| |
| |
|
Zkušenosti se zavedením a uplatňováním požadavků na systém managementu jakosti dle ISO 9001 ve vybrané firmě.
Jiránek, Milič ; Janoušková, Alena (advisor) ; Šindelář, Petr (referee)
Seznámení s problematikou systému managementu jakosti. Historie a pojetí jakosti, důvody zájmu o jakost, přístupy k zabezpečování jakosti, přístupy k zabezpečování jakosti ve smyslu norem řady ISO 9000, Mezinárodní organizace pro normalizaci ISO, vývoj systému managementu jakosti podle souboru norem ISO 9000, struktura revidovaných norem, principy norem ISO 9000, procesní přístup, obecný obsah normy ISO 9001. Poskytnutí návodu, jak budovat QMS v organizaci. Popsání zkušeností se zavedením a uplatňováním požadavků na systém managementu kvality dle normy ISO 9001 v malé firmě podnikající v oboru zahradnictví. Posouzení přínosů i nevýhod spojených s implementací QMS do podnikové praxe.
|
|
Dokumentace systému managementu kvality podle normy ISO TS 16 949
Kodrasová, Martina ; Janoušková, Alena (advisor) ; Zpěváková, Michaela (referee)
Cílem mé diplomové práce bylo jasně, přehledně a uceleně sepsat teoretické požadavky na dokumentaci systému managementu kvality podle normy ISO TS 16 949 a jejich následná aplikace v praxi v podobě vypracování příručky jakosti pro firmu BENEŠ a LÁT, slévárna a strojírna a. s. Norma ISO TS 16 949 je technická specifikace systému managementu jakosti pro oblast automobilového průmyslu. Tato technická specifikace vychází z normy ISO 9 000 a navíc obsahuje některé další požadavky. Příručka jakosti slouží pro interní i externí účely firmy BENEŠ a LÁT, slévárna a strojírna a. s. Je důležitým podkladem jak pro zaměstnance, tak i pro zákazníky a interní auditory.
|
|
Optimalizace procesů ve společnosti APT, spol. s r. o.
Ptáčková, Jana ; Janoušková, Alena (advisor) ; Pincová, Eva (referee)
Práce pojednává o optimalizaci procesů ve firmě. Nejprve z teoretického pohledu o procesním přístupu a vazbách na normy ISO řady 9000, orientaci na procesy, jejich koncepci, o procesním managementu, jeho přínosech a stupních vývoje procesů. V praktické části se zabývá popisem a zmapováním všech procesů ve firmě a podrobnou analýzou a optimalizací procesu tvorby a realizace zakázky.
|
| |
|
Zabezpečování kvality práce ve vybrané organizaci
Podzimek, František ; Janoušková, Alena (advisor) ; Musil, Petr (referee)
Práce se věnuje sledování vztahu mezi místem vzniku a místem odhalení neshod na montážních linkách. Práce popisuje nové pojmy autokvalita, princip autokvality a popisuje základní nástroje pro sledování, zajištění a vyhodnocení autokvality. Praktická část práce popisuje proces zavádění matic autokvality na montážní lince kompresorů do HVAC jednotek osobních automobilů.
|
| |
|
Implementace Modelu CAF v sektoru školství
Kuglerová, Radka ; Mates, Pavel (advisor) ; Janoušková, Alena (referee)
Práce se snaží reagovat na aktuální otázku, týkající se modernizace veřejné správy a s ní spojenou aplikaci metod managementu kvality ve veřejné správě. Zvláštní pozornost je věnována Modelu CAF (Common Assessment Framework), který byl vyvinut jako nástroj sebehodnocení speciálně pro veřejný sektor. V České republice byl tento model doposud aplikován především na úrovni samosprávných a ústředních správních úřadů. Vzhledem k možnosti implementovat tento model v nejrůznějších částech veřejného sektoru, se práce snaží upozornit na vhodnost využití Modelu CAF i v oblasti vzdělávání. Pro jeho snazší aplikaci ve školách jsou uvedeny i praktické příklady důkazů, které jsou důležitým podkladem pro hodnocení v Modelu.
|
|
Management kvality ve veřejné správě - Model CAF
Volný, Jiří ; Mates, Pavel (advisor) ; Janoušková, Alena (referee)
Práce se snaží reagovat na posun ve vnímání fungování veřejné správy. Tím je zejména přechod od nařizovací správy k chápání správy jako službě veřejnosti. Jednou z možností modernizace a zlepšení práce veřejné správy je aplikace metod managementu kvality. V práci se poukazuje na rozdílnost veřejné správy a celého veřejného sektoru oproti soukromému. Ze soukromé sféry jsou zdůrazněny metody, které mohou být aplikovatelné i ve veřejné správě. Větší část práce je pak věnována Modelu CAF (Common Assessment Framework), který byl speciálně navržen pro implementaci ve veřejném sektoru. Pro jeho snazší zavedení jsou uvedeny i upravené praktické příklady ze starších projektů.
|