Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 1 záznamů.  Hledání trvalo 0.01 vteřin. 
Význam arteterapie u dětí v Klokánku
PEKÁRKOVÁ, Markéta
Předkládaná bakalářská práce je členěna na teoretickou a praktickou část. Vzhledem k tématu práce se v teoretické části pozornost věnuje významu rodiny pro psychický vývoj dítěte. Dále je popisována problematika dětí a dospívajících, kteří vyrůstají v náhradní rodinné péči. Jelikož jsou v praktické části sledovány děti ze zařízení Klokánek, které je určeno především pro děti ohrožené špatným zacházením, věnuje se teoretická část práce následně syndromu CAN a psychické deprivaci. V posledním, třetím oddíle, teoretické části jsou popisovány projevy syndromu CAN a psychické deprivace ve výtvarné tvorbě dětí. Oddíl se věnuje arteterapeutické práci s dětmi, které prožily trauma, a popisuje některé arteterapeutické metody pro práci s touto skupinou. Teoretická část je uzavřena popisem tzv. "rožnovské interpretační arteterapie", na základě které diplomantka arteterapeuticky v Klokánku působila. V praktické části diplomantka popisuje svou přímou arteterapeutickou práci s dětmi v Klokánku. Obrázkovou produkci dětí hodnotí podle "rožnovského" přístupu, přičemž jako pomůcku užívá Cognetem navržený formulář pro hodnocení výtvarné produkce. Na základě své práce diplomantka hodnotí arteterapii v zařízení typu Klokánek jako velmi přínosnou formu podporující terapie a jako doplňkovou k psychodiagnostice

Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.