Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 314 záznamů.  1 - 10dalšíkonec  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.01 vteřin. 
Žák s poruchou učení a specifika jeho vzdělávání v odborném učilišti
Jankovičová, Marta
Tato bakalářská práce se zabývá specifickými poruchami učení, zkráceně označovanými SPU. Mezi SPU patří například dyslexie, dysgrafie, dyskalkulie, dysortografie a další. V práci jsou popsány příznaky, projevy a příčiny SPU. Na základě rozhovorů s pedagogy, kteří učí žáky s SPU na odborném učilišti, byly zjištěny jejich přístupy k těmto žákům.
Vzdělávání žáků se specifickými poruchami učení z pohledu pedagogů středních odborných škol
Tomková, Aneta
Bakalářská práce se bude zabývat tématem Vzdělávání žáků se specifickými poruchami učení z pohledu pedagogů středních odborných škol. V teoretické části bude hlavním cílem objasnit pojem specifické poruchy učení, klasifikovat je- jich příčiny a vymezit výskyt těchto poruch. Dále se budu zabývat charakteristikou jednotlivých poruch učení a poskytnu základní informace o reedukaci a možnostech kompenzace. Pozornost se zaměří především na práci pedagogů se žáky se specifickými poruchami učení a v poslední řadě na poradenské služby pro tyto žáky. Cílem praktické části bude zjistit názory a zkušenosti pedagogů související se vzděláváním žáků se specifickými poruchami učení. K naplnění cíle bude použita metoda dotazníkového šetření tedy kvantitativní průzkum. Respondenty budou učitelé středních odborných škol. Výsledky bakalářské práce budou sloužit jako doporučení pro pedagogickou praxi.
Zkušenosti s využitím individuálního vzdělávacího plánu u žáků se specifickými poruchami učení a chování
Žižková, Veronika
Bakalářská práce se věnuje specifickým poruchám učení a chování u žáků na střední škole se zaměřením na jejich individuální vzdělávací plány. Budou rozebrány především zkušenosti s využitím individuálních vzdělávacích plánů u žáků se specifickými poruchami učení a chování. Cílem teoretické části je zmíněné poruchy vymezit, popsat jejich etiologii, symptomy a možnosti reedukace. Podrobněji bude charakterizován individuální vzdělávací plán, konkrétní možnosti jeho tvorby a následné aplikace. Cílem praktické části je shrnout zkušenosti s individuálními vzdělávacími plány u žáků se specifickými poruchami učení a chování z pohledu učitelů. K průzkumu bude využita metoda dotazníkového šetření. Respondenty budou učitelé středních škol, kteří vypracovávají individuální vzdělávací plán. Získané výsledky budou vyhodnoceny deskriptivní statistikou a následně interpretovány.
Kompenzace dyslexie v podmínkách střední školy
Buchtová, Lucie
Bakalářská práce se zabývá specifickými poruchami učení u žáků střední školy. Část teoretická je zaměřena na definování jednotlivých poruch, dále etiologii, diagnostiku, symptomy, reedukaci a kompenzaci. Jsou zmíněny také organizace, které pomáhají osobám se specifickými poruchami učení. Praktická část je realizovatelná ve formě kvalitativního výzkumu. Výzkum se věnuje případové studii-kazuistice studentky ve věku 21 let. Dílčí metody jsou pozorování, rozhovor, anamnéza, dotazník a analýza výsledků činnosti. Cílem teoretické části je zjištění nejnovějších poznatků v oblasti specifických poruch učení. Cílem praktické části je vypracování případové studie-kazuistiky, která je zaměřena na všechny stupně vzdělávání a s důrazem na rodinu.
Zkušenosti učitelů se vzděláváním žáků se specifickými poruchami učení v prostředí SŠ
Zoubková, Jana
Bakalářská práce pojednává o tématu Zkušenosti učitelů se vzděláváním žáků se specifickými poruchami učení v prostředí středních škol. Cílem je zjistit, jaké možnosti vzdělávání mají žáci s poruchami učení na středních školách a jak k výuce těchto žáků přistupují jejich učitelé. Práce je rozdělena do dvou částí. Teoretická část popisuje problematiku specifických poruch učení tak, aby byla zřejmá jejich charakteristika, členění, příčiny vzniku, příznaky a možnosti diagnózy. Zásadním aspektem je zde oblast vzdělávání žáků se specifickými poruchami učení, kterou vymezuje a ovlivňuje daná legislativa, podpůrná opatření či individuální vzdělávací plán. Metodami použitými pro zpracování teoretické části jsou analýza a syntéza, kterým byly podrobeny literární, internetové zdroje a příslušná legislativa. Cílem praktické části je zjistit aktuální postoje a zkušenosti učitelů středních škol k problematice vzdělávání žáků se specifickými poruchami učení, jaká je jejich spolupráce se specifickými složkami poradenského systému, se samotnými žáky i jejich rodiči. K naplnění cíle bude sloužit průzkum, založený na kvantitativní metodě dotazníkového šetření. Respondenty budou pedagogové vybraných středních škol. Výsledky a získaná data z průzkumu poslouží také jako doporučení pro pedagogickou praxi.
Postoj učitelů k žákům se specifickými poruchami učení
Šiborová, Hana
Bakalářská práce pojednává o specifických poruchách učení u žáka na středním odborném učilišti. Je zaměřena především na postoj učitelů k žákům se specifickými poruchami učení s vadou řeči a dále formulováno na konkrétního žáka. Práce je rozdělena na dvě části. Cílem teoretické části bakalářské práce je definovat základní specifické poruchy učení, etiologie a diagnostika. Dále popisuje vzdělávání žáků se specifickými poruchami učení, jejich reedukaci, legislativu, pedagogicko-psychologické poradny, na konkrétní poruchy vývoje vad řeči, logopedii a logopedickou prevenci. Metody použité pro zpracování teoretické části je studium odborných literárních zdrojů, posléze jejich analýza, srovnání a syntéza. V praktické části bakalářské práce je hlavním cílem zjistit postoj učitelů k žákům se specifickými poruchami učení. Bude použit kvalitativní výzkum. V tomto průzkumu se bude opírat o konkrétní případovou studii. Nástrojem sběru dat tvoří polo-strukturované rozhovory navrženy pro účel průzkumu. Respondenty budou dva učitelé teoretického a dva odborného vyučování na středním odborném učilišti. Analýza dat je zpracována pomocí otevřeného kódování a následnou kategorizací.
Vzdělávání žáků se specifickými poruchami učení na SŠ z pohledu učitelů
Sýkorová, Iva
Bakalářská práce se bude zabývat vzděláváním žáků se specifickými poruchami učení na SŠ z pohledu učitelů. Cílem teoretické části bude definovat specifické po-ruchy učení, klasifikovat jejich příčiny vzniku, symptomy, možnosti diagnostiky, pomoc a nápravu. Dále bude vymezen legislativní rámec a jeho nové inovace ve vzdělávání žáků se speciálními vzdělávacími potřebami. Pozornost se zaměří také na práci pedagogů se žáky se specifickými poruchami učení, způsoby komunikace s nimi a spolupráci s asistentem pedagoga. Pro zpracování teoretické části baka-lářské práce bude použita analýza a syntéza odborných literárních zdrojů se za-měřením na problematiku žáků se specifickými poruchami učení a chování. V praktické části bude cílem zjistit, zda mají učitelé dostatek informací o poru-chách učení, zda žáci z jejich pohledu zvládají vzdělávání, jaké výukové metody upřednostňují, jaká je spolupráce s odborníky. K naplnění cíle bude použita meto-da dotazníkového šetření tedy kvantitativní průzkum. Respondenty budou učitelé dvou středních škol, konkrétně půjde o Střední školu gastronomickou Adolpha Kolpinga a Střední školu potravinářskou a služeb Brno, Charbulova, kde mají zku-šenosti se vzděláváním žáků s poruchami učení. Data z dotazníků budou vyhod-nocena pomocí deskriptivní statistiky. Závěry dotazníkového šetření budou sloužit jako základ pro vypracování Doporučení pro pedagogickou praxi.
Specifické poruchy učení v podmínkách středních škol
Zatloukalová, Martina
Tato bakalářská práce se zabývá povědomím žáků středních škol o specifických poruchách učení. Teoretická část práce je zaměřena na charakteristiku specifických poruch učení a terminologii s tímto související. Popisuje její příčiny a klasifikaci. Dále popisuje projevy jednotlivých poruch učení, symptomy a jejich diagnostiku. Zmíněna bude také výchova a vzdělání dětí se specifickými poruchami učení s ohledem na období adolescence. Metodou teoretické části je studium odborných literárních zdrojů, tvorba výpisků a jejich analýza, syntéza a srovnávání. Cílem praktické části je zhodnocení znalostí žáků středních škol o specifických poruchách učení, do jaké hloubky mají vědomosti o specifických poruchách učení a také jak jsou žáci se specifickými poruchami učení hodnoceni učiteli a vnímáni ostatními spolužáky. Pro šetření bude použita metoda dotazníku, respondenty budou žáci vybraných SŠ. Data získaná dotazníkovým šetřením budou analyzována a vyhodnocena jednoduchými statistickými metodami. Na závěr budou formulovány konkrétní doporučení, vyplývající z šetření.

Národní úložiště šedé literatury : Nalezeno 314 záznamů.   1 - 10dalšíkonec  přejít na záznam:
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.