Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 2 záznamů.  Hledání trvalo 0.00 vteřin. 
Hudební činnosti podporující logopedickou prevenci dětí předškolního věku
HOLEJŠOVSKÁ, Ludmila
Bakalářská práce je zaměřena na logopedickou prevenci a rozvoj komunikačních dovedností dětí předškolního věku. K výběru tématu "Hudební činnosti podporující logopedickou prevenci dětí předškolního věku" mě motivovala nejen má velká záliba v hudbě a zpěvu, ale i nepřehlédnutelný nárůst logopedických vad. V dnešní uspěchané době nemá hudba a zpěv v životě tak velký prostor, jako dříve. Domácí zpívání už se stává pouhou výjimkou i přesto, že pro správný vývoj řečových schopností dítěte je činností nenahraditelnou. V teoretické části se zaměřuji na charakteristiku řeči předškolních dětí. Popisuji nejvyskytovanější logopedické vady, jejich prevenci i možnosti jejich prevence pomocí hudebních činností. Praktickou část bakalářské práce tvoří metodický sborník s názvem "S písničkou od podzimu do léta" zaměřený na hudební činnosti a logopedickou prevenci, který jsem sestavila a vyzkoušela v praxi. Součástí je reflexe.
Komunikační kompetence žáků mladšího školního věku s vadami řeči.
BLAHOVCOVÁ, Eliška
Diplomová práce se zabývá komunikačními kompetencemi žáků mladšího školního věku s vadami řeči. Teoretická část charakterizuje vývoj žáka mladšího školního věku, ontogenezi řeči od zrodu dítěte do jeho nástupu do 1. třídy. Dále je zde rozebrána i komunikace a s ní spojené komunikační kompetence. Další část se zaměřuje na vady řeči, jejich rozdělení. Důležité je zmínit i logopedickou prevenci a následný rozvoj komunikačních schopností. Praktická část diplomové práce je zaměřena na výzkum zjištění vlivu vady řeči na úroveň komunikačních kompetencí žáků mladšího školního věku. Tato část se opírá o informace získané prostřednictvím rozhovorů s pedagogy a rodiči vybraných pěti žáků ZŠ logopedické a o analýzu deníků vychovatelek a učitelek. Výsledná data jsou zaznamenána do kazuistik, tabulek a grafů.

Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.