Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 3 záznamů.  Hledání trvalo 0.00 vteřin. 
Využití přírodních a druhotných materiálů při výtvarných činnostech v MŠ
VÁCLAVKOVÁ, Hana
Bakalářská práce je zaměřena na výtvarné tvoření s přírodním a druhotným materiálem v mateřské škole. Hlavním cílem práce je vytvoření praktického zásobníku výrobků z přírodních a druhotných materiálů. Tento zásobník společně s vyhodnocením výroby některých nápadů přímo s dětmi (včetně fotografií) tvoří praktickou část práce. Teoretická část se zabývá problematikou psychického vývoje dítěte předškolního věku a také přibližuje oblast environmentální výchovy v mateřské škole s odkazem na Rámcový vzdělávací program pro předškolní vzdělávání.
Historie tradičních řemesel na Čestínsku a jejich využití jako inspirace při volnočasových aktivitách v současnosti
HAVRDOVÁ, Markéta
Práce se zabývá historií a současným využitím řemesel ve vztahu k venkovskému prostředí a k volnočasovým aktivitám. Při popisu starší historie řemesel a venkovského života práce vychází z literárních údajů. Rozhovory se starousedlíky jsou využity jako svědectví o vesnici první poloviny dvacátého století, ve které ještě řemesla hrála důležitou úlohu v praktickém životě. Mezi různými řemesly je zvláštní pozornost věnována košíkaření a jsou podány podrobnější informace o historii, materiálech a technikách využívaných při výrobě košů. V části práce, věnované současnému využití řemesel jako volnočasovým aktivitám, se autorka opírá o vlastní zkušenosti s organizací rukodělných tvořivých dílen v obci Čestín. Pojetí práce reflektuje pohled současného člověka, pro kterého tradiční řemesla představují vhodnou metodu seberealizace rozvíjející tvořivost, trpělivost a obratnost a uspokojující intelektuální zájem o historii a tradice jako protipól současného přetechnizovaného světa
Využití přírodních materiálů pro tvořivou činnost dětí v mateřské škole
ŠAFRÁNKOVÁ, Helena
Cílem této práce je připomenout čtenáři důležitý význam využívání přírodních materiálů při tvoření a hrách v mateřské škole. Právě jejich prostřednictvím totiž nejsnadněji přivedeme děti k empirickému poznávání jejich zdrojů i prostředí, ve kterém se vyskytují, a tím k vytváření kladného vztahu k přírodě a životnímu prostředí, chápání souvislostí v něm a nutnosti jeho ochrany. Je zde proto uvedeno mnoho možností využití přírodních materiálů vhodných pro předškolní děti, popis praktických realizací některých z nich, jejich příprava i následné vyhodnocení.

Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.