|
Preliminary Design of a Small Two Seat Helicopter
Junas, Milan ; Rozehnal,, Dalibor (oponent) ; Petrásek, Miloslav (vedoucí práce)
The thesis deals the preliminary draft of the small two-seat helicopter with a piston engine. The aim of the thesis is not to propose a helicopter across the extent of the problems. Therefore we have chosen only selected issues which can be managed in the range of work. The introduction is focused on defining the general requirements imposed on proposed helicopter, formulating the basic conceptual and structural design according to the building regulation the relevant category. These ranges create a based assumption for right evaluation of the statistical analysis of the helicopters of the same or very near parameters category. Subsequently, there were defined the basic parameters of the proposed helicopter which make possible to solve the performance characteristics in the vertical and backward flight. The work is also focused on design of the rotor head of main rotor for the proposed helicopter, the definition of load acting on the rotor head, waving analysis and calculation of centrifugal forces acting on the main rotor blades. The design of the rotor head and also the helicopter as a whole will be graphically processed in the program Dassault Systemes Catia.
|
|
Návrh nového typu obvodového závěsu pro lopatky parní turbíny
Vrbický, Jiří ; Petruška, Jindřich (oponent) ; Polzer, Stanislav (vedoucí práce)
Tato práce se zabývá návrhem nového typu obvodového závěsu rotorových lopatek posledního stupně parní turbíny a následnou deformačně-napěťovou analýzou pomocí MKP, která byla provedena jak s monotónním, tak i s cyklickým zatěžováním. V rámci práce byly vytvořeny dva nové návrhy geometrie, které vycházely z již existujícího a provozovaného konstrukčního řešení šikmého závěsu typu dvojité T. Na původní konstrukci závěsu byla provedena deformačně-napěťová MKP analýza. Její výsledky posloužily k provedení konstrukčních změn, jejichž cílem bylo zvýšení únosnosti a životnosti nových druhů závěsů.
|
|
Analýza frekvenčního naladění lopatek oběžného kola parní turbíny
Krejčí, Jaroslav ; Chromek, Lukáš (oponent) ; Lošák, Petr (vedoucí práce)
Diplomová práce se zabývá modální analýzou lopatky oběžného kola parní turbíny. Tato analýza je provedena za účelem zjistit frekvenční naladění lopatky, aby bylo možné predikovat nebezpečné otáčky turbíny. Nejprve je popsána řešená problémová situace. Za ní následuje rešeršní studie, která se zaměřuje na popis parních turbín a především na problém dynamiky rotorových soustav a také na určení modálních vlastností soustavy pomocí experimentu. Poté je provedeno řešení problému pomocí výpočtového modelování. Výsledky výpočtu jsou podrobně analyzovány pro různé varianty délky lopatky pomocí Campbellova diagramu. Z těchto výsledků je sestaven celkový diagram závislosti nebezpečných otáček turbíny na délce lopatky. Výsledky řešení problému jsou verifikovány pomocí experimentu, jímž jsou také stanoveny koeficienty proporcionálního tlumení. Na závěr je určena optimální varianta délky lopatky pro daný provozní stav.
|
|
Preliminary Design of a Small Two Seat Helicopter
Junas, Milan ; Rozehnal,, Dalibor (oponent) ; Petrásek, Miloslav (vedoucí práce)
The thesis deals the preliminary draft of the small two-seat helicopter with a piston engine. The aim of the thesis is not to propose a helicopter across the extent of the problems. Therefore we have chosen only selected issues which can be managed in the range of work. The introduction is focused on defining the general requirements imposed on proposed helicopter, formulating the basic conceptual and structural design according to the building regulation the relevant category. These ranges create a based assumption for right evaluation of the statistical analysis of the helicopters of the same or very near parameters category. Subsequently, there were defined the basic parameters of the proposed helicopter which make possible to solve the performance characteristics in the vertical and backward flight. The work is also focused on design of the rotor head of main rotor for the proposed helicopter, the definition of load acting on the rotor head, waving analysis and calculation of centrifugal forces acting on the main rotor blades. The design of the rotor head and also the helicopter as a whole will be graphically processed in the program Dassault Systemes Catia.
|
|
Návrh nového typu obvodového závěsu pro lopatky parní turbíny
Vrbický, Jiří ; Petruška, Jindřich (oponent) ; Polzer, Stanislav (vedoucí práce)
Tato práce se zabývá návrhem nového typu obvodového závěsu rotorových lopatek posledního stupně parní turbíny a následnou deformačně-napěťovou analýzou pomocí MKP, která byla provedena jak s monotónním, tak i s cyklickým zatěžováním. V rámci práce byly vytvořeny dva nové návrhy geometrie, které vycházely z již existujícího a provozovaného konstrukčního řešení šikmého závěsu typu dvojité T. Na původní konstrukci závěsu byla provedena deformačně-napěťová MKP analýza. Její výsledky posloužily k provedení konstrukčních změn, jejichž cílem bylo zvýšení únosnosti a životnosti nových druhů závěsů.
|
|
Analýza frekvenčního naladění lopatek oběžného kola parní turbíny
Krejčí, Jaroslav ; Chromek, Lukáš (oponent) ; Lošák, Petr (vedoucí práce)
Diplomová práce se zabývá modální analýzou lopatky oběžného kola parní turbíny. Tato analýza je provedena za účelem zjistit frekvenční naladění lopatky, aby bylo možné predikovat nebezpečné otáčky turbíny. Nejprve je popsána řešená problémová situace. Za ní následuje rešeršní studie, která se zaměřuje na popis parních turbín a především na problém dynamiky rotorových soustav a také na určení modálních vlastností soustavy pomocí experimentu. Poté je provedeno řešení problému pomocí výpočtového modelování. Výsledky výpočtu jsou podrobně analyzovány pro různé varianty délky lopatky pomocí Campbellova diagramu. Z těchto výsledků je sestaven celkový diagram závislosti nebezpečných otáček turbíny na délce lopatky. Výsledky řešení problému jsou verifikovány pomocí experimentu, jímž jsou také stanoveny koeficienty proporcionálního tlumení. Na závěr je určena optimální varianta délky lopatky pro daný provozní stav.
|
| |
| |
| |
| |