Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 4 záznamů.  Hledání trvalo 0.01 vteřin. 
Výuka suprasegmentálních výslovnostních jevů v anglickém jazyce s využitím autentických materiálů
NOVÁKOVÁ, Adéla
Cílem bakalářské práce je obohatit stávající způsoby výuky suprasegmentálních jevů ve výslovnosti anglického jazyka na středních školách se zaměřením na možnosti využití autentických materiálů. V úvodní části se seznámíme s podstatou suprasegmentálních jevů, které v této práci budeme zkoumat. Následně shrneme základní didaktické principy výuky výslovnosti cizího jazyka, přičemž se zaměříme především na výslovnost suprasegmentálních jevů. Dále zmapujeme stávající způsoby prezentace a nácviku suprasegmentálních jevů na základě analýzy cvičení ve vybraných učebnicích anglického jazyka pro střední školy zaměřených na nácvik suprasegmentálních jevů. Terminologicky vymezíme pojem autentický materiál a upřesníme typy autentických materiálů, které jsou využitelné k nácviku výslovnosti cizích jazyků. Následně navrhneme sadu aktivit postavených na základě vybraných autentických materiálů, které obohatí stávající typy cvičení zaměřených na nácvik výslovnosti těchto jevů.
Evolution of teaching strategies for reading in France
Markalousová, Barbora ; Nováková, Sylva (vedoucí práce) ; Klinka, Tomáš (oponent)
Tato práce se zabývá historickým vývojem metodiky osvojování četby ve Francii od počátků vědecké didaktiky po současnost. Je rozdělena do dvou částí, teoretické a praktické. V teoretické části jsou definovány tři základní typy metod četby - syntetická, analytická a analyticko-syntetická. Zaměřujeme se především na problematiku aplikace jednotlivých typů v rámci vzdělávacího procesu, jejich vzájemné porovnání i historický vývoj jejich používání. V praktické části shromažďujeme data týkající se aplikace jednotlivých metod ve výuce v současné době a jejich přijetí u odborné veřejnosti ve Francii. Cílem práce bylo vyhodnotit možnosti aplikace získaných poznatků z didaktiky FLM ve výuce francouzštiny FLE jako cizího jazyka. Klíčová slova: slabičné členění, artikulace promluvového řetězce-na úrovni segmentální, chaîne parlée, rytmická skupina, suprasegmentální rovina, suprasegmentální jevy, čtení, osvojování dovednosti čtení
Nácvik výslovnosti v kontextu výuky němčiny jako dalšího cizího jazyka po angličtině
NECHVÁTALOVÁ, Alena
Bakalářská práce se zabývá nácvikem výslovnosti v kontextu výuky němčiny jako dalšího cizího jazyka po angličtině. Teoretická část práce popisuje především cíle výuky na základní škole dle RVP ZV a jevy na suprasegmentální a segmentální úrovni. Praktickou část práce tvoří výběr slov ze slovníků z učebnic němčiny pro základní školy na úrovni A1, a to z Deutsch mit Max 1 a Super! 1. Z každé z učebnic jsou vybrána taková slova, jejichž výslovnost je v němčině stejná jako výslovnost v angličtině a taková, která mohou žáky pod vlivem angličtiny svádět k výslovnostním chybám. Díky těmto výběrům slov je zjištěn podíl slov se vztahem k angličtině, která se v učebnicích nachází.

Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.