Žádný přesný výsledek pro Rak,, Milan nebyl nalezen, zkusme místo něj použít Rak Milan ...
Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 35 záznamů.  předchozí11 - 20dalšíkonec  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.01 vteřin. 
Kytarová tradice na území historického B ěloruska
Krein, Nikita ; RAK, Štěpán (vedoucí práce) ; ZELENKA, Milan (oponent)
Tato práce pojednává o rozvinutí kytarové tradice na území historického Běloruska od začátku 16. století dodnes, zasahuje také do téma vývoje loutny ve zmíněné oblasti. Je soustředěná na vývojové procesy a osobnosti - kytaristy, loutnisty, skladatelé, komponující pro tyto nástroje a stavebníky nástrojů. Zkoumá vývoj profesionálního kytarového vzdělání v Bělorusku a rozvití národní interpretační školky. Exponovaný materiál je nejen deklamován, ale i posouzen autorským názorem. Některým procesům je udělena kritika.
Pařížská a vídeňská kytarová škola a jej í přínos
Moučková, Michaela ; RAK, Štěpán (vedoucí práce) ; ZELENKA, Milan (oponent)
Jak sám název napovídá, cílem mé magisterské práce bylo vystavit ucelenou klenbu, která by zaštiťovala kytaru v době jejího nejzářivějšího lesku, tedy v dobách působení pařížské a vídeňské školy. Z mého pohledu je právě tato éra kytary, časově vymezená přerodem klasicismu v epochu raného romantismu, ve vesmíru hudby jedna z nejpozoruhodnějších. Tuto atraktivitu potvrzuje především dobová kytarová literatura, jež je svou krásou, nápaditostí a stálou uměleckou aktuálností jednoznačně nejvýznamnější vůbec. První kapitola, dále rozčleněna do dvou podkapitol, vykresluje sociálně -politickou i kulturní situaci přelomu 18. a 19. století. V první podkapitole stručně zachycuji ráz proměn hudební řeči, předurčující poté i jazyk kytarových tvůrců hudby raného romantismu. V podkapitole druhé pak zmiňuji stěžejní žánry a formy hudby, preferované zejména na konci 18. století a počátku 19. století, z nichž právě námi mapované kytarové školy vycházely. V druhé kapitole pak shrnuji podobu raně romantické kytary počátku 19. století. Uvádím zde i nejvýraznější evropská jména mistrů stavitelů a charakteristiku jejich stylu práce. Ve stěžejních kapitolách, tedy třetí a čtvrté, se na větší ploše zabývám nejdůležitějšími moderními kytarovými skladateli vídeňské a pařížské školy. Pod stručným životopisem a význačnými mezníky v životě každé z osobností uvádím vybraná díla pro kytaru, která svým významem přesahují obvyklý rámec. Podkapitola poté upozorňuje na nejvýznamnější současníky a pokračovatele, působící paralelně s oběma zmapovanými kytarovými školami, nikoliv však v jejich rámci. Závěr v několika větách upozorňuje na důležitost a nevyčíslitelnou hodnotu kytarové hudby první poloviny 19. století, mající dodnes revoluční význam celosvětového měřítka.
Benjamin Britten - Noctural after John D owland Op. 70
Moravec, Filip ; ZELENKA, Milan (vedoucí práce) ; RAK, Štěpán (oponent)
Cílem mé diplomové práce Benjamin Britten - Noctural after John Dowland Op. 70 je přiblížit jednu z nejvýznamnějších skladeb pro sólovou kytaru dvacátého století. Zabývám se osobností autora díla, autora předlohy i okolnostmi vzniku kompozice. Dílo také analyzuji z mnoha pohledů - jak obsahových, tak technických a interpretačních. Dále předkládám vlastní interpretační řešení. V závěru se zabývám i první nahrávkou Nocturalu Op. 70.
Kytarové koncerty Maura Giulianiho
Zelinka, Aleš ; RAK, Štěpán (vedoucí práce) ; ZELENKA, Milan (oponent)
Ve své práci bych velice rád vynesl v povědomí relativně málo hrané (známé) kytarové koncerty kytarového virtuóza a skladatele žijícího kolem přelomu 18. A 19. století, Maura Giulianiho. Chtěl bych to provést takovým způsobem, že bych v první části vsadil jeho osobnost v hudebně kulturní kontext jeho doby a stručným způsobem popsal jeho životní dráhu, především ve spojitosti jeho vztahů k mnoha význačným osobnostem z jeho okolí, se kterými spolupracoval, či se jimi nechal inspirovat a přičemž tato inspirace pronikla hluboko do jeho tvorby. V další části bych rád uvedl hlavní oblasti jeho díla a zkusil je ohodnotit z dnešního pohledu interpreta, neboť především technická obtížnost jeho skladeb je značně variabilní, a proto je autor velmi přínosný všem hráčům různých kategorií technické vyspělosti. Mnoho Giulianiho skladeb není příliš často hráno, proto bych rád na některé z nich, které se mi zdají neprávem opomíjené, upozornil. V následující části představím a rozeberu jeho 3 existující kytarové koncerty. To by mělo být jádrem mé práce. Především bych se rád zaměřil na 3. kytarový koncert F-dur op. 70, originálně psaný pro tercovou kytaru. Na závěr bych se pokusil zdůraznit význam jeho kytarových koncertů a shrnul tak poznatky ze třetí kapitoly. Z pohledu kytary jsou tyto koncerty nesmírně cenné, neboť v porovnání s jinými nástroji, jich neexistuje tolik, především z tohoto období a této kvality. Aleš Zelinka
Kytarová tvorba M.M.Ponceho - Preludia pro kytaru
Vrtiška, Vojtěch ; Rak, Štěpán (vedoucí práce) ; Zelenka, Milan (oponent) ; Boušková, Jana (oponent)
Tato práce se zabývá kytarovou tvorbou M.M.Ponceho.Obsahuje jeho stručný životopis a popisuje Ponceho spolupráci s Andrésem Segoviou, která se stala jedním z mezníků ve vývoji klasické kytary. Z Ponceho kytarové tvorby je zvláštní důraz kladen na soubor dvacetičtyř preludií. Práce obsahuje srovnání dvou existujících vydání, nastínění historického pozadí souboru a rozbor 12 preludií vydaných v nakladatelství Schott.
Paco de Lucía - Život a dílo
Heřman, Vít ; Rak, Štěpán (vedoucí práce) ; Boušková, Jana (oponent) ; Zelenka, Milan (oponent)
Předmětem této bakalářské práce je osoba kytarového umělce Paca de Lucía. Vypráví se zde příběh o jeho rodině, dětství, hudebním růstu, sólových i komorních projektech. Je zde celkový pohled na jeho dokonalou práci v oblasti španělské hudby a zvláště flamenco kytary. Seznámíme se zde s člověkem, který pozvedl španělskou hudební kulturu na světová pódia a jeho jméno je v oblasti flamenco kytary skutečným fenoménem.
Interpretace dvanácti koncertních etud Ivana Boreše
Boreš, Ivan ; Rak, Štěpán (vedoucí práce) ; Zelenka, Milan (oponent) ; Boušková, Jana (oponent)
Ve své práci se zabývám cyklem Dvanácti koncertních etud. První část se zaměřuje na kompoziční styl, možné způsoby tvoření tónu a zvukové efekty. Těžiště práce leží ve druhé části, zabývající se interpretací a metodickým nácvikem Dvanácti etud. V závěru zasazuji získané poznatky do obecnějšího rámce shrnujícího výsledky výzkumu Zvukového studia HAMU, které jsou pro tuto práci klíčové.
Metodika hry na kytaru podle Štěpána Raka
Střížková, Helena ; Rak, Štěpán (vedoucí práce) ; Zelenka, Milan (oponent) ; Štraus, Ivan (oponent)
Tato stručná studie se v hlavní stati zabývá metodickými postupy při nácviku základních kytarových technických dovedností a pětiprstové techniky, které rozvinul a vyučuje profesor Akademie Múzických Umění v Praze Štěpán Rak. V další stati jsou tyto cvičební postupy předvedeny na skladbě Štěpána Raka - Variace na téma Jaromíra KLempíře. Studie je doplněna stručným životopisem a je obohacena názornými notovými ukázkami a obrázky. Cílem studie je vést čtenáře kytaristy k zamyšlení nad každým detailem pohybu během hry na kytaru, k využití malíčku pro hru základních úhozů a různých studijních postupů při nácviku hudební skladby.
Pokus o vytvoření školy základů hry na harfu.
Dohnalová, Ivana ; Boušková, Jana (vedoucí práce) ; Zelenka, Milan (oponent) ; Rak, Štěpán (oponent)
Tato diplomová práce je zaměřena na českou metodiku hry na harfu. Obsahuje stručný vývoj harfy, popis nástroje a jména pedagogů Pražské konzervatoře od jejího založení dodnes. Snažila jsem se podrobně popsat postavení ruky, tvoření tónů, úhoz i pozici hráče u nástroje. Pomocí krátkých notových ukázek jsem se pokusila vysvětlit základní technické prvky harfové hry. Česká metodiky je v tomto oboru ojedinělá a výjimečná. Čerpala jsem především z odborných knih Marie Zunové, Bedřicha Dobrodinského a z výroční knihy Pražské konzervatoře. Vše jsem také konzultovala se svou pedagožkou, doc. Janou Bouškovou a její matkou, profesorkou Pražské konzervatoře, Libuší Váchalovou.
Život a dílo Eliase Parish Alvarse
Brateljevic, Ana ; Boušková, Jana (vedoucí práce) ; Rak, Štěpán (oponent) ; Zelenka, Milan (oponent)
Tato práce je věnována životu a dílu Elias Parish Alvarse ( 1808 - 1849). Skladatel a harfista, který byl znám jako " Liszt harfy". Mým nápadem bylo popisovat historické období kdy žil a přirozeně nově zkonstruovanou dvou-akci harfy, a tak je zde jeho životopis s podrobným popisem o mnohých cestách, které podnikl. Kapitola o jeho práci shrnuje jeho vývoj jako skladatele, ale je tam zahrnut také pohled na harfovou techniku, kterou používal. Zajímavá kapitola se vztahuje na Parish Alvarsovu učební metodu, seznam jeho prací, a vydavatelů. Doufám, že tato práce bude zajímavou a užitečnou pro mladé harfisty a rozšíří znalosti o uznávaném harfistovi a hudebním skladatelovi jako je Elias Parish Alvars.

Národní úložiště šedé literatury : Nalezeno 35 záznamů.   předchozí11 - 20dalšíkonec  přejít na záznam:
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.