Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 4 záznamů.  Hledání trvalo 0.00 vteřin. 
Paralela mezi konceptem díla v architektuře a hudbě
Lukačovič, Markéta ; Petelen, Ivan (oponent) ; Kyselka, Mojmír (oponent) ; Koleček, Ivan (oponent) ; Drápal, Jaroslav (vedoucí práce)
Dizertační práce je zaměřena na porovnání konceptu tvorby v hudbě a architektuře, hledání jejich souvislostí a možného prolínání obou umění. Hlavním těžištěm práce je hledání paralely mezi kompozicemi hudby a architektury, tedy mezi jejími vlastnostmi, kompozičními prostředky a postupy. Metodami zpracování tématu byli analýzy hudebních a architektonických materiálů, jak knih, časopisů, internetových článků, tak zvukových nahrávek a realizací staveb, materiálů tykajících se akustiky, psychologie vnímání a estetiky, čerpání z vlastních zkušeností a poznatků z oblasti hudby a architektury a kompoziční experiment. Výsledkem dizertační práce jsou teoretické závěry objasňující dané téma a praktický experiment v podobě analýzy hudební skladby a převedení jejích kompozičních postupů do architektonického projektu.
Paralela mezi konceptem díla v architektuře a hudbě
Lukačovič, Markéta ; Petelen, Ivan (oponent) ; Kyselka, Mojmír (oponent) ; Koleček, Ivan (oponent) ; Drápal, Jaroslav (vedoucí práce)
Dizertační práce je zaměřena na porovnání konceptu tvorby v hudbě a architektuře, hledání jejich souvislostí a možného prolínání obou umění. Hlavním těžištěm práce je hledání paralely mezi kompozicemi hudby a architektury, tedy mezi jejími vlastnostmi, kompozičními prostředky a postupy. Metodami zpracování tématu byli analýzy hudebních a architektonických materiálů, jak knih, časopisů, internetových článků, tak zvukových nahrávek a realizací staveb, materiálů tykajících se akustiky, psychologie vnímání a estetiky, čerpání z vlastních zkušeností a poznatků z oblasti hudby a architektury a kompoziční experiment. Výsledkem dizertační práce jsou teoretické závěry objasňující dané téma a praktický experiment v podobě analýzy hudební skladby a převedení jejích kompozičních postupů do architektonického projektu.
Využití metod dramatické výchovy pro rozvoj emoční inteligence
Mecová, Lucie ; SEDLÁČEK, Martin (vedoucí práce) ; MACHKOVÁ, Eva (oponent)
Předložená diplomová práce se zabývá konceptem emoční inteligence a jeho průniky s dramatickou výchovou. Sumíruje poznatky z teorií emocí a využívá jich k pedagogické práci s cílem rozvoje emoční inteligence. Práce je členěna do čtyř základních kapitol. V první kapitole s názvem emoční inteligence, jsou vysvětleny odborné pojmy a koncepty emoční inteligence, další kapitolou jsou teorie emocí a jejich vztah k dramatické výchově, třetí kapitola je věnována pojmům dramatické výchovy a v poslední kapitole konkrétnímu návrhu a realizaci pedagogického programu. Kromě konkrétních témat a situací směřujících k emočnímu rozvoji přináší práce i konkrétní zkušenosti a vyhodnocení pedagogického experimentu
Krize dětského výtvarného projevu a možnosti jejího překonávání.
FLAŠKOVÁ, Eliška
Práce se zaměřuje na poznání výtvarné krize, hledá její příčiny a možnosti, jak jí preventivně předcházet. Teoretická část přibližuje výtvarný projev žáka středního školního věku. Informuje, k jakým změnám v myšlení u něj dochází, když ztvárňuje skutečnost na dvourozměrném médiu. Získané poznatky vedou k vysvětlení, proč je patrný častý výskyt krizových jevů v tvorbě žáka právě tohoto věku. Následující návrhy od Zdeňka Hosmana, Věry Roeselové a dalších autorů doplňují práci, jak lze výtvarné krizi předejít. Praktická část se odvíjí od zkoumání snahy žáka přiblížit se svou výtvarnou studií viděné skutečnosti. Cílem metodické řady ?Zobrazení trojrozměrnosti? je rozvíjet u dítěte zájem i schopnost skutečnost studovat, dovést jej k vnímání podstatných znaků pro správné výtvarné řešení objektů. Soubor vybraných aktivit si klade za cíl inspirovat pedagogy k dalším možným aktivitám směřujícím k eliminaci krizových jevů v žákově výtvarném vyjadřování.

Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.