|
Supervize jako nástroj profesní podpory pracovníků rané péče
OHRÁDKOVÁ, Tereza
Bakalářská práce se zabývá možnostmi profesní podpory, podrobněji se zaměřuje na supervizi. Práce charakterizuje ranou péči, sociálního pracovníka a jeho činnost, ukazuje problémy, s kterými se může sociální pracovník při poskytování rané péče setkat. Dále práce představuje možnosti profesní podpory - odborné vzdělávání, mentoring, supervizi a teambuilding. Podrobněji se zaměřuje na supervizi a supervizora, popisuje cíle, funkce a druhy supervize, také se zabývá předpoklady pro úspěšné zavedení supervize do organizace. V závěru práce je popisována profesní podpora a supervize na příkladu z praxe, jsou zde uvedeny výsledky výzkumné sondy, která zjišťuje přínos supervize pro sociální pracovníky konkrétní organizace.
|
|
Zavedení týmové supervize v organizaci
HÁJKOVÁ, Eliška
Bakalářská práce se zabývá procesem zavedení týmové supervize v organizaci, představení tohoto procesu je cílem práce. V první kapitole je specifikováno téma supervize v sociální práci jako takové včetně vymezení termínu, cílů, funkcí a forem supervize. V rámci této části je supervize zasazena do prostředí sociální práce a sociálních služeb v České republice. Další část práce se věnuje týmové supervizi jako jedné z forem supervize, dále vymezení supervizního kontraktu, týmu a role supervizora při týmové supervizi. Navazuje detailní popis procesu zavádění týmové supervize v organizaci, je přiblíženo prostředí organizace a organizační kultura. Přestavení procesu zavedení týmové supervize je demonstrováno na konkrétním příkladu zavedení týmové supervize ve službě Domácí hospic Ledax společnosti Ledax o.p.s., kdy toto představení je doplněno o zhodnocení tohoto konkrétního procesu ve vztahu k jeho teoretickému vymezení v předchozích částech práce na základě vybraných kritérií.
|
|
Supervize pracovníků v zařízení pro výkon ústavní a ochranné výchovy
ŠVÍKOVÁ, Jana
Práce se věnuje tématice supervize pracovníků výchovného ústavu. Cílem práce je reflektovat, v čem může supervize podpořit práci pracovníků výchovného ústavu. K tomuto účelu práce popisuje poslání výchovného ústavu, jeho personální obsazení a výchovnou skupinu jako základní organizační jednotku této organizace. Dále práce představuje specifika týmu a týmovou spolupráci, jež probíhá v rámci výchovných skupin ve výchovných ústavech. V další části bakalářské práce je charakterizována supervize jako odborná činnost zaměřená na podporu pracovníků, její funkce a základní cíle. Podrobněji se práce zaměřuje na specifika týmové supervize. Tyto poznatky o supervizi a jejím využití jsou dále v této práci aplikovány do oblasti institucionální výchovy. V závěru práce jsou uvedeny výsledky výzkumné sondy, která zkoumá přínos supervize pro zaměstnance konkrétní organizace.
|