Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 2 záznamů.  Hledání trvalo 0.00 vteřin. 
Zkoumání kompoziční struktury ve vybraných žákovských pracích
JECH, František
Tato práce se zabývá strukturou kompozice, se kterou se můžeme setkat v projevech žáků na základní škole. Přihlížíme k faktu, že v tomto období jde o počáteční pokusy žáků. Seznámíme se s historií slohového vyučování, s jeho cíli a požadavky. Budou zmíněny slohové útvary, se kterými se žáci na základních školách nejčastěji setkávají. Dozvíme se, jakým způsobem mohou být zadávány a opravovány slohové projevy žáků, jaké nedostatky se v projevech žáků objevují a jak jim lze při vyučování předcházet. Stručně se podíváme na historii naratologie a zmíníme jednotlivé aspekty, které souvisí s narativní analýzou. V praktické části pak budou vybrané slohové projevy narativně analyzovány, také z hlediska zpracování jednotlivých rovin textu.
Naratologie - zkoumání vypravěčské strategie ve vybraných textech
JECH, František
Tato práce pojednává o jedné z dílčích částí z oblasti naratologie, o kompozici. V teoretické části jsou zmíněny nejdůležitější prvky, které by měly být brány v úvahu při vytváření složitější kompozice, něco z jejich historie a naznačeny jsou možné problémy, které mohou při jejich uplatnění nastat. Dále jsou zde rozebrány typické druhy zakončení příběhu. V praktické části je analyzováno několik knih s odlišnou narativní strukturou, ve většině případů se jedná o naplnění Aristotelského modelu jednoznačnosti zakončení, ovšem jsou zde uvedeny i knihy, které tuto tradičnost porušují.

Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.