Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 4 záznamů.  Hledání trvalo 0.01 vteřin. 
Muzikálový projekt jako prostředek seberealizace nadaných gymnaziálních studentů
Borůvková, Markéta
Disertační práce se zabývá možnostmi, způsoby a formami sebeuplatnění nadaných gymnaziálních studentů v rámci realizace muzikálového projektu na víceletém gymnáziu (konkrétně se jedná o nastudování muzikálového díla Evita realizované na Matičním gymnáziu Ostrava, p.o.). Práce zjišťuje, zda muzikálový projekt vedený v tomto školním prostředí je vhodným prostředkem pro seberealizaci nadaných gymnaziálních studentů, a dále stanovuje, jakým způsobem se seberealizace těchto subjektů uskutečňuje, kterých oblastí se týká a v neposlední řadě, co představuje u takto nadaných studentů motivační a iniciační stimuly pro činnost v rámci projektu a aktivní spolupráci na něm. V teoretické části vychází text z vymezení základní terminologie vtahující se k problematice nadání, jeho typologie a specifikace výuky a výchovy nadaných jedinců. Text se dále zaměřuje na potenciál muzikálu jako žánru a shrnuje předpoklady, pro které se muzikál jako syntetická forma integrující několik uměleckých složek může stát vhodným materiálem k projektovému způsobu výuky v prostředí školy. Výzkumná část disertační práce postavená na originálním exploračním šetření vychází z realizace konkrétního muzikálového díla provedeného v rámci projektové výuky na víceletém gymnáziu. V první fázi šetření provádí a zpracovává nominaci jedinců...
Muzikálový projekt jako prostředek seberealizace nadaných gymnaziálních studentů
Borůvková, Markéta
Disertační práce se zabývá možnostmi, způsoby a formami sebeuplatnění nadaných gymnaziálních studentů v rámci realizace muzikálového projektu na víceletém gymnáziu (konkrétně se jedná o nastudování muzikálového díla Evita realizované na Matičním gymnáziu Ostrava, p.o.). Práce zjišťuje, zda muzikálový projekt vedený v tomto školním prostředí je vhodným prostředkem pro seberealizaci nadaných gymnaziálních studentů, a dále stanovuje, jakým způsobem se seberealizace těchto subjektů uskutečňuje, kterých oblastí se týká a v neposlední řadě, co představuje u takto nadaných studentů motivační a iniciační stimuly pro činnost v rámci projektu a aktivní spolupráci na něm. V teoretické části vychází text z vymezení základní terminologie vtahující se k problematice nadání, jeho typologie a specifikace výuky a výchovy nadaných jedinců. Text se dále zaměřuje na potenciál muzikálu jako žánru a shrnuje předpoklady, pro které se muzikál jako syntetická forma integrující několik uměleckých složek může stát vhodným materiálem k projektovému způsobu výuky v prostředí školy. Výzkumná část disertační práce postavená na originálním exploračním šetření vychází z realizace konkrétního muzikálového díla provedeného v rámci projektové výuky na víceletém gymnáziu. V první fázi šetření provádí a zpracovává nominaci jedinců...
Strategie harmonizace pracovního a rodinného života vysokoškolsky vzdělaných žen v počátcích jejich kariéry.
Dvořáček, Pavel ; Kiczková, Zuzana (vedoucí práce) ; Kobová, Ĺubica (oponent)
Téma své diplomové práce harmonizace pracovního a rodinného života vysokoškolsky vzdělaných žen v počátcích jejich kariéry a současně v době, kdy pečovaly o malé děti ve věku do pěti let, jsem si vybral pro jeho aktuálnost, ale i proto, že se mě bezprostředně týká. Analýzu svého kvalitativního feministického výzkumu jsem založil na teorii moci, tak jak o ní pojednává Foucault a Butler. Zajímaly mě původní rodiny mých komunikačních partnerek, s kterými jsem vedl rozhovory. Rodiny, v nichž ony vyrůstaly a v nichž získávaly své socializační návyky. V rámci tohoto socializačního procesu pak to, jakým působením moci byly v těchto rodinách vystaveny při uplatňování zažitých genderových stereotypů založených na patriarchálním uspořádání naší společnosti a zvýhodnění jednoho pohlaví nad druhým. Dále se pak předmětem mého zkoumání staly současné rodiny a mocenské vztahy, v rámci kterých se odehrává proces harmonizace pracovního a rodinného života mých komunikačních partnerek v soukromém a veřejném prostoru, a to, jak se v nich projevují socializační návyky získané v dětství. Důležité pro mé rozhovory a můj feministický výzkum bylo přistupovat ke komunikačním partnerkám jako k subjektům, a tak upřednostnit mezi mnou coby tazatelem a komunikační partnerkou subjekt-subjektový vztah před běžně aplikovaným...
Psychoterapeutické aspekty autorské tvorby
MIKULOVÁ, Renáta
Bakalářská práce je o autorské tvorbě, která je zde pojata jako možná psychoterapeutická metoda. Cílem bylo zjistit, jestli se psaní textů a jejich následné veřejné čtení dá využít v oblasti psychoterapie. Dalším cílem práce bylo zjistit a popsat vztahy, které může mít člověk k autorské tvorbě a jaký má pro člověka jeho tvorba smysl. Autorka se dále zabývala vnitřními i vnějšími vlivy, které ovlivňují autora. Práce je rozdělena do dvou částí. V teoretické části je popsána autorská tvorba jako taková, fenomén hry a oblast psychoterapie. Blíže je zde popsána oblast narativní a expresivní psychoterapie, zejména pak dramaterapie, poetoterapie, biblioterapie, terapie pohádkou a terapie hrou. Dále jsou zde shrnuty dosavadní poznatky o autorské tvorbě, včetně výzkumů provedených na Jihočeské univerzitě. Praktickou část tvoří kvalitativní studie, která je rozdělena do dvou částí. První část tvoří rozbor polostrukturovaných rozhovorů, druhou částí je analýza studentských sebereflexí. V závěru je porovnání a shrnutí výsledků výzkumu v komparaci s vlastní případovou studií autorky. Předmětem diskuze je využití autorské tvorby v rámci expresivní psychoterapie.

Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.