Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 120 záznamů.  začátekpředchozí103 - 112další  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.01 vteřin. 
Dítě s rizikem dyslexie v předškolním věku
Moravčíková, Kristýna ; Strnadová, Iva (vedoucí práce) ; Černá, Marie (oponent)
Tato bakalářská práce se zabývá problematikou rizika dyslexie u dětí předškolního věku. Zamýšlím se nad vhodnými formami práce s těmito dětmi tak, aby došlo v průběhu jednoho roku k co možná největšímu pokroku, podpoření ve vývoji těchto dětí, a to díky preventivním opatřením, včasné diagnostice a následné péči. V teoretické části se zaměřuji na vývojové zvláštnosti dítěte předškolního věku, které musí znát pedagog pracující s touto věkovou skupinou, aby mohl ve své výchovně vzdělávací práci respektovat individualitu dítěte a přizpůsobit své pedagogické působení vývojovým možnostem dítěte. Rovněž se zabývám definicí specifických vývojových poruch učení, jejich příčinám a projevům. V kapitole dítě s rizikem dyslexie v předškolním věku definuji pojem riziko dyslexie a zaobírám se predikcí těchto poruch. Dále věnuji prostor hlavním oblastem a úkolům diagnostiky v období předškolního věku, kde se zmiňuji o diagnostických metodách, které se z větší části využívají v MŠ. Jak moc důležitou roli hraje učitel v rámci vzdělávání dětí s rizikem dyslexie, jakými kvalitami by měl disponovat a jaké by měl vytvořit podmínky pro práci s těmito dětmi jsem uvedla v kapitole vzdělávání dětí s rizikem dyslexie v MŠ. Také se zamýšlím nad metodami a formami vhodnými pro práci na stimulačním programu, naznačuji možnosti stimulace...
Autobiografie a autobiografické fragmenty lidí s mentálním postižením žijících v ústavních zařízeních
Širůčková, Marie ; Šiška, Jan (vedoucí práce) ; Černá, Marie (oponent)
Práce nechává promlouvat lidi s mentálním postižením v kontextu jejich vlastního subjektivního prožívání. Koncepce stojí na humanisticky orientovaném fenomenologickém přístupu, který zdůrazňuje jedinečnost a hodnotu každé osobnosti. Zvolenou výzkumnou metodou je autobiografická technika realizovaná pomocí fenomenografického rozhovoru založeného na indirektivních otázkách. Tato práce má přispět k "znovuvidění" osobnosti, kterou jistě po právu člověk s mentálním postižením je a přinést tak do této problematiky nové souvislosti a roviny uvažování, popř. odkrýt široké možnosti a významy pro další badatelskou činnost v této oblasti.
Chráněné bydlení pro osoby s mentální retardací. Míra samostatnosti, diagnostika, lokalizace.
Nachlingerová, Martina ; Strnadová, Iva (vedoucí práce) ; Černá, Marie (oponent)
Cílem práce je zjištění míry samostatnosti klientů chráněných bydlení v sebeobslužných činnostech, popis diagnostických nástrojů používaných v tomto typu zařízení a určení lokalizace chráněných bytů. První část práce je zaměřena na problematiku mentální retardace, zejména na aspekty vztahující se k problematice chráněného bydlení. Jedná se především o definování mentální retardace, popis možností bydlení lidí s mentální retardací se zaměřením na chráněná bydlení a dále o vhodné způsoby diagnostikování osob s mentální retardací během tranzitního období v chráněném bydlení. Druhá část práce obsahuje šetření v několika pražských organizacích, poskytujících chráněná bydlení lidem s mentální retardací. V šetření je užita kombinace kvalitativního a kvantitativního výzkumu, užity jsou metody pozorování, rozhovoru a dotazníkového šetření. Sledování se zaměřuje v první řadě na sebeobsluhu obyvatel chráněných bydlení, dále pak na chod zařízení.
Problematika kvality života a stárnutí u osob s mentálním postižením
Řehák, Radek ; Černá, Marie (oponent) ; Šiška, Jan (vedoucí práce)
Diplomová práce se zabývá tím, jak vhodně předcházet problémům, které mohou nastat u stárnoucích osob s mentálním postižením. Teoretická část diplomové práce je zaměřena na vytyčení pojmu mentální retardace, jak se vyvíjela péče o takto znevýhodněné osoby u nás a ve světě, dále potom na stárnutí jako proces, který se týká celé populace a na to jak efektivně stárnutí předcházet. Další částí je systém služeb poskytovaných osobám s mentálním postižením. Především podporované zaměstnávání jako jedna z možností plnohodnotného života takto postižených osob a postavit ho do paralely s chráněnou dílnou. Vysvětlit pojem Ústavní péče a Chráněné bydlení a nastínit problém integrace osob s mentálním postižením do společnosti. Stručně je zde také představen nový zákon o sociálních službách, který je svým způsobem v péči o osoby se zdravotním postižením převratný. V praktické části je zmapována nabídka služeb pro dospělé osoby s mentálním postižením speciálně na Pardubicku, Přerovsku, Rychnově nad Kněžnou a v Praze, kde byl výzkum proveden. Cílem diplomové práce je zmapovat terén služeb poskytovaných dospělým osobám s mentálním postižením. Zjistit jaké povědomí mají o poskytovaných službách rodiče. Závěrečný výzkum jsem zhotovil z analýz vyplývajících z výpovědí dotazovaných osob. Výzkum je zaměřen na preference rodičů,...
Vzdělávací a zaměstnanecké perspektivy dospívajících a dospělých osob s mentálním postižením
Kubištová, Tereza ; Černá, Marie (oponent) ; Šiška, Jan (vedoucí práce)
Ve své diplomové práci nazvané "Vzdelávací a zamestnanecké perspektivy dospívajících a dospelých osob s mentálním postižením" se venuji sílícímu celospolecenskému zájmu o práva osob nejen s mentálním postižením, který se promítá i do ceské legislativy. Vycházím proto z mezinárodních dokumentu týkajících se práv osob s postižením, z nichž nekteré byly prijaty i Ceskou republikou. Dále zminuji jednotlivé zákony upravující oblast vzdelávání a zamestnávání. Odborný text je doplnen tremi rozhovory s osobami, kterých se dané téma nejakým zpusobem dotýká a mou osobní zkušeností pracovního asistenta v programu podporovaného zamestnávání. Cílem mé práce je zduraznit význam práv osob s mentálním postižením, jejich prosazování a uplatnování v bežném živote tak, aby každý jedinec, jako soucást širšího spolecenství ci komunity, mohl prožít kvalitní a smysluplný život.
Gene Therapy and the Evolution of Cancer Treatment
Douglas, James Joshua ; Černá, Marie (vedoucí práce)
The continued understanding of gene structure, function and how its product interacts in the human body has lead to new wave of ideas on cancer therapy. Gene therapy, which 20 years ago was just a dream is now a very real possibility and alternative to the conventional treatments. Three new methods of utilizing alternative gene structure and manipulating the body's response to induce a tumor effect are presented here. Immunotherapy is the induction of the human immune system against an unwanted antigen. Viral oncolysis is the utilization and manipulation of natural human pathogens against tumor cells. Gene transfer is the addition of deletion of vital genes responsible for cell growth and apoptosis.
Studium epigenetických regulací HLA genů II. třídy v rámci příbuzenských vztahů.
Chmel, Martin ; Černá, Marie (vedoucí práce) ; Urbanová, Jana (oponent)
Úvod: V současné postgenomické době představuje studium epigenetických regulací jeden z nástrojů pro porozumění funkci genů. Epigenetické regulace mohou přímo řídit časovou a prostorovou aktivitu genů či jejich umlčení. Molekulární podstata těchto regulací spočívá v modifikaci bází DNA, remodelaci chromatinu a RNA interferenci. Zároveň tyto mechanismy vykazují vlastní způsob přenosu dědičné informace do dalších generací nazývaný epigenetikcá dědičnost. V rámci mnoha chorob byla jako příčina prokázána deregulace epigenetické informace určitých genů. Z tohoto důvodu se jeví studium epigenomu HLA genů jako zvláště důležité, neboť tyto geny hrají zásadní roli v regulaci imunitního systému. Cíle: Cílem této práce je vytvořit popis epigenetických modifikací v rámci rodin. Jedná se o analýzu histonových modifikací a metylace DNA v promotorovém úseku genu HLA DQA1. Cílem bylo rovněž srovnat rozdíly v epigenetických modifikacích mezi alelami a také srovnání rozdílů v daných modifikacích mezi generacemi. Získané výsledky budou porovnány s analýzou míry exprese genu HLA DQA1. Metody: Z odebrané periferní krve dárců byly izolovány DNA, RNA a leukocyty. DNA byla použita ke genotypizaci. Další část vzorků DNA byla konvertována bisulfitovou metodou a posléze sekvenována. Ze získaných dat byla provedena analýza...
Problematika dětí s mentální retardací v předškolním věku se zaměřením na rozvoj pohybových dovedností
Morávková, Šárka ; Strnadová, Iva (vedoucí práce) ; Černá, Marie (oponent)
Diplomová práce se týká problematiky dětí s mentální retardací v předškolním věku se zaměřením na rozvoj pohybových dovedností. Zabývá se vztahem mezi předškolním dítětem s mentální retardací a možnostmi rozvíjení jeho motorických dovedností v kontextu organizované předškolní výchovy. Teoretická část diplomové práce poukazuje na specifičnost vývoje jedince danou mentální retardací, charakterizuje zejména pohybový vývoj dítěte s mentální retardací, jeho zvláštnosti a možnosti sledování. Přibližuje historii a současný stav organizované předškolní péče o děti s mentální retardací a v jejich rámci si všímá postavení tělesné výchovy ve výchovně vzdělávacím procesu mateřské školy. Praktická část dokladuje na kazuistikách dětí s mentální retardací jedinečnost i typičnost vývoje těchto dětí. Navrženým souborem možných pohybových aktivit a her pro děti s mentální retardací navštěvující mateřskou školu chce vyzdvihnout důležitost a neopomenutelnost záměrného rozvíjení motorických dovedností, a tím i celé osobnosti dítěte s mentální retardací.
Výuka anglického jazyka žáků se specifickými poruchami učení
Zukalová, Jitka ; Strnadová, Iva (vedoucí práce) ; Černá, Marie (oponent)
Ve své diplomové práci "Výuka anglického jazyka žáků se specifickými poruchami učení" se budu zabývat způsoby výuky učitele v hodinách anglického jazyka ve třídách, kde jsou integrováni žáci se specifickými poruchami učení. Cílem práce je popsat jaké metody, styly práce a pomůcky jsou používány při výuce. V teoretické části své diplomové práce popíši definici SPU, příčiny a jednotlivé projevy poruch; legislativu vztahující se k žákům se SPU; prostředky a principy výuky anglického jazyka žáků se SPU a projevy jednotlivých poruch ve výuce anglického jazyka. V praktické části popíši výsledky svého šetření, které bude probíhat formou náslechů a následných rozhovorů s vyučujícími na 10 základních školách v Praze ve 4. a 8. třídě po dvou hodinách na jaře školního roku 2004/2005. ANNOTATION I will deal with educational methods used by teachers during the Engli
Školství pro žáky s mentálním postižením v Německé spolkové zemi Severní Porýní-Vestfálsko
Michvotová, Andrea ; Černá, Marie (vedoucí práce) ; Strnadová, Iva (oponent)
Diplomová práce je rozčleněna do šesti kapitol. V prvních čtyřech kapitolách jsem se pokusila o teoretický vhled do problematiky školství pro mentálně postižené v Severním Porýní-Vestfálsku. V páté kapitole jsem popsala konkrétní příklad fungování školství pro mentálně postižené v Severním Porýní-Vestfálsku, konkrétně v Dortmundu ve výše zmíněné škole. Šestou poslední kapitolu doplňuje závěr, ve kterém jsem zmínila nejdůležitější poznatky, které jsem díky této práci získala a které by mohly být zamyšlením pro naši speciální pedagogiku. První kapitola vytváří přehled základních pojmů, týkajících se školství v Německu a pojmosloví ze speciální pedagogiky. Pomáhá tak v lepší orientaci v dalším textu. Druhá kapitola přináší krátkou informaci o spolkové zemi Severní Porýní- Vestfálsko a stejně i o jejím systému školství. Nechybí pohled na možnosti vzdělávání pro žáky s postižením. Poslední její část se pak zabývá pohledem na definici a klasifikaci mentální retardace z německého pohledu. Třetí poněkud obsáhlejší kapitola pak seznamuje s legislativním rámcem školství pro žáky s mentálním postižením. Podává pohled na doporučení konference ministerstev školství, ze kterých se vychází při vytváření rámcových směrových linií pro těžiště podpory - mentální postižení. Podrobněji je rozebrán i předpis o zjištění...

Národní úložiště šedé literatury : Nalezeno 120 záznamů.   začátekpředchozí103 - 112další  přejít na záznam:
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.