Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 4 záznamů.  Hledání trvalo 0.01 vteřin. 
Rozpočtové určení daní
Grůšová, Markéta ; Sedmihradská, Lucie (vedoucí práce) ; Gajdošová, Eva (oponent)
Tato práce se zabývá vlivem novely rozpočtového určení účinné od 1. 1. 2013 na příjmy obcí. Cílem mé práce je zjistit, zda novela č. 295/2012 Sb., zákona č. 243/2000 Sb., zvýšila průměrné příjmy středně velkým obcím. Za předpokladu, že se těmto obcím příjmy zvýšily, chci dále ověřit, zda toto navýšení mělo vliv na průměrné příjmy velkých a malých obcí. Pro zjednodušení provádím výpočty pouze u daně z příjmů fyzických osob. V první kapitole popisuji vývoj přerozdělování daňových příjmů mezi obce od roku 1993. V druhé kapitole zjišťuji, jakým způsobem se novela projevila na příjmech obcí z daně z příjmů fyzických osob. V další kapitole se zabývám, zda možná změna příjmů pro obce z daně z příjmu fyzických osob byla způsobena změnou v přerozdělení daně z podnikání fyzických osob. V poslední kapitole ještě zjišťuji vliv novely na příjmy obcí v rámci jednotlivých krajů.
Místní poplatky ve vybrané obci
Lysáková, Jana ; Sedmihradská, Lucie (vedoucí práce) ; Kubík, Rudolf (oponent)
Místní poplatky jsou jedním z daňových příjmů, které mohou obce samy částečně ovlivnit. Obce mají u místních poplatků fiskální pravomoc, takže samy rozhodují, který poplatek budou na svém území vybírat. Mohou však zavézt pouze poplatky uvedené v zákoně 565/1990 Sb., o místních poplatcích. Místními poplatky ve dvou vybraných obcích se zabývám proto, abych zjistila, jak mohou ovlivnit příjmy malých měst a jak s nimi města nakládají. Cílem práce je analyzovat místní poplatky z pohledu všech jejich náležitostí, tedy vyhlášek, sazeb a výnosů, až po nákladovost jednotlivých poplatků. V první části se zabývám teorií místních poplatků, legislativou a příjmy obcí v ČR. Ve druhé části analyzuji místní poplatky města Brumov-Bylnice a jejich vývoj v letech 2004-2009. Ve třetí části provádím komparaci Brumova-Bylnice s městem Slavičín. V závěrečné čtvrté části analyzuji nákladovost výběru místních poplatků, abych na cvičném modelu ukázala, které poplatky jsou fiskálně výhodné a které mají naopak spíše stimulační funkci. Po provedení analýzy docházím k závěru, že výnosy z místních poplatků jsou v rámci daňových a celkových příjmů obcí zanedbatelnou položkou, ale přesto jsou to příjmy potřebné a do jisté míry i nutné.
Daň z nemovitostí ve vybraných obcích
Čepičková, Marie ; Sedmihradská, Lucie (vedoucí práce) ; Sedmihradská, Lucie (oponent)
Tato práce se zabývá dopady novely zákona o dani z nemovitostí, a to s důrazem na změny v příjmech osmi měst bývalého táborského okresu, které jsou spojené se zavedením místního koeficientu. V první části je pomocí odborné literatury a zákonů stručně zpracované zadané téma práce a jsou zde uvedené změny, které v souvislosti s novelou nastaly. Druhá část práce obsahuje analýzu daňových a celkových příjmů, a to převážně jejich vztah k výnosům daně z nemovitostí. Údaje získané z databáze ARIS jsou zde porovnané s informacemi z vyhlášek měst a dotazníků, které zástupci měst vyplnili. V poslední části práce jsou podrobně analyzované výnosy daně z nemovitostí měst Soběslav a Sezimovo Ústí a naznačené možné dopady zavedení místního koeficientu. Ukázalo se, že všechna města nově využila některé z možností pro zvýšení výnosu daně z nemovitostí. V Soběslavi, Veselí nad Lužnicí a Mladé Vožici došlo ke změně základních korekčních koeficientů podle počtu obyvatel. Města Tábor, Soběslav, Sezimovo Ústí, Bechyně a Chýnov využila možnosti zavést místní koeficient ve výši dva, přičemž všechna města počítají v budoucnosti s přehodnocením situace.
Predikce příjmů obecních rozpočtů
Radilová, Marcela ; Sedmihradská, Lucie (vedoucí práce) ; Sedmihradská, Lucie (oponent)
Předmětem mé bakalářské práce je predikce příjmů obecních rozpočtů. Tuto problematiku zkoumám na příkladu rozpočtu zvolené obce, tou je město Humpolec. Cílem mé bakalářské práce je charakterizovat přípravu příjmové strany rozpočtu a zhodnotit vhodnost vybraných metod predikce. Mezi tyto metody patří klouzavý průměr, exponenciální vyrovnání, průměrný přírůstek, regresní analýza a samotný expertní odhad města Humpolec, který je již daný v rozpočtu. Při výpočtu predikcí daňových příjmů města Humpolec jsem dospěla ke zjištění, že ne u všech příjmů se nejvíce jako metoda predikce hodí expertní odhad města. Expertní odhad města je nejpřesnější pouze pro všechny druhy daně z příjmů fyzických osob a pro daň z příjmů právnických osob placenou obcemi. Pro daň z přidané hodnoty a pro daň z příjmů právnických osob by bylo vhodnější použití regresní analýzy. Pouze pro poplatky vyšla nejlépe metoda průměrného přírůstku. U daně z nemovitostí je to trochu složitější, protože vzhledem k velmi podobným výším daně v jednotlivých letech "nezvítězila" jednoznačně ani jedna z metod. Pro tento druh příjmů by město Humpolec mohlo zůstat u expertního odhadu, který doposud používá, nebo by mohlo použít regresní analýzu. Jednu metodu predikce nelze použít pro všechny druhy daňových příjmů.

Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.