|
Strategie vstupu na zahraniční trh
Kalista, Pavel ; Lhotáková, Markéta (vedoucí práce) ; Tročil, Jan (oponent)
Práce je zaměřena na problematiku výběru vhodného trhu pro zahraniční expanzi podnikatelského projektu. Její hlavní částí je stanovení správné strategie vstupu na zahraniční trhy, která se skládá z internacionalizační strategie, strategie volby vstupu na zahraniční trh a strategie mezinárodního podnikového řízení. Na základě této strategie pak byla určena kritéria pro hodnocení potenciálu vybraných trhů, která byla následně použita při jejich analýze.
|
|
Srovnání CSR aktivit firem působících na českém trhu a jejich přínos pro veřejnost
Říhová, Lucie ; Lhotáková, Markéta (vedoucí práce) ; Tročil, Jan (oponent)
Diplomová práce je zaměřena na zhodnocení společenské odpovědnosti firem Starbucks a Tchibo. K tomuto účelu je použita analýza CSR aktivit zmíněných společností. Součástí práce je také vlastní výzkum ve formě dotazníkového šetření, které zjišťuje vnímání společenské odpovědnosti širokou veřejností a její vztah k těmto aktivitám. Úvodní část práce podává teoretický základ k problematice, načež dvě následující kapitoly jsou věnovány společnostem Starbucks a Tchibo. V závěrečné kapitole nalezneme vyhodnocený výzkum.
|
|
Návrh marketingové strategie low cost letecké společnosti
Khomutova, Sofia ; Král, Petr (vedoucí práce) ; Tročil, Jan (oponent)
Ve své diplomové práci jsem se věnovala návrhu marketingové strategie pro nízkonákladovou aerolinku SparrowJet. V první části práce je představeno nezbytné teoretické minimum pro vypracování marketingového plánu. Navazuje pak druhá kapitola o trhu letecké dopravy s důrazem na nízkonákladovou leteckou dopravu. V závěru teoretické části se věnuje marketingovému mixu v dopravě. V praktické části je nejprve představena situační analýza, kde kromě PEST analýzy a Porterové analýzy 5 sil je provedena analýza konkurence a analýza zákazníků. Na závěr je předložen návrh marketingové strategie, který obsahuje základní strategie S-T-P a marketingový mix.
|
|
Hodnocení strategie vstupu značky na zahraniční trh
Kovářová, Alena ; Klosová, Anna (vedoucí práce) ; Tročil, Jan (oponent)
Diplomová práce "Hodnocení strategie vstupu značky na zahraniční trh" se zabývá analýzou mexického pivovarnického trhu a poukazuje na zásadní faktory, které je nutné zvažovat při vstupu na daný trh. V první kapitole rozebírá teoretická hlediska, která musí firma zvážit, pokud chce na zahraniční trh vstoupit a shrnuje aktuální situaci na světovém pivovarnickém trhu. Ve druhé kapitole je blíže prozkoumán mexický pivovarnický trh, základní ukazatele spotřeby a hlavní hráči na trhu figurující. Třetí kapitola rozebírá blíže možnost vstupu na mexický trh pro společnost Pivovary Staropramen. Navrhuje způsoby, které mohou dopomoci firmě k úspěšnému průniku na tento trh.
|
|
Investigating Risk-On, Risk-Off patterns in global financial markets
Tročil, Jan ; Klosová, Anna (vedoucí práce) ; Vanduffel, Steven (oponent)
Cílem této práce je analyzovat zvýšení korelace mezi čtyřmi hlavními skupinami aktiv (státní dluhopisy, akciové indexy, komodity a měny) od začátku Ekonomické krize až do července 2014. Zvýšená korelace se nazývá Risk-On Risk-Off (RORO) a je spojena s problémy pro investory, kteří selhávají při sestavování na risk orientovaného portfolia a místo toho se soustředí na minimalizaci ztráty. Metody využité při analýze korelace jsou index Absolutní Průměrné Hodnoty (AAVI) a Heat-map analýza. AAVI transformuje korelační matice do jednoho čísla a zkoumá intenzitu jednotlivých korelací. Heat-mapa studuje vztah mezi dvěma různými aktivy. Z výsledků této studie bylo zřejmé, že RORO efekt byl přítomen v průběhu Ekonomické krize s dosud nepozorovanou intenzitou, ale také že hodnoty z června 2014 se již blížili hodnotám pozorovaným před začátkem Ekonomické krize.
|
|
Financování exportu vybraného českého podniku
Tročil, Jan ; Nejedlý, Michal (vedoucí práce) ; Pavlík, Zdeněk (oponent)
Bakalářská práce analyzuje nejčastěji využívané platební podmínky v mezinárodním obchodě, možnosti financování exportu a instituce, které nabízejí své produkty pro zajištění a financování potřeb kontraktu. První část je zaměřena na platební podmínky, vyskytující se v mezinárodním obchodě. V druhé části jsou rozvedeny nejčastěji využívané metody financování. Dále jsou představeny komerční a státní instituce, které nabízejí své produkty exportujícím podnikům. V praktické části jsou na příkladu Ege, spol. s r.o. zhodnoceny konkrétní využívané metody a nejčastější postupy při financování a zajišťování kontraktu. V závěru jsou poté tyto postupy zhodnoceny a vysvětleny případná stanoviska k využívaným postupům.
|