Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 41 záznamů.  1 - 10dalšíkonec  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.00 vteřin. 
Aplikace pro demonstrování principů hybridních syntéz zvuku
Prokop, Šimon ; Indrák, Michal (oponent) ; Schimmel, Jiří (vedoucí práce)
Diplomová práce se zabývá popisem a použitím hlavních principů generátorů zvukových signálů obsažených v hybridních syntezátorech. Jednotlivé metody a dílčí způsoby generování zvukových signálů byly nejprve nastudovány a na základě teorie byly vytvořeny skripty v programu Matlab, které principiální funkce jednotlivých generátorů demonstrovaly. Na základě logiky těchto skriptů byl vytvořen polyfonní hybridní syntezátor ve formátu VST3 v jazyce C++ v prostředí JUCE. Syntezátor umožňuje uživateli volit mezi základními způsoby vyčítání signálů Wavecycle a Wavetable, filtraci zvukového signálu nebo převzorkování celkového signálového procesu.
Set of software plugins for Musescore scorewriter application that adds aleatoric, chance and indeterminacy operations on selected musical material
Káčer, Kamil ; Indrák, Michal (oponent) ; Mojdl, Edgar (vedoucí práce)
This master's thesis examines the capabilities of notografic software Musescore for plugin develompment. The goal is to create aleatoric functions which helps composers with composition of aleatoric work. Plugins enable work with pitch, duration, octave position and probability of occurrence in a music part.
VST plugin pro granulární syntézu s experimentálními formami nastavení vstupu i výstupu
Kalinič, Jan ; Dlouhý, Dan (oponent) ; Indrák, Michal (vedoucí práce)
Tato práce pojednává o vývoji zásuvného modulu, který je schopen realizovat granulární syntézu za pomoci experimentálních způsobů nastavování hodnot parametrů. Grafické návrhy a plány byly vytvořeny v editoru vektorové grafiky Inkscape. Samostatný zásuvný modul byl naprogramován v jazyce C++ s využitím frameworku JUCE a technologie VST3. Pomocí tohoto modulu lze granulární syntézu provádět nad předem určeným vzorkem, ale i nad tokem zvukového kanálu digitální audio stanice. Součástí modulu jsou i bloky s ostatními druhy zvukové syntézy, které lze taktéž modifikovat experimentálními způsoby. Plug-in je díky svým vlastnostem možné v praxi aplikovat jako efekt nad jedním zvukovým kanálem v mixovací části audio stanice.
Analýza spektra a směrovosti xylofonu, vibrafonu a zvonkohry
Hoffman, Pavel ; Indrák, Michal (oponent) ; Jirásek, Ondřej (vedoucí práce)
Bakalářská práce se zabývá analýzou spektra a směrovou charakteristikou idiofonních nástrojů, xylofonu, vibrafonu a zvonkohry. Při analýze spektra jsou rozebrány různé detaily, které by mohly mít vliv na spektrum daného nástroje, především na jeho inharmonicitu, tedy vliv tvrdosti paličky, dynamiky a místa udeření paličky do bloku (kamene, destičky). Zkoumá změny v pásmech harmonické řady a formantových oblastí nástrojů. Dále práce popisuje paličky, nástroje samotné, teoretický základ a jakým způsobem byly pořizovány a zpracovávány vzorky tónů.
Experimental Software Musical Instrument Controlled by Light Color
Liska, Matej ; Indrák, Michal (oponent) ; Dlouhý, Dan (vedoucí práce)
Bachelor thesis contains the theory for realization of experimental software instrument controlled by light color. It brings knowledge of sound and light waves and color pro- cessing. Besides others, it describes process of generating digital signals using additive synthesis, methods of signal processing and sonification techniques. It solves program- ming possibilities of creating, processing, playing and saving digital audio signals. The audio source is written in Java language on the JavaFX programming platform.
Experimentální softwarový syntetizér a sekvencer
Fadieiev, Heorhii ; Indrák, Michal (oponent) ; Dlouhý, Dan (vedoucí práce)
Tato bakalářská práce je věnována experimentálnímu softwarovému syntezátoru a sekvenceru. Jejím hlavním cílem je realizace experimentálního elektroakustického hudebního nástroje na základě návrhu vytvořeného v rámci semestrální práce. Unikátní charakteristikou tohoto syntezátoru je možnost přiřadit každému tónu jiný vlnový průběh z oblasti subtraktivní syntézy, ale také amplitudové a frekvenční modulace, stejně jako možnost vytvoření komplikované rytmické struktury. Práce je rozdělena na několik částí. První z nich se zabývá shromážděním teoretických poznatků zaměřených na téma syntézy zvuku, MIDI a softwarového programu Max. Druhá část práce představuje návrh experimentálního nástroje s přihlédnutím k blokovému schématu syntezátoru, jeho sekvenceru a generátoru. Další část práce pojednává o realizaci nástroje, popisuje jeho vzhled, GUI, způsob ukládání dat do paměti a uvádí rozbor patche syntezátoru. Poslední část zmiňuje praktické zkušenosti a obecné charakteristiky výsledného nástroje.
Experimentální softwarový hudební nástroj
Konečný, Dominik ; Indrák, Michal (oponent) ; Dlouhý, Dan (vedoucí práce)
Cílem práce je návrh a následné vytvoření syntetizéru kombinujícího aditivní a subtraktivní syntézu v programu Max/MSP. Syntetizér se bude vyznačovat vysokou variabilitou práce s amplitudovými obálkami, nízkofrekvenčními oscilátory (LFO), možností mikrointervalového ladění a neharmonického spektra. Dále bude mít oscilátor možnost nastavení parametrů na základě textového vstupu.
Komparace akustických vlastností kytar ze stejné výrobní řady
Trávníčková, Hana ; Indrák, Michal (oponent) ; Jirásek, Ondřej (vedoucí práce)
Tato práce pojednává o akustických vlastnostech kytar Furch. V teroretickém úvodu nalezneme informace o základních vlastnostech tónu. Následuje kapitola o akustických kytarách, ve které jsou uvedeny i nejpoužívanější dřeva pro jejich výrobu. Ve speciální kapitole jsou popsány spektra signálu, LPC analýza, směrové vyzařování nástrojů a Chladniho obrazce. Zmíněné pojmy byly z měření vyhodnoceny a najdeme je v praktické části této práce spolu s popisem realizace měření. Výstupem práce je porovnání akustických vlastností měřených kytar, jejich barvy a módů.
Analýza vlivu jednotlivých harmonických složek nebo formantových oblastí na vjem barvy zvuku
Klimeš, Martin ; Indrák, Michal (oponent) ; Jirásek, Ondřej (vedoucí práce)
Tato práce se zabývá výzkumem vlivu jednotlivých harmonických složek na vjem barvy zvuku. Byla vytvořena aplikace s dotazníkem, ve kterém respondenti posuzovali celkem 29 vzorků na různých bipolárních škálách. Vzorky byly buď vymodelované pomocí aditivní syntézy, nebo vytvořeny upravením hudebních nástrojů. Cílem bylo zkoumat, jak a jaké kombinace vyšších harmonických složek ovlivňují vjem barvy zvuku. Experiment je založen na metodě sémantického diferenciálu. Vzorky byly rozděleny do několika skupin a v rámci těchto skupin porovnány a dány do souvislosti s předpokládaným vjemem barev.
Experimentální hudební nástroj – elektroakustická harfa
Borovička, František ; Indrák, Michal (oponent) ; Dlouhý, Dan (vedoucí práce)
Práce se zabývá kompletním vývojem a výrobou elektrické harfy, která je obdařena novými experimentálními prvky. Tyto prvky jsou tlumící systém, který otevírá hráči nové způsoby hry. Dále práce přináší použití neobvyklých materiálů, rozměrů a tvarů, nebo také princip snímání a následného zpracování zvukových vibrací.

Národní úložiště šedé literatury : Nalezeno 41 záznamů.   1 - 10dalšíkonec  přejít na záznam:
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.