou pěveckou kariéru zcela prvořadé. Stres není stav vlastní každé situaci, ale je reakcí na určité, pro nás důležité a rozhodující momenty související s uměleckým výkonem. Jsou to především negativní emoční stavy, nezvládnutá frustrace, pocity nejistoty, zvýšená tréma a úzkostné stavy, které významně ovlivňují kvalitu pěveckého výkonu. Zvládnutí stresových situací vyžaduje jistou orientaci v psychologické problematice, praktickou zkušenost s výcvikem v dovednostech a orientaci v relaxačních metodách. Moji snahou je upozornit na vhodnost rozšíření stávajících učebních osnov o metody psychohygieny a relaxace, které by znamenaly významnou pomoc operním zpěvákům při pozitivním ovlivnění psychických stavů uměleckého výkonu.
W. A. Mozart Le Nozze di Figaro a cosi fan tutte se zřetelem na interpretační pojetí role Susanny a Despiny
Kněžíková, Kateřina ; Přívratská, Jiřina (vedoucí práce) ; Márová, Libuše (oponent)
V své diplomové práci jsem se rozhodla zaměřit na dvě nejznámější opery buffa Wolfganga Amadea Mozarta. Nejdříve to bude opera Le nozze di Figaro (Figarova svatba) a poté opera Cosí fan tutte (Takové jsou všechny). V práci se budu zejména soustředit na interpretační pojetí titulních postav Susanny a Despiny v porovnání třech významných operních pěvkyň s přihlédnutím k mé osobní zkušenosti s těmito rolemi. Pro úplné dokreslení Mozartova profilu jako operního mága se v první kapitole práce zmiňuji o jeho kompletní operní tvorbě. Ke konkrétnější analýze jsem vybrala svou nejoblíbenější scénu Susanny ze 4. jednání Giunse al fin momento (Nastala konečně ta chvíle) a Deh, vieni, non tartar, o gioia bella (Ah, pojď, nemeškej, ó radosti krásná). V případě Despiny jsem zvolila árii ze začátku 2. jednání Una donna a quindici anni (Žena v patnácti letech). Práci jsem rozdělila do pěti kapitol. První kapitolu jsem nazvala Operní tvorba Wolfganga Amadea Mozarta, druhá kapitola má název Le nozze di Figaro, třetí Susanna, čtvrtá je pod názvem Cosí fan tutte a pátá Despina.
Petr Iljič Čajkovskij: Evžen Oněgin
Šindelková, Ladislava ; Hajóssyová, Magdaléna (vedoucí práce) ; Márová, Libuše (oponent)
Tato diplomová práce má čtenářům přiblížit vývoj, průběh, obsah a hudební složení opery Evžen Oněgin ruského skladatele Petra Iljiče Čajkovského. Dále se zabývá jeho životem a dílem, s ohledem na důvody a okolnosti vzniku opery Evžen Oněgin. Obsahuje též životopis Alexandra Sergejeviče Puškina a zabývá se vznikem veršovaného románu Evžen Oněgin, jež se stal námětem pro tuto operu. Práce také sleduje poslední provedení opery Evžen Oněgin v Národním divadle a dokládá je recenzemi.
Zapomenutí tenoristé
Guth, Miloš ; Márová, Libuše (vedoucí práce) ; Podskalský, Miloslav (oponent)
Tato práce se zaobírá činností pěvců působících ve třech destinacích - Itálii, Francii a nemecky mluvících zemích včetně bývalého Rakouska - Uherska přibližně od roku 1850 do roku 1900. Všímá si změn stylu v operním repertoáru. Zaměřuje se na hudební vývoj v jednotlivých zemích a jejich největší skladatele, kteří určovali vývoj opery druhé poloviny 19.století. Spolu s tím sleduje historický vývoj v oblasti opery a jejího rozšiřujícího se repertoáru. Práce končí na prahu nového hudevního stylu verismu, který předznamenal vvoj opery ve 20. století.
Lamento v hudbě na přelomu 16. a 17. století
Hellerová, Alena ; Hajóssyová, Magdaléna (vedoucí práce) ; Hajóssyová, Magdaléna (vedoucí práce) ; Márová, Libuše (oponent)
Tato diplomová práce pojednává o vývoji lamenta a také monodických představeních na přelomu 16. a 17. století, které jsou založeny na mytologickcýc textech, které mají původ ve starověkém Řecku. Konkrétněji se zabývám operou Claudia Monteverdiho "Arianna" a zpracováním stejného textu různými autory. Dále pojednávám o zhudebnění lamenta Dido a o významu lamenta při různých dvorských slavnostech. Nakonec zařazuji příspěvek k interpretaci ozdob.
Antonín Dvořák - Rusalka
Žárová, Hana ; Márová, Libuše (vedoucí práce) ; Márová, Libuše (vedoucí práce) ; Kaupová, Helena (oponent)
Diplomová práce popisuje život významného českého skladatele 19. století Antonína Dvořáka. Přibližuje a popisuje tento hudební odkaz, zaměřuje se zejména na operní tvorbu. Stručně též přibližuje život a dílo básníka a libretisty Jaroslava Kvapila a jeho pozdější spolupráci se skladatelem Antonínem Dvořákem na společné opeře " Rusalka". Poslední část práce popisuje okolnosti prvního uvedení opery ! Rusalka" v Národním divadle a proměny jejího zpracování v 21.století.
Hudební život v terezínském ghettu se zřetelem na hudebního skladatele Viktora Ullmanna
Švobová, Hana ; Márová, Libuše (vedoucí práce) ; Márová, Libuše (vedoucí práce) ; Hajóssyová, Magdaléna (oponent)
Bakalářská práce Hudební život v terezínském Ghettu se zřetelem na hudebního skladatele V. Ullmanna podává základní informace o hudebním dění v koncentračním táboře Terezín v lelech 1941 - 1945. Blíže se pak zabývá Viktorem Ullmannem , skladatelem německého původu, který žil od roku 1919 v Československu a v roce 1942 byl transportem odeslán do Terezína. Snaží se ho zařadit do kontextu skladatelské generace 20. a 30.let, popsat jeho kompoziční vývoj. Detailnějšímu pohledu je podrobena jeho opera Der Kaiser von Atlantis, která ač nebyla nikdy v Terezíně provedena, představovala vrchol protestů a odporu terezínských umělců.

Národní úložiště šedé literatury : Nalezeno 47 záznamů.   začátekpředchozí21 - 30dalšíkonec  přejít na záznam:
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.