Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 3 záznamů.  Hledání trvalo 0.00 vteřin. 
Tourism development in the region of Central and Eastern Europe
Vlaháčová, Lucia ; Jarolímková, Liběna (vedoucí práce) ; Kvítková, Zuzana (oponent)
Cílem diplomové práce je zhodnocení vývoje mezinárodního cestovního ruchu v subregionu Střední a východní Evropa, a to od roku 1990 až do současnosti a následné odhadnutí jeho budoucích trendů. Tyto cíle jsou dosaženy sledováním hlavních ukazatelů mezinárodního turismu a analýzou vybraných selektivních podmínek rozvoje tohoto odvětví. Posouzením sekundárních dat a analýzou závislosti vybraných ukazatelů práce hodnotí míru naplnění hypotézy, kterou si stanovila. Zaměřuje se tak na objektivní část selektivních předpokladů rozvoje cestovního ruchu. V závěru je dokázána silná závislost mezi zkoumanými proměnnými a jsou uvedeny faktory, kterým práce přisuzuje největší vliv na budoucí rozvoj turismu v subregionu.
Možné přístupy k měření společenského pokroku: nad návrhy Stiglitzovy komise
Stanislavová, Barbora ; Mazouch, Petr (vedoucí práce) ; Fischer, Jakub (oponent)
Cílem mé práce, po shromáždění a prostudování dostupné literatury, je popsat, jak je možné měřit sociální pokrok, jaké indikátory tohoto pojmu můžeme použít, jaké jsou jejich nevýhody a zmíním návrhy na jejich zlepšení či vytvoření nových, komplexnějších indikátorů, které doporučuje tzv. Stiglitzova komise. Krátkou kapitolu také věnuji shrnutí Stigitzova života. Zároveň se věnuji zejména pojmům HDP, kvalita života a trvale udržitelný rozvoj, k jejichž odhadům chce Komise najít natolik komplexní indikátor, který by poskytoval všechny potřebné údaje o těchto pojmech. Ve své práci se rovněž snažím vystihnout nejdůležitější nedostatky, které Komise vnímá, ohledně hrubého domácího produktu.
Hodnotová orientace adolescentů
PAVLŮ, Blanka
Tato diplomová práce se zabývá problematikou hodnotové orientace současných adolescentů. Skládá se ze dvou částí: 1. Teoretická část navazuje na současnou literaturu a vysvětluje pojmy dospívání, adolescence, sociální vývoj, emocionalita, identita, hodnotová orientace a sebepojetí. Dále vymezuje období adolescence. Blíže se věnuje i sociálním a psychologickým charakteristikám adolescentů. Práce také krátce popisuje systém současných středních škol. Poslední bod teoretické části se zaměřuje na porovnání determinantů vývoje osobnosti a jejich vlivu na formování hodnot u dospívající mládeže v období adolescence. 2. Praktická část se opírá o interpretaci výsledků výzkumného šetření, které bylo provedeno u současných maturantů formou dotazníku. Cílem výzkumu bylo zjistit hodnotové orientace současných adolescentů. Praktická část podává také informace o hodnotových žebříčcích respondentů. Výsledky šetření jsou prezentovány jak celkově, tak jednotlivě, tzn., dle pohlaví, takže vzniká prostor pro srovnávání mezi chlapci a dívkami.

Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.