Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 41 záznamů.  předchozí11 - 20dalšíkonec  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.00 vteřin. 
Průzkum úrovně znalostí žáků z oblasti ruských reálií na ZŠ
Rybková, Dana ; Liptáková, Zuzana (vedoucí práce) ; Folprechtová, Jana (oponent)
Předmětem diplomové práce je studie znalostí reálií Ruska u žáků 2. stupně základních škol. Práce zkoumá rozdíly v úrovni vědomostí z této oblasti zejména mezi žáky s výukou ruštiny a žáky, kteří že ruskému jazyku neučí, ale věnuje se této problematice také vzhledem mezipředmětovým vztahům. Hypotézu předpokládající, že skupiny žáků s výukou ruštiny mají hlubší znalosti, přičemž určitou úroveň vědomostí o reáliích Ruska mají díky mezipředmětovým vztahům všichni žáci, má potvrdit, či vyvrátit praktický průzkum metodou dotazníků a jeho následné vyhodnocení. Výsledkem průzkumu je zjištění, že rozhodující pro dobrou úroveň znalostí je dostatečná časová dotace výuky, fungující mezipředmětové vztahy a didakticky řízená motivace žáků.
Vliv audiolingválních postupů na efektivitu výuky ruského jazyka
Skalková, Martina ; Žofková, Hana (oponent) ; Liptáková, Zuzana (oponent)
Rigorózní práce pojednává o audiolingválních postupech v kombinované metodě výuky ruského jazyka a jejich vlivu na efektivitu výuky. Cílem práce bylo zjistit, jak audiolingvální postupy začleněné do kombinované metody pozitivně ovlivňují řečové dovednosti a utváření efektivních strategií učení u středoškolských studentů ruského jazyka. Výchozím teoretickým základem se stal výzkumný projekt Strategie učení cizímu jazyku (Vlčková, 2005) a principy audiolingvální metody vycházející z teorie amerických strukturalistů založené na plném využití auditivního vnímání studentů při výuce cizího jazyka s důrazem na perceptivní řečovou činnost a následnou hlubší a rychlejší fixací jazykového učiva. Aplikovaný výzkum byl uskutečněn na Obchodní akademii v Brně u studentů 2 . - 3 . ročníku v letech 2005 - 2006. V rámci paralelní komparace klasické metody kombinované a metody kombinované plně využívající audiolingválních postupů byla sledována efektivita výuky na základě didaktických jazykových testů (kvantitativní metodologie) a využití kognitivních a paměťových strategií učení (kvalitativní metodologie). Výsledky výzkumu potvrdily hypotézu, že plné využití audiolingválních postupů u kombinované metody ve výuce ruského jazyka má větší vliv na vytváření kognitivních a paměťových strategií učení a je ve všech oblastech...
Language Tools and Strategies in Electronic Communication in RUNET
Lyakhova, Malika ; Konečný, Jakub (vedoucí práce) ; Liptáková, Zuzana (oponent)
Bakalářská práce je věnována problematice komunikace v prostředí ruského internetu (RUNETu). Cílem práce je poskytnout základní popis a porovnání vybraných jazykových prostředků a strategií, jichž uživatelé internetu využívají, a to zejména s ohledem na způsob komunikace (online, offline). V teoretické části práce budou popsány vybrané komunikační prostředky a strategie na chatu a fórech, v praktické části budou představeny příklady získané analýzou internetových zdrojů.
Výuka gramatiky ruského jazyka v českých učebních souborech pro úroveň B1 v porovnání s požadavky Standardu pro výuku ruštiny jako cizího jazyka
Mrázková, Andrea ; Konečný, Jakub (vedoucí práce) ; Liptáková, Zuzana (oponent)
Tato diplomová práce se zabývá gramatickým minimem ruského jazyka v českých učebních souborech pro úroveň B1, přičemž jejich obsah gramatického učiva je následně porovnán s požadavky Standardu pro výuku ruštiny jako cizího jazyka. Teoretická část vymezuje pojmy související s gramatickou stránkou jazyka, popisuje a porovnává české a ruské kurikulární dokumenty a věnuje se otázkám výuky gramatiky v komunikačně zaměřené výuce ruského jazyka. V poslední kapitole této části práce pojednává o úloze učebního souboru ve výuce, jeho výběru a popisu jednotlivých souborů dovádějících žáky na úroveň B1. V praktické části jsou představeny výsledky kvalitativního výzkumu, a sice obsahové analýzy učebních souborů ve vztahu k jejich gramatickému minimu. Výsledky analýzy jsou představeny nejprve jednotlivě pro každý soubor a následně v porovnání s požadavky Standardu pro výuku ruštiny jako cizího jazyka. Výsledky zkoumání jsou dále přehledně shrnuty. KLÍČOVÁ SLOVA: gramatické minimum, morfologie, syntax, výuka gramatiky, kladný přenos, interference, analýza
K problematice užívání variantních koncovek podstatných jmen rodu mužského v současném ruském jazyce
Böhm, Lukáš ; Liptáková, Zuzana (vedoucí práce)
Diplomová práce "K problematice užívání variantních koncovek podstatných jmen rodu mužského v současném ruském jazyce" se zabývá problematikou variantních koncovek jednotlivých pádů podstatných jmen rodu mužského v současném ruském mluveném jazyce. Cílem diplomové práce bylo uvést ucelený seznam podstatných jmen rodu mužského, která připouštějí variování v pádových koncovkách (teoretická část) a pokusit se na základě provedeného dotazníku nastínit situaci, která panuje v užívání variantních koncovek genitivu singuláru a nominativu plurálu podstatných jmen rodu mužského v současném ruském jazyce (empirická část). Powered by TCPDF (www.tcpdf.org)
Language Tools and Strategies in Electronic Communication in RUNET
Lyakhova, Malika ; Konečný, Jakub (vedoucí práce) ; Liptáková, Zuzana (oponent)
Bakalářská práce je věnována problematice komunikace v prostředí ruského internetu (RUNETu). Cílem práce je poskytnout základní popis a porovnání vybraných jazykových prostředků a strategií, jichž uživatelé internetu využívají, a to zejména s ohledem na způsob komunikace (online, offline). V teoretické části práce budou popsány vybrané komunikační prostředky a strategie na chatu a fórech, v praktické části budou představeny příklady získané analýzou internetových zdrojů.
Problematika užití zvratného "sebja" při studiu ruštiny
Tauchmanová Reslová, Eva ; Liptáková, Zuzana (vedoucí práce) ; Konečný, Jakub (oponent)
Diplomová práce se zabývá ruským zvratným zájmenem «себя» v porovnání s češtinou. Cílem práce je vytvoření souboru modelových cvičení pro studenty ruského jazyka za účelem eliminace chyb v souvislosti s tímto tematickým celkem. Diplomová práce se skládá ze dvou základních částí, teoretické a praktické. Teoretická část vychází z nastudované odborné literatury. Obsahuje obecnou charakteristiku a klasifikaci zájmen. Je zaměřena na problematiku zvratného zájmena v ruštině a jeho české ekvivalenty. Obsahuje kapitolu o transferu a interferenci. Praktická část vychází z teoretické části a dotazníku, který byl zadán studentům rusistiky a lingvodidaktiky prvního ročníku pedagogické fakulty. Na základě výsledků jsou formulovány obecné závěry, konkrétní návrhy cvičení pro osvojování daného učiva, které jsou určeny pro studenty ruského jazyka.

Národní úložiště šedé literatury : Nalezeno 41 záznamů.   předchozí11 - 20dalšíkonec  přejít na záznam:
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.