Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 4 záznamů.  Hledání trvalo 0.00 vteřin. 
Rozbor psychických dovedností a psychologické přípravy u profesionálních tenistů
Pavluv, Richard ; Kočíb, Tomáš (vedoucí práce) ; Carboch, Jan (oponent)
Název: Rozbor psychických dovedností a psychologické přípravy u profesionálních tenistů Cíle: Cílem diplomové práce je zjištění a rozbor úrovně mentálních dovedností. Dále objasnění, jaké techniky z oblasti mentálního tréninku používají profesionální tenisté. Metody: V diplomové práci byl využit kvalitativní typ výzkumu. Jedná se o případovou studii sedmi profesionálních hráčů tenisu. Použity byly následující metody: strukturovaný rozhovor s otevřenými otázkami, zúčastněné pozorování a analýza dokumentů. Výsledky: Výsledným zjištěním této práce je, že vrcholoví tenisté mají různou úroveň mentálních dovedností. Můžeme konstatovat, že čím výše postavený tenista, tím lepší výsledky v oblasti psychologické přípravy vykazoval. Zároveň můžeme říct, že výrazně lepší výsledky se objevily u hráčů, kteří se umístili na lepším než padesátém místě dle žebříčku ATP. Klíčová slova: Mentální dovednosti, mentální trénink, psychologická příprava
Využití psychologické přípravy u muzikálových tanečníků
Cichra, Matěj ; Harbichová, Ivana (vedoucí práce) ; Panská, Šárka (oponent)
Název: Využití psychologické přípravy u muzikálových tanečníků Cíle: Cílem práce je popsat jednotlivé psychologické dovednosti muzikálových tanečníků, zjistit využití těchto dovedností a posoudit zda je míra jejich využití závislá na vzdělání, pohlaví, věku a délce praxe tanečníka. Metody: Práce má charakter empiricko-teoretického šetření s využitím prvků kvantitativního výzkumu. Výzkumný soubor tvořilo N = 30 muzikálových tanečníků, kterým byl administrován dotazník TOPS, zjišťující využívání psychologických dovedností u sportovců. Za využití Pearsonova korelačního koeficientu byl hodnocen vztah mezi využíváním psychologických dovedností, věkem a délkou praxe sledovaných osob. Sledovány byly rovněž rozdíly s ohledem na pohlaví a vzdělání v oboru. Výsledky: Dosažené výsledky neprokázaly jednoznačnou závislost mezi využíváním psychologických dovedností, věkem a délkou praxe sledovaných osob. Komparace skórů psychologických dovedností žen a mužů, studovaných a nestudovaných tanečníků v oboru odhalily častější využívání těchto dovedností u žen a studovaných tanečníků v oboru. Klíčová slova: psychologické dovednosti, TOPS, muzikálový tanečník
Využití psychologické přípravy u muzikálových tanečníků
Cichra, Matěj ; Harbichová, Ivana (vedoucí práce) ; Panská, Šárka (oponent)
Název: Využití psychologické přípravy u muzikálových tanečníků Cíle: Cílem práce je popsat jednotlivé psychologické dovednosti muzikálových tanečníků, zjistit využití těchto dovedností a posoudit zda je míra jejich využití závislá na vzdělání, pohlaví, věku a délce praxe tanečníka. Metody: Práce má charakter empiricko-teoretického šetření s využitím prvků kvantitativního výzkumu. Výzkumný soubor tvořilo N = 30 muzikálových tanečníků, kterým byl administrován dotazník TOPS, zjišťující využívání psychologických dovedností u sportovců. Za využití Pearsonova korelačního koeficientu byl hodnocen vztah mezi využíváním psychologických dovedností, věkem a délkou praxe sledovaných osob. Sledovány byly rovněž rozdíly s ohledem na pohlaví a vzdělání v oboru. Výsledky: Dosažené výsledky neprokázaly jednoznačnou závislost mezi využíváním psychologických dovedností, věkem a délkou praxe sledovaných osob. Komparace skórů psychologických dovedností žen a mužů, studovaných a nestudovaných tanečníků v oboru odhalily častější využívání těchto dovedností u žen a studovaných tanečníků v oboru. Klíčová slova: psychologické dovednosti, TOPS, muzikálový tanečník
Úroveň psychologické přípravy rozhodčího fotbalu
Hamada, Martin ; Baláková, Veronika (vedoucí práce) ; Buzek, Mario (oponent)
Název: Úroveň psychologické přípravy rozhodčího fotbalu Cíle: Jedním z cílů práce je popsat psychologické dovednosti a zdůraznit důležitost psychické přípravy pro rozhodčí fotbalu, popsat způsoby a možnosti jak se lze psychologicky připravovat. Druhým z cílů je zjistit, jaké psychologické dovednosti využívají rozhodčí k řízení utkání. Třetí cíl práce je ověřit vznesené hypotézy týkající se využívání psychologických dovedností v závislosti na zkušenostech. Metody: V práci je použita metoda analýzy pro rozbor psychologické přípravy, metoda měření je použita při získávání dat za pomocí dotazníků TOPS. Následně byla za pomocí statistické metody spearmanova korelačního koeficientu hledána závislost rozvoje využívání psychologických dovedností na zkušenostech. Metodou komparace byla porovnána podle výsledků dotazníku TOPS skupina rozhodčích s jinými testovanými skupinami z jiných výzkumů. Výsledky: Na daném zkoumaném vzorku (n = 29) jsme zjistili za pomocí spearmanova korelačního koeficientu určité signifikantní závislosti kladného i záporného směru. Nemůžeme proto obecně považovat rozvoj využívání psychologických dovedností za statisticky signifikantní v závislosti na získaných zkušenostech. Klíčová slova: psychologické dovednosti, TOPS, vzdělávání rozhodčích fotbalu, psychická odolnost

Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.