Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 1 záznamů.  Hledání trvalo 0.00 vteřin. 
Analýza konkurence na spotřebitelském trhu s vybranou komoditou
SOCHEROVÁ, Klára
Pro analýzu trhu z hlediska možnosti výběru benzínu z pohledu spotřebitele jsem pro svou práci provedla výzkum trhu konečných spotřebitelů a použila porovnání zjištěných dat od Sdružení obrany spotřebitelů. Porterův model mi pomohl zanalyzovat konkurenční prostředí spolu s analýzou trhu z hlediska ochrany spotřebitele. Po vyhodnocení sebraných dat jsme usoudila, že čerpací stanice si konkurují převážně cenou a i dotazovaní spotřebitelé si vybírají místo načerpání benzínu dle výše ceny. Respondenti nejvíce preferují městskou komunikaci jako místo, kde nejčastěji čerpají benzín a u čerpacích stanic využívají nejvíce prodej občerstvení a mycí linku automobilů. Většina dotazovaných spotřebitelů neomezuje jízdu automobilem po zvýšení cen benzínu a u řetězců čerpacích stanic doplňují benzín nejčastěji. Z cenového výzkumu vyplynulo, že čerpací stanice situované na dálnicích mají nejvyšší cenu benzínu a značka čerpacích stanic Shell, prodává benzín nejdráž. Na konkurenčním trhu čerpacích stanic se pohybuje mnoho značek, ale zatím žádná z nich nemá dominantní postavení, které by mohlo určovat výši cen benzínu.

Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.