Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 2 záznamů.  Hledání trvalo 0.00 vteřin. 
Rekonstrukce visuté lávky v Kroměříži
Liška, Jaroslav ; Kulhavý,, Tomáš (oponent) ; Klusáček, Ladislav (vedoucí práce)
Předmětem diplomové práce je návrh rekonstrukce visuté lávky v Kroměříži. Lávka slouží k bezpečnému převedení pěší dopravy přes řeku Moravu. Cílem diplomové práce je návrh dvou až tří variant rekonstrukce, z nichž nejvhodnější varianta je vybrána a podrobně zpracována. Za nejvýhodnější variantu rekonstrukce je zvoleno zesílení lávky pomocí dodatečného předpětí volnými lany. Systém volných lan je veden pod mostovkou, vně průřez. Externí lana jsou ukotvena v betonových blocích, které jsou zhotoveny kolem stávajících opěr. Vnitřní síly od působícího zatížení jsou vypočteny na prutovém modelu, pro který byla použita nelineární analýza prvního řádu. Výpočet byl proveden prostřednictvím metody konečných prvků v programu midas Civil. Navržená varianta rekonstrukce je posouzena na mezní stavy únosnosti a použitelnosti. Konstrukce je rovněž je posouzena z hlediska dynamických účinků. Výsledky jsou porovnány se stávající konstrukcí. Dále jsou výsledky ověřeny s reálně naměřenými daty z tenzometrického měření. Dimenze, posouzení nosné konstrukce a konstrukčních detailů jsou provedeny dle platných Eurokódů.
Rekonstrukce visuté lávky v Kroměříži
Liška, Jaroslav ; Kulhavý,, Tomáš (oponent) ; Klusáček, Ladislav (vedoucí práce)
Předmětem diplomové práce je návrh rekonstrukce visuté lávky v Kroměříži. Lávka slouží k bezpečnému převedení pěší dopravy přes řeku Moravu. Cílem diplomové práce je návrh dvou až tří variant rekonstrukce, z nichž nejvhodnější varianta je vybrána a podrobně zpracována. Za nejvýhodnější variantu rekonstrukce je zvoleno zesílení lávky pomocí dodatečného předpětí volnými lany. Systém volných lan je veden pod mostovkou, vně průřez. Externí lana jsou ukotvena v betonových blocích, které jsou zhotoveny kolem stávajících opěr. Vnitřní síly od působícího zatížení jsou vypočteny na prutovém modelu, pro který byla použita nelineární analýza prvního řádu. Výpočet byl proveden prostřednictvím metody konečných prvků v programu midas Civil. Navržená varianta rekonstrukce je posouzena na mezní stavy únosnosti a použitelnosti. Konstrukce je rovněž je posouzena z hlediska dynamických účinků. Výsledky jsou porovnány se stávající konstrukcí. Dále jsou výsledky ověřeny s reálně naměřenými daty z tenzometrického měření. Dimenze, posouzení nosné konstrukce a konstrukčních detailů jsou provedeny dle platných Eurokódů.

Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.