Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 2 záznamů.  Hledání trvalo 0.00 vteřin. 
Návrh sídelní struktury soudobého města v historickém kontextu.
Skoupilová, Michaela ; Obrtlík,, Jan (oponent) ; Májek, Jan (vedoucí práce)
Tato diplomová práce se zabývá návrhem udržitelné sídelní struktury v Náměšti nad Oslavou. Konkrétně v její jihovýchodní části, mezi rybníkem Rathan a přehradou Vícenický žleb. Jedná se urbanistickou studii, která se snaží najít vhodné prostorové řešení pro oblast města za železnicí. Mezi významné faktory ovlivňující návrh, patří napojení území na komunikační síť města a rozbití bariéry, kterou utváří železniční trať. Dalšími faktory jsou svažitost terénu a silný přírodní i historický charakter místa. Koncept tvorby je založen na vnímání čtvrti za železnicí, jako samostatné části města, kterou je nutno napojit na stávající strukturu. Pojetí území využívá historického odkazu stezky, která kopíruje osu spojující zámek, sousoší sv. Trojice na náměstí a kříž na horizontu lesa v řešeném území. Důležité je podpoření přírodního charakteru a tím i génia loci celého města. Návrh klade důraz na efektivnost zastavění území, dopravní napojení, měřítko města, prostupnost území, důležitost pohybu pěších a prolomení monofunkce staré čtvrti, vytvořením centrálního veřejného prostoru. Důležité je také umístění dominant, které ovlivní místní i dálkové pohledy na město.
Návrh sídelní struktury soudobého města v historickém kontextu.
Skoupilová, Michaela ; Obrtlík,, Jan (oponent) ; Májek, Jan (vedoucí práce)
Tato diplomová práce se zabývá návrhem udržitelné sídelní struktury v Náměšti nad Oslavou. Konkrétně v její jihovýchodní části, mezi rybníkem Rathan a přehradou Vícenický žleb. Jedná se urbanistickou studii, která se snaží najít vhodné prostorové řešení pro oblast města za železnicí. Mezi významné faktory ovlivňující návrh, patří napojení území na komunikační síť města a rozbití bariéry, kterou utváří železniční trať. Dalšími faktory jsou svažitost terénu a silný přírodní i historický charakter místa. Koncept tvorby je založen na vnímání čtvrti za železnicí, jako samostatné části města, kterou je nutno napojit na stávající strukturu. Pojetí území využívá historického odkazu stezky, která kopíruje osu spojující zámek, sousoší sv. Trojice na náměstí a kříž na horizontu lesa v řešeném území. Důležité je podpoření přírodního charakteru a tím i génia loci celého města. Návrh klade důraz na efektivnost zastavění území, dopravní napojení, měřítko města, prostupnost území, důležitost pohybu pěších a prolomení monofunkce staré čtvrti, vytvořením centrálního veřejného prostoru. Důležité je také umístění dominant, které ovlivní místní i dálkové pohledy na město.

Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.