|
Nonverbální projevy v didaktických výstupech studentů UK FTVS v rámci předmětu Teorie a základy didaktiky plavání
Dunajová, Kamila ; Čechovská, Irena (vedoucí práce) ; Miler, Tomáš (oponent)
Název práce: Nonverbální projevy v didaktických výstupech studentů UK FTVS v rámci předmětu Teorie a základy didaktiky plavání Cíle práce: Cílem této diplomové práce je posoudit míru zastoupení vybraných aspektů nonverbálních projevů v didaktických výstupech u studentů UK FTVS a zhodnotit odlišnosti v nonverbálních projevech mezi muži a ženami a mezi studenty s vyšší profilací k plavání a studenty, kteří pouze absolvovali povinnou plaveckou výuku. Metoda: Pro zkoumání vybraného souboru bylo užito metody pozorování a metody analýzy videozáznamu. Zpracování výsledků analýzy videozáznamů je prezentováno v grafech. Výsledky: Metoda videoanalýzy se pro zkoumání projevů studentů v didaktických výstupech jeví jako vhodná. Četnosti vybraných nonverbálních aspektů sledovaných jedinců jsou intraindividuálně rozdílné. Při srovnávání nonverbálních projevů studentek a studentů byly zjištěny rozdíly v jedné čtvrtině sledovaných případů. Rozdíly mezi studenty s vyšší profilací k plavání a studenty, kteří absolvovali pouze povinnou plaveckou výuku, se objevily ve všech případech. Pozitivně hovořily ve prospěch studentů s vyšší profilací k plavání, avšak v případě učitelského střehu, který vnímáme jako projev pasivity studenta, hovořily ve prospěch studentů, kteří absolvovali pouze povinnou plaveckou výuku. Klíčová...
|
|
Negativní emoce v plavecké výuce osob s mentálním postižením
Kovařovic, Vojtěch ; Čechovská, Irena (vedoucí práce) ; Miler, Tomáš (oponent)
Název práce Negativní emoce v plavecké výuce osob s mentálním postižením Cíl práce Cílem této diplomové práce, je prostřednictvím zvolených metod zjistit výskyt negativních emocí spojených s výukou plavání u osob s mentálním postižením. Dalšími cíli je zjistit podstatu výskytu těchto emocí. Výsledkem řízených rozhovorů a následnou syntézou poznatků by mělo být sestavení zásad, které jsou kauzální pro předcházení a porozumění vzniku negativních emocí spojených s plaveckou výukou u osob s mentálním postižením. Výzkumné otázky 1. Zažívají osoby s mentálním postižením ve spojitosti s výukou plavání negativní emoce? 2. Na základě čeho tyto emoce vznikají? 3. Čím lze vzniku těchto emocí předejít? 4. Jakým způsobem, jde tyto emoce pozitivně ovlivňovat? Hypotézy I. V rámci plavecké výuky osob s mentální retardací se setkáváme s negativními emocemi II. Lze zjistit na základě čeho tyto emoce vznikají III. Negativní emoce lze pozitivně ovlivnit IV. V případě pozitivního ovlivnění těchto emocí se zrychlí motorické učení jedince Metody: Polostrukturovaný rozhovor, který bude vyhodnocen na podkladě kvalitativní analýzy, prostřednictvím Zakotvené teorie a Tématické teorie. Výsledky: Výše uvedené hypotézy se podařilo potvrdit, u osob s mentálním postižením vznikají ve spojitosti s výukou plavání negativní emoce....
|
|
Nonverbální projevy v didaktických výstupech studentů UK FTVS v rámci předmětu Teorie a základy didaktiky plavání
Dunajová, Kamila ; Čechovská, Irena (vedoucí práce) ; Miler, Tomáš (oponent)
Název práce: Nonverbální projevy v didaktických výstupech studentů UK FTVS v rámci předmětu Teorie a základy didaktiky plavání Cíle práce: Cílem této diplomové práce je posoudit míru zastoupení vybraných aspektů nonverbálních projevů v didaktických výstupech u studentů UK FTVS a zhodnotit odlišnosti v nonverbálních projevech mezi muži a ženami a mezi studenty s vyšší profilací k plavání a studenty, kteří pouze absolvovali povinnou plaveckou výuku. Metoda: Pro zkoumání vybraného souboru bylo užito metody pozorování a metody analýzy videozáznamu. Zpracování výsledků analýzy videozáznamů je prezentováno v grafech. Výsledky: Metoda videoanalýzy se pro zkoumání projevů studentů v didaktických výstupech jeví jako vhodná. Četnosti vybraných nonverbálních aspektů sledovaných jedinců jsou intraindividuálně rozdílné. Při srovnávání nonverbálních projevů studentek a studentů byly zjištěny rozdíly v jedné čtvrtině sledovaných případů. Rozdíly mezi studenty s vyšší profilací k plavání a studenty, kteří absolvovali pouze povinnou plaveckou výuku, se objevily ve všech případech. Pozitivně hovořily ve prospěch studentů s vyšší profilací k plavání, avšak v případě učitelského střehu, který vnímáme jako projev pasivity studenta, hovořily ve prospěch studentů, kteří absolvovali pouze povinnou plaveckou výuku. Klíčová...
|